Inlägg från: sussi81 |Visa alla inlägg
  • sussi81

bf-juni västerås

Kl 11 imorrn på Djäkneberget! Jag har barn med mig!
    Jag har inte vart där nåt, förutom på lunch, men finns det typ fik eller så så man kan köpa typ kaffe eller lättare lunch eller så där? Nån som vet?! Utifall jag annars behöver ta med nån lunch till lillfia...

• sussi81

Ja, tack för idag tjejjer, den korta stund jag var med... :) Hade en liten tjej som hellre ville gunga och leka än att sitta still...

Nu har hon precis somnat efter lite grillning och middag på altanen. Så himla mysigt, dock saknar man ju den där ölen eller vinglaset!!! men snart, snart...! Flört

• sussi81

Oj oj oj... här händer det grejjer!!! Skrattande
    GRATTIS Plogen, Shia och Nihao!!! Vad härligt!!!

Nu blir man ju själv riktigt sugen på att oxå vara där... fast vad skönt ändå det är nu när man är lite ledig, då jag idag lämnade Maja på dagis i 5 timmar och var helt själv hemma... (dock med storstädning) men jag har ju några dagar till på mig att vila... ;)

Och herregud, Nihao... säger som de andra. Vilken superkvinna du är... CYKLA!!! hihi...

• sussi81
    Bezilia: Oj, oj... jag sitter oxå och gråter nu för det du berättar, men känns så skönt att det verkar vara på bättringsvägen!!! Ta väl hand om er och självklart ska ni skämma bort lilltösen lite extra efter allt detta! Bra att ni stog på er!!! STYRKEKRAMAR!

Nu känns det inte som att mitt illamående spelar så stor roll... Värre saker kan ju verkligen hända!
    Men är det någon av er som nyss fått som mådde illa igen ellerså innan födseln!? Jag kommer inte ihåg hur jag var förra gången innan förlossning, men upplever nu de senaste dagarna att jag blir så illamående emellanåt. Dessutom har jag åkt på nåt halsont-skit...

Och GRATTIS till Pernilla och er lilla (eller hmm, stora ;) dotter! Våran Maja vägde ju oxå över 4 kg när hon kom så jag väntar mig  igen att en stor klump kommer ut inom snar framtid! :)
  • sussi81

Plogen: Jag fick oxå mjölkstockning när jag hade fått Maja och det var inte kul, jag vet! Då hade jag nog blivit kall (typ när jag gick ut och hämtade posten i bara tröja och det var i mars). Sen var det bara att försöka hålla tuttarna varma. Jag lindade sjalar runt dem kommer jag ihåg. Sen var det ju fruktansvärt att man var "tvungen" att amma ändå, för att få bort det och det gjorde ju så grymt ont... Har hört att om man haft det en gång så är det lätt att man får det även en andra gång, så jag vet vad jag har att vänta mig... Blä. Hoppas du blir av med det snart! Kryakram på dig!

Skuggspel: Måste bara höra: visst är det ni som håller på att skola in Loke på Erikslunds förskola!? Idag när jag hämtade Maja och kom och skulle buffla mig fram med magen, så undrade dagisfröken om jag hade träffat på dig, då du oxå var där med stor mage ;) Och när hon sa att du skulle ha tvillingar och att din son hette Loke så trillade pengen ner! Va kul! Det är en suuuperbra avdelning med urgullig och trygg personal! Hoppas det går bra med inskolningen!

• sussi81
    Happy: Fruktansvärt att läsa om det du skriver... Hoppas du kan tänka på nåt annat och dra dig till förlossningen snart! Inget hänt ännu???!!!

MaraFara: Stort Grattis till att lillkillen till sist kom ut! ;)

Bezilia: ÅÅh, va skönt att höra att det är så pass bra, men förstår också oron i att lämna tryggheten! Men det kommer gå prima, ni är starka ihop!!!

Själv har jag inte en enda känning av att nån bebbe vill ut än, så jag skriver upp mig på fika-tiderna nästa vecka, dock har jag ju Maja hemma då, men speciellt då kan det vara skönt att aktivera sig!

Onsdag 23/6  efter kl 14 (BVC kl 13.15)
    Elin med Sam och Leah
    Anna & Tove
    (Sussi & Maja)

Tosdag 24/6   kl?
    Elin med Sam och Leah
    (Sussi & Maja)

Fredag 25/6    kl?
    Elin med Sam och Leah
    (Sussi & Maja)
  • sussi81

Här hemma är det fortfarande väldigt lugnt... Inga tecken ännu... Dammsög hela huset i förmiddags och funderar på en promenad snart. Men jag tror att vi kommer få vänta några dagar till...

Jolin & Angeni: Håller tummarna att det sätts fart på er nu!

Skuggspel: Fy vad jobbigt det låter att du har det! Och självklart känner lillkillen på sig att något är på gång och att mamma är extra trött och "grinig". De är ju som mammornas känselspröt de där små... Om man mår dåligt så speglar det av sig hos dem och då är det jobbigt att ta hand om dem och det blir bara en ond cirkel till slut...! Man får komma ihåg att det kommer bli bättre!!!

• sussi81

Haha, jag sitter oxå och är otålig... Men känns som att kroppen håller på att förbereda sig nu, för jag får springa på toa stup i kvarten... :) Samtidigt så blir man påmind om att snart kommer det göra ont... Men man får va fokuserad på vad man får ut av det när det är klart! ;)

Kul om vi ses några på förlossningen/BB inom snar framtid!!!

• sussi81

Jaa, LYCKA TILL Jolin och Mums idag!!!

Här är heller inga tecken visade...

• sussi81

Halloj!
    Jag hoppar oxå över fikat idag, är dock inte på förlossningen (tyvärr;), men är så trött och har ju Maja hemma så jag orkar mig inte iväg nåt nu... Kan inte sova på nätterna alls... fy vad jobbigt det är, känns ju inte som man orkar med nån förlossning nu...

Svar på tråden bf-juni västerås