Inlägg från: Bezilia |Visa alla inlägg
  • Bezilia

bf-juni västerås

Hej på er alla och välkommen till vår tråd Mia!

Än så länge har jag klarat mig ganska bra ifrån halsbränna. Har bara kännt av det någon gång hittills. Däremot har jag börjat känna av allt oftare att magen spänner sig och blir stenhård. Det gör inte ont men känns lite konstigt. Jag antar det att ddet är livmodern som drar ihop sig och "tränar" nför kommande uppgift. Någon annan som kännt det?

Igår var vi hos barnmorskan igen och magen har växt till 25 cm, 1 cm / vecka. Dessutom hade blodvärdet gått upp från 111 som  ju är på gränsen till 117. Så järntabletterna gör susen! Även hjärtljuden lät bra. Min sambo har lånat ett stetoskop av en vän och härom dagen lyckades vi höra hjärtljud!

Happy73: Hoppas att ni hade trevligt igår! Köpte du mycket kläder? Själv satt jag med jobb halva kvällen! :( Det får bli nästa gång istället.

• Bezilia

Shia: Även vi har fått ärva vagn av min syster. Den är fyra år gammal, en Cango. JAg vet att syrran tycker att den tar lite mycket plats i bilen och vi får precis in den i vår bli eftersom vi nte har kombi. Men det är skönt att ha en sån nu i början. Det är ju en djurngel med alla märken och sorter som finns. Skönt att ta det beslutet nu!

Vad skönt att vakna av att solen sken imorse! Efter all snön som kom igår känns olen otroligt välkommen! Ser dock inte fram emot att skotta fram min bil ikväll...

Vi kan absolut vara här på söndag. Det ska bli jättetrevligt att träffas igen! Som sagt har jag både katt och hund så jag hoppas att ingen är hundrädd eller hyperallergisk. Vilken tid passar och vilka kan?
    Jag startar en lista så kan jag maila adress till alla sen.

Fika hos Bezilia 28/2:
    Bezilia

• Bezilia

Trasis: givetvis får du vara med! Välkommen! Å Vi är ett stort gäng nu! Jag har Bf 22 maj så vi är ganska nära varandra. Vi har vår tredje fikaträff nästa söndag, du är givetvis välkommen då! För att skriva in sig i BF listan så är det bara att maila Sweeetie så kan hon uppdatera den.

• Bezilia

Nihao: Givetvis får tjejerna följa med! Hunden är mellanstor och van vid barn. Ibland blir hon ivrig men isåfall får hon gå och lägga sig så att ingen blir rädd.  Katten kan nog klassas som världens snällaste. Rent seriöst är hon den snällaste katt jag träffat! Hon kommer antagligen gå från knä till knä och stanna där hon får mest kel! Så det ska nog inte vara någon fara. I synnerhet katten kan till och med ha motsatt effekt och omvända folk som inte gillar katter.

Plogen: Även min hund är till utlåning om ni vill! Hon gillar långa promenader och godis men just nu föredrar hon att stanna inomhus ! :)

Även jag gillar OS. Här hemma är SVT igång hela kvällarna och när det var dubbeljakt såg vi uppe sent för då gick det ju inte att lägga sig innan loppet var slut. Och det var ju tur med tanke på resultatet och dramatiken! Det hade jag inte velat missa!

Jag mailar adress och så till alla som skrivit upp att de kommer på söndag. Hör av er om jag missar någon. :)

• Bezilia

Ni behöver inte ta med er något på söndag. Jag fixar. Tänker dock inte ge mig på att baka bullar. Vill inte tävla med Alex bullar förra fikan för då skulle jag garanterat förlora!
    Kl. 14 passar bra för mig. Är det någon som inte kan då?

Även jag har börjat känna mig småhungrig om mycket oftare än vanligt. Mest sött tyvärr, men jag har varit ganska duktig med att hålla mig ifrån frästelserna...

