-
JAAAAAAAAAAAAAAAAG!!! Hör ni min desperation :)? Fredag är det Bm-besök kl 11.15 men till kl 12 ska jag vara klar.. Torsdag inget inplanerat..Plogen skrev 2010-05-30 20:10:45 följande:Fika/lunch på stan torsdag eller fredag, nån som är intresserad? -
-
Har ju mina mensvärkar och slemmisar, även om slemmet börjar avta.. Men jag är sååå trött på det här nu, så jag kan spy.. Kan fan inte göra ngt förrän ryggen strejkar, fingrarna domnar, mensvärken drar igång.. Dessutom blir jag mer och mer orolig för att han blir större och större.. Han beräknades ju till 3 kg när jag var på TUL i v 34+, så hur mycket han väger nu vågar jag inte tänka på.. Drygt 4 kg om han ökat 250 g/vecka som är det normala, och det är helt okej, men så mycket mer vill jag inte.. Ska till Bm imorron så får vi se vad hon säger.. Beroende på vad magen visar för mått, så kommer jag lägga in önskemål om ett nytt TUL..happy73 skrev 2010-06-03 09:31:20 följande:Bezilla Har ni kommit på något namn? Var det mycke folk inne på förlossningen när du låg inne?
Hur går det för er andra som snart ska ha? är det något på G. Idag har jag 14 dagarkvar.
Jag beställde en vagn igår så den kommer troligtvis i början på nästa vecka jippi. -
Det låter ju hur mysigt som helst.. Å, nu måste jag gråta en skvätt :).. Än en gång, stort grattis..Bezilia skrev 2010-06-03 20:42:23 följande:Idag har vi varit hemma och haft riktigt mysigt. Suttit med utsikt över ån och tittat på en väldigt snäll bebis som sovit, ätit lite och sovit en massa mer! Som det verkar nu så har vi lyckats få en väldigt snäll tjej men det kan ju ändra sig... Hon heter iallafall Tove! Det var nästan redan bestämt innan men vi ville känna in det först... så nu bor lilla Tove Kerstin Eklund här hemma, Kerstin eftersom både min och Daniels mormor hette det. Och dessutom föddes hon ju den 1 juni, Daniels mormors födelsedag!
Både katten och hunden verkar tillfreds med nykomlingen vilket är skönt! -
Jag kommer inte idag heller.. Ska till Bm kl 11, och sen orkar jag inte ta mig till Djäkneberget per fot.. Det blir alldeles för mäktigt för mig och min kropp..
By the way, så vägde jag mig idag, vilket jag INTE skulle ha gjort.. Jag har för fan gått upp 39 kg totalt, varav 5 kg på 2 veckor.. Nu får han komma ut så jag får kissa ur mig vätska..
-
Jaha, det jag trodde var mitt sista Bm-besök före beräknat datum visar sig inte alls vara det sista, utan jag ska dit på tisdag igen.. Detta eftersom mitt BT åter igen stigit till gränsvärdet140/90, trots flera mätningar.. Har ju även gått upp 5 kg på 2 veckor, och totalt 39 kg.. Dessutom togs det kontakt med Spec-MVC för en event läkartid nästa vecka för diskussion om igångsättning, då jag håller på att bryta ihop psykiskt.. Så nu sitter jag bara och väntar på ett event samtal.. Fick iallafall lägga fram önskemål om igångsättningsmetod, och jag föredrar det som är mest naturligt, dvs att om gynstatus är optimalt så vill jag att dom tar hål på fosterhinnorna före en massa gel och dropp.. Ringer dom så får jag en läkartid, ringer dom inte så får jag snällt fortsätta vänta.. Dessutom så fortsätter min mage att växa på i samma takt.. HJÄLP!!! Nu börjar jag faktiskt känna att det här får vara över...
39+0 (37+0)
Blodtryck: 140/90 (125/80)
Hjärtljud:150 (140)
Hb: 126
B-glucos: 6.4
SF-mått: 39 (37)
Läge: status oförändrat sen sist (huvud långt ner, fixerad)
-
Själv hade jag ju tänkt att nationaldagen skulle vara en alldeles utmärkt dag att födas på.. Än så länge så tycker inte Melvin som mig.. Men vi får väl se, dagen har ett par timmar till..Nihao skrev 2010-06-05 19:52:12 följande:Marafara, tänker på dig! Attan att bli så tung, stackars fötter o kropp. Tyckte det räckte med 25+ sist, då slutade jag väga mig... hoppas hoppas det är dags för dig nu!!!
Tack alla flickor för igår. Shia o Perni, vi ses väl i morrn på BB? Jag har vibbat gjöt hela dagen (gjutit plintar till altanen) så i morrn bitti kan vi börja skruva... sen ska jag in o föda har jag tänkt. Ni också? =)
Hippy: Nästa gång hämtar jag upp er!!!
Kram på er alla! -
Jag avböjer allt fika fram tills jag fått Melvin.. Är inte i det tillståndet och skicket att jag klarar av det.. Har så otroligt ont, och en massa förvärkar titt som tätt.. Känner att jag kommer närmare och närmare branten.. Ska till Bm på tisdag igen för ny koll av mitt BT, och det är väl bara en fråga om när hon skickar mig vidare till psyk..happy73 skrev 2010-06-06 21:05:04 följande:shia vad skönt att du fick sälja bilen. Lycka till med att hitta en ny bil.
Idag när Isak kom hem så skulle han provköra vagnen. Ja han letade efter bebisen också. Vi förklarade att den fortfarande var i magen, ja då skulle han testa o ligga i bebis delen. Så söt.
Skulle vi träffas på stan på tisdag? ska vi säga runt 10 när det öppnar. Då hinner vi gå lite i butiker samt äta/fika. -
MumsMaräng skrev 2010-06-07 13:54:15 följande:Hej alla!
Jag läser om hur ni har det och lider med er som har jobbigt.
Mara: De MÅSTE låta dig få komma igång nu tycker jag!
Nej, för det sitter nån ärtig liten jävla barnmorska på specen och påtalar hela tiden vikten av att komma igång själv.. Men för i helvete, det vet jag väl.. Jag har ju trots allt 3 barn sen tidigare, och känner att jag själv är kapabel att avgöra detta.. Med förra barnet gick jag över 1 vecka och en igångsättning var ingenting som ens slog mig då.. Ska iallafall till min Bm imorron och då jävlar ska jag ha en Oscar för bästa kvinnliga roll.. Jag pallar fan inte mer.. Kan sträcka mig till att gå tiden ut, dvs till på tordags.. Kan knappt gå för att jag har så ont överallt.. Nej, det bästa är att kroppen får sköta det själv.. Ja, men nu verkar inte min kropp fatta att jag snart är ett vrak, både psykiskt och fysiskt.. tack gode gud att detta är min sista graviditet.. -
Å, vad underbart.. En liten tjej till i den överrepresenterade pojkgruppen.. Gosa ordentligt.. Grattis!!Plogen skrev 2010-06-07 17:49:52 följande:Hej tjejer!
Som ni kanske misstänkte har jag fått barn nu! Fick värkar onsdag morgon som inte försvann.
Åkte in till förlossningen natten till fredag och födde en flicka kl 11.20 på fredagen med hjälp av lustgas och epidural. 3755 gram och 51 cm lång. Stor lycka. Kom hem igår kväll och kämpar nu lite med amningen. Hon är även lite gul och vi var på kontroll idag, behövde inte sola, men ska tillbaka imorgon.
Hör av mig när jag har mer ork! Lycka till allihop, hoppas det kommer fler bebisar snart!
Många kramar!