B Klein skrev 2012-08-01 15:04:50 följande:
Även om man blir smått trött på situationen så kan man ju inte låta bli att le vid tanke på morgonens händelse. Jag ligger i sängen och hör Kasper från vardagsrummet säga:
"Mamma jag kissar! Går mattan att tvätta?" Jag hör skvalet och slänger mig upp och där står killen och har kissat på sig på den nya ullmattan.
Ja, det var verkligen "kul"!

De är ju för goa, de små busarna... Här har vi inte lyckats alls med "avblöjningen" och tar gärna emot tips... Vi hade ju ett halvår för mer än ett år sedan då det fungerade bra med potta och toalett, men efter det halvåret blev det tvärstopp. Nu i sommar har han sprungit barrumpad så mycket det gått - emellanåt för kallt, denna ruggiga sommar... Några gånger har det blivit toalett- eller pottbesök, men oftare pölar på golvet. några gånger på verandan ute och det har ju varit bättre, men vädret har ju som sagt varit knepigt så vi har mest hållit oss inne.
Nu känner jag för varje vecka att orken sinar allt mer - bara fem veckor kvar till bf! Inte hinner jag tänka särskilt mycket på den nya lilla människan, även om den sparkar och far runt en hel del. Mycket mycket jobbigare med orken denna graviditet och äter jag det minsta fel eller för fett så får jag lida för det - galleländet... Så jag får väl i mig för lite mat emellanåt och har varit yr och orkeslös rätt mycket. Jobbigt i kombination med vild treåring! Längtar verkligen mycket efter att få tillbaka en hyfsat normal kropp!
Funderar en hel del nu på hur jag ska göra med ledighet inför förlossningen och funderar till och från på att jobba tiden ut eftersom jag ju har ett fysiskt lugnt arbete, för visst är det bara 15 timmar på dagis som gäller annars? Vi har i och för sig fått 10 extra timmar beviljade per vecka eftersom han behöver träna på prat och att kommunicera med andra, vilket känns jätteskönt, men... Ja, jag vet inte. Samtidigt är det ju roligt om man kan lägga så mycket egen tid som möjligt på honom innan det blir konkurrens om föräldrarna! Och få tid att fokusera på förlossningen. Allra helst hade jag nog velat resa bort ett par veckor och enbart varit själv, hunnit fokusera och vila riktigt ordentligt, slippa matlagning, tvätt, plock och hitta på sysselsättning till vildingen som inte innebär allt för stora ansträngningar och lyft.
Ja, det är en spännande höst vi har framför oss... Lära känna ett nytt litet liv och se hur syskonrelationen fungerar... Och flerbarnsföräldraskapet! Fånga dagarna som ju går så obegripligt fort.
Må gott, allihop!