Vi kommer inte heller ha jättelätt med barnvakt. Min sambos bror med sambo och hans pappa bor här i västerås och såsmåningom kommer de säkert kunna vara barnvakt. De som känns mest naturliga som barnvakter är mina föräldrar och min syster med familj men mamma och pappa bor i Lund och min syster i Stockholm. Får hoppas att föräldrarna flyttar närmare när de gått i pension...
    Tur att vi börjar bli en ordentlig grupp nu för det kommer ju dessutom innebära att våra barn kommer lära känna varandra och att vi kanske kan hjälpa varandra med barnvaktandet ibland :)

Angeni: Tråkigt med stugan! Det låter ju jättemysigt med en fjällsemester över påsk. Hoppas att det löser sig på något bra sätt.  Vi ska iväg till Loka brunn över påsk. Så det blir spabehandling och en massa badande och god middag och övernattning. Det kommer nog bli perfekt sådär en och en halv månad innan förlossning!

• Bezilia

MaraFara: Jag har inte skickat in överklagan på havandeskapspenningen än. Har inte haft tid och ork att ta tag i det. Tror att det blir svårt att få igenom. Ska nog knåpa ihop något på lördag. Det första beskedet fick jag drygt en vecka efter att jag skickat in det.

Hippy Girl: Ja, givetvis får din kompis följa med på söndag! Det blir bara trevligt att vi är många! :)

• Bezilia

Angeni:Grattis till hotellnatten! Det var du värd efter allt annat trist. Så passa på att åk iväg en helg och mys!
    Även vi var på Barnens hus. Men jag tyckte inte att vi hittade så mycket. Vi funderade lite på en resesäng  vi med men vi har redan en hos mina föräldrar så vi struntade i det. Det enda vi köpte var en madrass till spjälsängen. Vi har inte där förrän vis 20 så då var det lite lugnare med folk skulle jag tro.

När det gäller skötbord så har vi en bänk ovanför torktumplare och tvättmaskis så det räcker med en skötbädd där.

• Bezilia

Ja det är idag kl 14. Kom på att jag glömt att säga vilken lägenhet jag bor. Det är på bottenvåningen. Man går in till höger vid runda trapphuset och så är det andra dörren nr 1109, Eklund-Lindgren.

MaraFara: tråkigt att du inte kan komma men vi ses säkert nästa gång istället. Krya på dig!

• Bezilia

Tack så mycket för idag!
    Här är receptet till cheesecaken om någon vill ha.

Jag håller med om att det är ett superbra gäng vi hittat och att även jag är väldigt glad för att vi träffats! Det är skönt att ha några att utbyta erfarenheter med.

Vi pratade lite löst om att kanske ha en fika eller kanske grillning (när det blir lite varmare såklart) där även killarna kan följa med (och eventuella barn såklart). Det är ju inte säkert att alla grabbar är intresserade men vi skulle nog kunna få ihop ett litet gäng iallafall. Vi får väl se lite längre fram.

Dessutom pratade vi om en kväll helt utan grabbarna och utan barn... Efter att alla bebisarna kommit! Den kvällen involverar en massa god mat och vin! Vad tror ni om det! ;)

Shia: Hoppas att allt gått bra med flytten! Vilka dagar jobbar du? Tänkte ta ett besök hos dig snart då jag är i akut behov av nya bhar.

Plogen: Jag kom på att jag har en extra kopia av boken vi pratade om. Du får gärna låna den om du vill.

• Bezilia

Idag var vi på första träffen med föräldragruppen. Vi var sex par och ganska snart fick vi dela upp oss i en tjej och en killgrupp för att diskutera vad vi ville prata om under träffarna. Grabbarna kom på massor med bra saker medan vi tjejer fastnade i prat om föräldraledighet.

Hur som helst blev det förvånansvärt snabbt uppsluppet och det kom upp en massa frågor. Vi började med att gå igenom lite om när det blir dags att åka till BB osv. Jag tycker att det var väldigt bra och tror att det mesta man har haft minsta fundering på kommer tas upp. Hur var det? Har ni andra blivit kallade till föräldragrupp?

Lizzen: Grattis till tjejen.
    Även jag hoppas på långa promenader med vovve och barnvagn. Så vi får väl samla ihop oss och promenera tillsammans. Dessutom har vi planerat att Daniel ska vara hemma de första 11 veckorna så vi får en riktigt lång sommar hela lilla familjen.

Angeni: Grattis till pojken.

Svar på tråden bf-juni västerås