Inlägg från: sussi81 |Visa alla inlägg
  • sussi81

bf-juni västerås

Halloj allihopa!!!
    (Nu har jag inte läst igenom era inlägg, slänger in några rader snabbt nu bata)
    Jag har snusat bebis nu i snart två dygn!!!¨
    I tordags morse vid 8 anlände vi förlossningen, kl 13.06 klämde jag ut en liten (eller stor ;) bebbe med snorre! på 4310 gr och 51 lång! ;)

Det var en riktigt bra förlossning (om man nu kan säga så), med endast lustgas, så efter 6 timmar åkte vi hem igen! Nu håller mormor i honom och han börjar kinka efter tutte, så jag får återkomma mera senare! Men nu vet ni!!! Hoppas Happy oxå mår fint och att hon oxå snusar nu!

Kram på er alla!

• sussi81

Oj, nu börjar livet som tvåbarnsförälder alltså... det känns. Idag har lillkillen som fortfarande bara heter "bebis", enbart sovit och ätit. innan har han endast ätit känns det som, och igår och inatt hade han kämpigt med bubbblor i magen. Det resulterade i att ingen i familjen kunde sova och Maja somnade på soffan vid 23, och jag och sambon fick varva att vara vakna till 03. Vi sov till 10 imorse, då gick jag upp med Maja sen sov lillkillen på pappas bröst i 4 timmar så då fick iaf min sambo sova. Hoppas verkligen att man kan komma tillbaka till någorlunda rutiner iaf för Majas skull snart. Tuttarna är även här som sprängfyllda bomber så nu kommer väl den här hejdlösa gråten snart oxå.. ;)

BabyTrådbäbisarnaHjärta

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter 51 cm, 3755 g
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - Viktor,51cm, 3506g
    9 juni: perni80 - Lexie, 51cm, 4340g
    15 juni: MaraFara - Melvin, 55 cm, 4750g
    24 juni: Sussi - pojk, fortfarande namnlös, 51 cm, 4310

• sussi81

tittar in och skriver några snabba rader...
    Här tuffar vi oxå på... Lilleman (som nu i två dagar hetat Viktor, och blir isf Viktor nr 2 i tråden;) käkar ofta, speciellt nu när det är så varmt, men de behöver ju det då!
    Det jag tycker är jobbigast är faktiskt att man har såna skuldkänslor för hur storasyster mår.. Eller alltså hon mår ju bra, men det blir ju en sån himla omställning, och jag bara får intala mig själv att det kommer gå över. Det blir helt upp och ner med hennes sovtider och äta det kan hon inte om lillebror gnolar.. Någon av er med syskon som har nåra tips eller kloka ord om "att det blir bättre" !? :) Iaf bättre i mammahjärtat... :)

• sussi81

Ja.. det här med värmen... Känns konstigt när man nästan önskar att det regnar istället... För vi håller oss oxå mest inne tyvärr... och där är det ju inte heller speciellt svalt... Jag vågar mig inte riktigt iväg ännu med lillen då det är såhär... Även denna lille kille vill äta ofta... och dessutom har man då en tvååring oxå att springa efter. Min sambo kommer att jobba halva dagar redan nu i veckan så jag undrar hur det kommer att gå då jag ska ta hand om båda, så jag får vara hemma och försöka komma in i rutiner innan jag far iväg ut...

• sussi81
    Skuggspel: Jag kan inte säga annat än att jag håller helt med dig angående vilka "lyxproblem" en annan har... Usch..Man borde verkligen tänka mer på och uppskatta det man har!!!. Jag är jätte trött och slut nu efter denna värme och började genast gråta nu när jag läste det du skrev, så det blir bara de här raderna nu...
  • sussi81

Gokväll på er alla!

Ja, skönt faktiskt detta väder! Första dagen idag med långbyxor sedan midsommar känns det som...

Här hemma är det husmålning som gäller, eller rättare sagt karln min målar och jag tar hand om barn... ;) Och då kan jag varmt rekomendera detta med att ha barn i sjal! Jag har Viktor i den långa stunder på dagarna, och även på kvällen då det annars kan va lite kinkigt! Perfekt att stoppa i honom i den när man går till lekparken eller liknande med storasyster, för han vill gärna va i famnen hela tiden. Och i den kommer han till ro med detsamma och somnar på studs.Tänk, han blir en månad imorgon... Det går så otroligt fort.

Mina föräldrar är även här några dagar med husvagn och bor på Mälarcampingen, så pappsen min hjälper till med husmålningen och mamma gör sällskap med mig och barnen! Perfekt ;) Imorrn blir det IKEA en sväng.

Ser fram emot att komma iväg och fika med er snart, det var jättelänge sen jag träffade er!

Nä, nu ska jag passa på att mysa i soffan med gubben en stund innan ögonlocken ramlar ner!
    Kram och Trevlig helg på er!

• sussi81

SuperGRATTIS Skuggspel till era två små knyten!BabyBaby
    Ta hand om er nu och hela familjen!
    Jag kan ju säga att när vi hämtade Maja efteratt Viktor kommit ut så började jag tokgråta och kände jätte mycket skuld till henne för att det plötsligt kommit en till som ska ha uppmärksamhet. Det höll i sig första veckan, men sen blev det bättre... tänkte bara i ditt fall då det plötsligt kommit TVÅ om du skulle känna nåt sånt för Loke... Men du kanske klarar det bättre än jag! Men om, så vet du att de känslorna ger med sig!

Kul att alla små bebbar är ute nu!

• sussi81

Oj, har visst missat att ni träffats idag... Kom nyss på att jag inte öppnat datorn på ett par dagar... vilket ju är ganska skönt iofs... Men min sambo är ju fortfarande hemma och ledig så vi försöker ta vara på dagarna tillsammans nu innan han går tillbax till jobbet om en och en halv vecka... Då kommer jag va i "fika-behov".. ;)

Nihao: Det var precis vad jag undrade över oxå, det där med bild till VLT... Hade för mig att man kunde gå till VLT förut, men då finns det alltså nåt annat ställe dit man kan gå och fota just för tidningen då!?

• sussi81

Va kul att ni planerar träff på Vallby ÖF sen! Det är en superbra öf tycker jag... med jättemysog personal! Jag var där mycket med Maja! På torsdagar kommer de ha "babygrupp" då det bara är öppet för bebisar. Så kör de babyrytmik en gång på fm och en på em så att de som har större barn på dagis ska kunna va med! Så jag rekomenderar det varmt!

• sussi81

Nu har jag tittat tillbaka lite på vad ni skrivit (skrivs ju så mkt på bara nån dag ;) och Angeni, angående syskon och mat,, så var Maja oxå en vecka efter att vi kommit hem med lillebror. Hon är annars väldigt glad i mat, men det var verkligen en omställning för henne, men det gick över sen när hon vant sig. Vår BVC sköterska uttryckte det så att de ju lixom går igenom en "kris" då det kommer småsyskon, men att de både härdas och växer på det eller nåt sånt... Sen är det väl lite så att barn de har väl en tendens att äter de mindre bra några dagar så äter de igen sig senare! Hoppas Lina börjar käka snart iaf! OCh pasta verkar ju de flesta barn överleva på! ;)  

Svar på tråden bf-juni västerås