• lolca

gravida i linköping?! :)

sannax02 skrev 2010-08-10 21:42:01 följande:
    Hur hamnade ett "bara" i den meningen??? Glad Här sitter jag med EN liten krabat och tycker det är ett framsteg att ha hunnit både duscha och äta idag....

Vi, dvs. jag, är inte så väldans snabba på morgnarna än, men sen förmiddagsfika borde jag väl klara någon dag hoppas jag.

Cecilia02, jag känner igen mig :) Tror att Saga är lite för glupsk för sitt eget bästa och sväljer en massa luft för det verkar vara raparna som ställer till det. Skönt att det inte verkar vara kolik i alla fall, svårt att höra sitt barn skrika.

Öppna Förskolan i Berga skulle nog öppna denna vecka så jag kanske ska ta en promenad till "babycaféet" där imorgon....om vi har en bra dag vill säga. :)

EnAnka, du verkar ha fått en riktig mönsterbebis! Låter underbart med 7 timmars ostörd sömn varje natt....här har vi fått 6h som mest, EN natt. Hoppas på förbättring!
    Fika absolut, tänker också försöka mig på att besöka öppna förskolan. Skönt att den finns!
    Några fler som bor i Berga eller i närheten i den här tråden?
  • lolca

Fika/lunch låter trevligt! 
    Jag kan nästan när som helst, inte måndag och tisdag nästa vecka dock.

• lolca
    sannax02 skrev 2010-08-26 13:45:06 följande:
    Det verkar på kommentarerna som om alla kan nästa torsdag. Ska vi boka in fika/lunch någon gång fm/mitt på dagen då? Vilka kommer?

- Sannax02
    Jag och Alva följer med om inte mina arbetskamrater bestämmer sig för att dyka upp. Vi är fyra stycken som är mammalediga samtidigt Min chef är nog måttligt road..
  • lolca
    MammaDeborah skrev 2010-08-27 12:32:52 följande:
    Jag kommer!
    Var och när på torsdag? Espressohouse är ju smidigt och har rätt gott om plats för barnvagnar samt att där finns skötbord.
    klaras cafe är ännu bättre!
  • lolca
    MammaDeborah skrev 2010-08-29 21:08:54 följande:
    Var ligger Klaras Café? Jag är heeelt grön i Linköping ännu *ler* Jag är stolt så länge jag hittar TILL en parkeringsplats och sen hem igen ;)
    Vi får lära dig hitta i LInköping
    Klaras Café är lite mer "barnvänligt".  Ett annat ställe som många mammor/pappor och barnvagnar brukar gå till är Waynes som ligger i samma hus som Akademibokhandeln.
  • lolca

Det ska bli trevligt att ses i morgon!  
    Idag är första dagen jag är hemma själv med Alva, min man började jobba idag igen efter semester och pappaledighet. Känns lite läskigt, men Alva inledde starkt med sovmorgon och att sova efter babymassagen och nu sova igen efter att hon ätit.

Jag hoppas hon är lika glad och nöjd i morgon!

Ses då! 

• lolca
    MammaDeborah skrev 2010-09-02 13:49:03 följande:
    Tack för supertrevlig fika idag, tjejer!
    Jag hann tillbaka till bilen med hela en minuts marginal *s* Nästa gång funderar jag på att parkera den i Vikingstad och ta tåget in till stan så slipper jag tänka på tider på samma sätt.. Vi får se...

Kul i alla fall att få ansikten till en del namn här. Hoppas vi ses igen!

Kram
    Roligt att det var trevligt! Vi hade inte en lika trevlig förmiddag jag och Alva. Hon gallskrek och inget ville fungera, inte napp, inte tutte, inte bli buren.. Så jag fick hålla mig hemma istället. Vi gick ut coh gick och till slut somnade hon och sov en timme. Sen var man glad igen!  

Jag hoppas på fler fikor framöver!  
  • lolca

Jag säger som Idupur, kämpa på! Snart har ni era efterlängtade bebisar i famnen!  
    Jag som alltid har haft låg smärttröskel, förvånade mig själv under förlossningen. Jag tyckte faktiskt inte att det var så farligt. Visst gjorde det ont, men inte så ont som en del jag pratat med säger. Mer som kraftig mensvärk. Det som var jobbigast var att min lilla tös inte ville komma ut så jag hade en undersköterska som hävde sig på min mage med all sin tyngd för att hjälpa henne att komma ut. Det var inte skönt!

