bf-juni västerås
Nihao: Tusen tack för att du "demonstrerade" magbandet. Jag gick raka vägen till babyproffsen idag på lunchen och investerade i ett! Jag brukar knappt kunna sitta efter lunch, men idag KUNDE JAG HÄRDA UT!!!
Hej tjejer!!!
Hoppas ni haft en trevlig fika idag! Jag hade gärna vart med, men vi har tillbringat helgen hos mina föräldrar i Borlänge och vi har haft nån slags magsjuka, som sitter i hos mig fortfarande. Blää, och så himla jobbigt då min sambo åkte bort med jobbet i Fredags och ska va borta i TVÅ veckor... *pUh* Tur att man har föräldrar som ställer upp, men ändå så himla jobbigt att vara själv och stor och otymplig...
Halloj alla tjejer!
Här har jag varit själv med lilla dottern i två hela veckor då sambon vart i USA på jobbresa... så det har inte blivit mycket "surf-tid" här inte... ;)
Men vad kul att gå in här och läsa att det redan ploppat ut två nya liv här i tråden! Stort GRATTIS till er! Och jag blir helt stum när jag läser att du Lady Of B till och med var med på fikat idag.!! Shiiit, jag kommer ihåg de första dagarna då vi fick vår dotter... man bara grät och tuttarna sprängde, hehe... och jag fick dessutom mjölkstockning efter tio dagar eller nåt sånt vill jag minnas... *puh* så stor eloge att ni tog er ut så tidigt!!
Vad trevligt det hade vart att hänga med på stan på fredag och fika och träffa er då jag ändå är ledig, men då ska vi på bröllop...
Hej alla!
Om ni syftar på mig bland annat (att jag inte syns i tråden så mkt) så är allt bra här. Det är mycket som händer just nu, vi har fullt upp varje helg fram till BF, vilket vi oxå haft sen en tid, karl min var ju bortrest i två veckor, sen har det vart kalas, bröllop och ditten och datten hela tiden... Och sen jobbar jag ju fortfarande, så det blir inte sååå mkt datortid på kvällarna... ;)
Men nu jobbar jag "bara" tre veckor till, sen har jag tagait semester de sista två veckorna innan BF och DÅ SKA jag va ledig och fika mer med er!!! Ska bli så kul!!!
Plogen och ni andra som funderar om bärsjal: Det var verkligen min räddning kan jag säga!!! Vi bor ju granne med hon som har "Babydesign" och jag kontaktade henne en tid efter att vi fått vår dotter. Det slutade med två bärsjalar, en långsjal och en ringsjal. Den senare använde vi då Maja blivit lite större, typ när vi var och handlade osv. Men den långa sjalen använde vi från början och hon kunde sitta och sova i den tre timmar i sträck. Det är ju inte alla bebisar som gillar det, men vårt lilla knyte älskade den från första stund. Man får ha lite tålamod bara. Och napp kan va bra om man ammar, för de är ju bra på att känna lukten av mammas tuttar, dvs maten ;) när de kommer så nära... Det går även att amma i den!
Sen är den är ju precis som ni skriver, mer ergonomisk än en sele, både för bebisen och den som bär. Bebben sitter som en groda och känner värme som den gjorde i magen. Och man lär sig SNABBT hur man ska knyta den, även om det kan se krångligt ut! ;) Men det är såå skönt att ha händerna fria och samtidigt bära bekvämt! Maja hade ju dessutom lite kolik, vilket också blev lindrigare då hon fick sitta i sjalen!
Sjalen ska jag ha med mig till förlossningen den här gången och introducera bebben med en gång ;) Så, det var en liten, eller den blev ganska lång, beskrivning, det är bara att fråga mer om ni undrar över något!
Skuggspel: Skickar över en styrkekram till dig idag och hoppas på bättre känsla imorgon!
Själv ska jag nog gå och proppa i mig en glass eller nåt nu... Sambon är iväg och håller danskurs varje måndag så då får man passa på... hehe... han blir ju annars så himla "skengravid"... ;)
Åh, jag blir så avis på er som är hemma och är lediga nu inför förlossning...! Känns som det bara är jag som fortfarande jobbar!? OCh ska jobba till och med onsdag nästa vecka, sen ska jag ha semester de två veckorna som återstår innan BF! Men då har jag ju ett litet yrväder till tjej att ta hand om oxå... så det blir väl kanske inte sååå mycket vila och pyssla som jag hade önskat... Kommer dock lämna henne på dagis några timmar iaf.
Hur gör ni andra som har barn sen tidigare med dagis? Tar ni ut föräldradagar nu innan? För som i mitt fall så vill jag ju ta semester ist, eftersom jag ju ändå inte kommar ta ut nån semester under resten av året och vill spara mammadagarna och då blir det så konstigt att lämna på dagis fast man har semester... om ni förstår mitt snurriga resonemang... :) Men tur att dagis är medgörliga och flexibla!
Hej alla tjejjor! Hoppas ni haft en bra morsdag!
Vi har vart i Stockholm i helgen hos sambons brorsa med familj som hade gett vårt lilla bustroll i två-års pressent att gå på Skansen, så det gjorde vi igår. Och det var uppskattat! ;)
Plogen: Nu har även jag skickat dig mitt nummer! :)
Jag vill jättegärna fika på Fredag!!! Jag jobbar sista dagen nu på onsdag, sen är jag friii!!! ;) Men på torsdag är jag uppbokad med besök hos BM och lite annat fix (passar på då jag har Maja på dagis då). Men jag kommer ha lillan med mig på fredag ifall det blir nån fika då...
Åh, Bezilia! GRATTIS!!! Va kul! Sköt om er nu och ta det lugnt och lev i "lilla bubblan" så länge ni vill!
Själv har jag precis kommit hem från jobbet, sista dagen, och det känns så vemodigt på nåt vis.. Att säga hej då till hela kontoret och alla som lyckönskar... nästan så man började gråta... hehe. Men snart ska det väl gå in i skallen att NU SKA MAN VA HEMMA ett bra tag!!! Men nu måste jag ta tag i allt som ska förberedas... :) Packa BBväskan, plocka fram bäbiskläder, baka bullar, städa, haha... känns som med andra barnet är man helt oförberedd... fast ändå förberedd för man vet ungefär vad som komma skall. Det är så kul att läsa om er som har kläckt ur er nu hittills, för då känns det så spännande att man snart är där igen! Gud va jag svamlar, men jag är så glad att inte behöva gå till jobbet imorrn!!! hihihih
Ojoj, nu måste jag gå och hämta lillan på dagis!