Ladycocos skrev 2012-10-08 12:26:03 följande:
Hej tjejer!!
Jag velar mellan att utmämna 2012 till "Året som försvann" eller "Året som åkte ner i en blöjpåse"...
M & N fyller 1 den 19:e, vilket känns helt absurt!! Hur gick det så fort?? Jag satt och tittade på bilder från BB, och jag minns inte ens hur det kändes att hålla den lilla miniminimänniskan N.. Jag tittar på kläder i storlek 44 och minns hur de var stora på henne... Sen tittar jag på de två yrväder som far omkring på golvet... JÖSSES!!
Men även om det senaste året bitvis varit jävligt tufft så börjar jag nu se ljusningen.. Nu finns det en enorm bonus med tvillingar, de leker nämligen ofta bra tillsammans och jag kan få glimtar av tid att bara vara...
E har tagit det väldigt bra att få syskon!! Visst har vi haft jobbiga perioder med honom, men det har varit snabbt övergående.. Sen kan han bli skogstokig när de tar hans saker eller när han vill vara ifred..
Vi har lyxen att bo tillräckligt stor för att ha ett stort lekrum, och där inne kräver vi att de samsas, och de leksakerna är allas. Däremot försöker vi se till att E får lugn inne på sitt eget rum.
Blöjfri dagtid blev han i somras, rätt fort och med få olyckor efter att vi hade bestämt oss för att det nu faktiskt fick vara slut på blöjorna!! Potta avskyr han, toaring ska det vara, eller så sitter han "som stor pojke" och håller i sig..
Även nappen har vi avslutat, med så lite kink att vi är HÄPNA!! Jag lanserade "Napp-prinsessan", och berättade för E om henne, och att om man skickar sina nappar till henne så får man ett stooort fint paket tillbaka!! Jag nämnde henne ett par gånger, men tjatade inte.
Efter en vecka kom han en morgon innan dagis och bad om ett kuvert, för han skulle posta sina nappar!! Sagt och gjort!! Och wow! När han kom hem från dagis hade hon lämnat ett fint paket på hans säng
Det var några tårar första kvällen, men ingen dramatik. Det lustiga är att innan han postade sina egna lånade han friskt lillebrors, men det slutade han med direkt!!
Gissa om E sen var stolt vid första tandläkarbesöket och han fick frågan om napp. Mycket glatt förklarade han att han faktiskt slutat!
Mindre stolt kände jag mig dock när han fick frågan om hur ofta han äter godis. Svaret kom klart och utan tvekan: Varje dag!! Helst choklad!!
Detta från killen som faktiskt inte får äta godis... Jag insåg att det bara var att vara tyst, vad jag än hade sagt hade bara låtit som en bortförklaring....
Även om jag ibland ruttnar på tillvaron som hemmamamma, har ju nu varit hemma i 3,5 år!, så har jag svårt att tänka mig att återgå att arbeta speciellt mycket medan barnen är små.. M & N ska inte börja på dagis förrän tidigast vid 2 år, gärna 2,5 om det är möjligt. Fram till dess drygar jag ut min FP med att driva eget företag, vilket jag hoppas kunna fortsätta med på heltid framöver... Det är ju nu som barnen börjar bli helt underbart roliga att umgås med, inte vill jag missa detta!!
Kul att få en rapport från dig Ladycocos.
Helt otroligt att tvillingarna redan är ett år. Men å andra sidan är lilla C snart fem månader så det klart, i det perpektivet så kan jag förstå att de är ett år

. Du har kvar bebiskläderna!!

Blir det fler barn? Själv skänker jag bort allt jag bara kan. Den första kassen med de minsta kläderna försvinner imorgon när makens kollega som ska ha barn i mars kommer förbi för att låna ut sitt TV-spel till oss.
Minstingen älskar numera sin bror och blir glad bara hon ser honom. När hon är trött på kvällarna så brukar hon skratta högt och hjärtligt när hon ser honom hoppa jämfota.
Det där med att sluta med napp tror jag är mer dramatiserat hos oss vuxna. Jag är helt övertygad om att saknaden är snabbt övergående men det klart, ju längre man väntar desto mer måste det vara på barnets villkor. Kasper har ju aldrig gillat napp. Nu vill han mest ha av nyfikenhet eftersom andra barn har men använder den inte. C har jag testat på men vill inte truga eftersom jag egentligen inte vill att hon heller ska ha napp och eftersom hon inte bara sugit tag i den och inte velat släppa utan spottar ut den hela tiden så har inte hon heller någon. Jag har en i bilen att lirka med eftersom hon liksom sin bror i den åldern hatar att åka bil och gallskriker mer eller mindre hela tiden som hon är vaken.
Skönt att höra att du också Ladycocos ruttnar på att vara hemmamamma ibland. Jag går annars i villfarelsen att du är som gjord för det medans jag helt klart inte är det