Alva har hunnit bli 3 månader och har börjat vända sig från rygg till mage nu. Det händer verkligen saker varje dag och det är superhäftigt! Hon har växt 11 cm sedan hon föddes och jag kommer knappt ihåg hur hon var precis när hon var nyfödd.. Märkligt det där, att man glömmer.

Förstår att ni längtar, jag håller tummarna för att allt ska gå bra och att ni slipper vänta så länge till!  

• lolca
    EnAnka skrev 2010-10-04 14:49:21 följande:
    Halloj!

Hoppas att allt är bra med er. Här går det undan, Tora är snart 3 månader nu och har börjat vända sig från rygg till mage och ska pilla på och utforska allt hon ser, superkul! Idag har hon vaccinerats så vi bävar lite inför vad som komma skall, men hoppas att det går bra.

I övrigt kanske det är dags att ta en fika igen, eller vad tror ni? Själv är jag ganska tillgänglig mest hela tiden i alla fall:)
    Berätta gärna hur Tora reagerade på sprutan! Alva fick sin för ett par veckor sedan och hon mådde inte bra efter den. Hon hade jätteont i låren där de hade stuckit och vi fick ge alvedon. Hon ville mest ligga vid bröstet hela eftermiddagen och grät ganska mycket.

Fika låter trevligt!  
  • lolca

Jag får se om jag och Alva dyker upp. Beror lite på när lilltjejen vaknar. Hon sov länge idag, vilket gjorde att jag inte åt frukost förrän halv elva i förmiddags!

• lolca

Min lilltös har bestämt sig för att sova länge på mornarna nu för tiden. Jag njuter så länge det varar! Hoppas att ni hade trevligt, ni som var och fikade. 

• lolca

min tös har gått och blivit förkyld.  någon som har några bra tips? 

• lolca
    sannax02 skrev 2010-10-21 11:15:09 följande:
    Koksaltlösning i pipetter (OtriBaby på apoteket) och näs-sug har vi använt när Saga har varit täppt i näsan. Någon riktig storförkylning har vi som tur är inte åkt på än.
    Här har vi storförkylning.. i natt fick jag sitta uppe i vår soffa mellan klockan halv tre och sex för att skruttan skulle sova. Hon sov bara om hon fick luta sig mot mitt bröst.. 

Så jag är lagom pigg idag! Hoppas att det försvinner fort!!

Fika, gärna. Om Alvaskruttan är frisk! 
  • lolca
    EnAnka skrev 2010-10-28 17:35:53 följande:
    Är tanken att vi ska till Claras som vanligt eller?
    Jag hakar nog också på om inte Alva sover toklänge på morgonen. Jag njuter varje morgon hon gör det, men man får inte så mycket förmiddag kvar då!

• lolca

Claras är trevligt!  
    Jag försöker dyka upp för att fika och prata!

• lolca
    sannax02 skrev 2010-11-10 14:03:00 följande:
    Grattis till era små knyten brandynova och MammaDeborah! :)

Antar att ni två inte är redo för fika riktigt än, men ni andra, någon som vill fika snart??? För min del skulle en eftermiddagsfika funka bäst eftersom vi är så långsamma på morgonen, sedan äter skruttan puré till lunch och sover ett par timmar fram till ca 14.
    Jag fikar gärna någon eftermiddag. Vi är också långsamma som attan på morgonen och förmiddagen. 
  • lolca

Jag och Alva har besök på tisdag, så vi kan tyvärr inte.. Men en bra tid på dagen du föreslog!

• lolca

Kul att det är någon som skriver på tråden! :) 
    Fika är alltid trevligt. Kanske något vi borde dra ihop igen tjejer? Vad säger ni?

• lolca

Hur har ni det nästa vecka?
    Jag vet bara att jag inte kan på onsdag.  

Svar på tråden gravida i linköping?! :)