bf-juni västerås
Shia: 13.00 imorgon är det sagt.
Shia: 13.00 imorgon är det sagt.
Mums: Vad tråkigt att höra! Men som du skriver så är det ju skönt att veta att Leon mår bra! Vad trist att bli tvungen att köra till en massa aktiviteter som du inte själv valt! Hoppas att det blir en bättre dag imorgon!
Själv är jag i städartagen... lite iallafall, tvättar vinterjackor, dammtorkar och sörsöker få lite ordning här hemma. Har svårt att bara sitta och ta det lugnt, jag med.
Jag ser verkligen fram emot söndagens fika. Nihao: Vad kul att se hur ni bor och hur bygger blir! Jag kanske tar med ytterligare en blivande mamma om hon nu kan för hon har BF nu på torsdag så hon kanske är på BB då :) Vi får se!
Söndag 9/5 kl 15
Bezilia (Anna) Brownies
Lady of Baqueta (Annika) (kanelbullar)
HippYgirl (Elin)
MaraFara (Sara)
Perni80 (Pernilla) nån typ att kaka, typ kola snittar (leila så klart! 
Jolinsfaster (Ulrika) - jordnötskakor eller hallonstänger
Nihao (Emma)
skuggspel(sanna)
Mumsmaräng
Plogen - några slags kakor (antagligen inte Leila, men hoppas att dom går att äta ändå!)
Lady B: Åh vad spännande. Förstår att det är jobbigt och frustrerande! Men skönt att du fick vila upp dig i natt iallafall! Hoppas att det går lite fortare när det sätter igång igen. Heja Frank!
Hur kändes det vär värkarna satte igång? Jag antar att det inte var något tvivel om att det var värkar, eller?
En bamsekram från mig!!!! Tänker på dig!
Åh grattis Happy!!!!!!! Nu sitter jag här hemma och blir alldeles tårögd! Vad underbart! Så skönt att ni nu kan släppa alla farhågor ni hade kvar sedan förra förlossningen och förhoppningsvis slipper du den där förbannade ischiasen nu!
Grattis!!!!!
Lady B: Grattis! Vad underbart att lilla Frank äntligen hittat ut! För det är väl en liten Frank eller har ni börjat tänka på andra namn?
Nu börjar jag blir lite rastlös och önskar att dagarna kunde gå lite fortare... Är trött men rastlös samtidigt... Vi får väl ordna en fika på stan nästa vecka med annars kommer iallafall jag klättra på väggarna här hemma snart!
Och så har man såklart söndagarna och bebisarna att se fram emot!
Nihao: haha så blev det när jag skulle maila med men jag har för mig att det funkade om man ändrade lite i mailet!
Jaha då har man väl gjort dagens dumhet... I normala fall vore det ju superbra att bege sig ut och promenera 5,35 km med hunden... men inte nu... Går som en gammal tant nu. Haha jag behöver iallafall inte ha dåligt samvete för att jag tänker slappa resten av dagen och så har jag en trött och lycklig hund! :)
Perni80: Tråkigt att du är sjuk! Får hoppas att det går över snart! JAg följer gärna med och fikar på torsdag eller fredag! Det vore ju perfekt så får vi tidden att gå lite fortare...
Marafara: Hur går det med förvärkarna. Har du haft mer eller verkar de avta. Hoppas att Melvin bestämmer sig för att komma tite tidigare så att han inte växer till sig så himla mycket till innan han kommer ut!
Nu ska jag snart baka brownies till imorgon.
Lady B: Jag hoppas verkligen på att det kommer en bebis här snart... 10 dagar kvar... men jag räknar ju med att gå över. Inte för att jag tycker att det är sååå jobbigt att vara gravid, jag har ju haft en supergraviditet! Däremot börjar jag bli rastlös av att vara hemma och sega och så längtar jag ju efter den där lilla sparkande filuren där inne.
Skuggspel: När ska du tillbaka på koll igen? Hur sent kan de vända på bebisarna. Vi får hoppas att de vänder självmant!
Nihao: Samma sak för dig, hoppas att bebisen vänder sig. Även jag hoppas på att slippa snitt för jag är lite rädd för att känna att jag inte har kontroll. Min lilla bebis har legat med huvudet neråt i sex veckor men är inte helt fixerad men barnmorskan tyckte inte att det var någon fara.
Vad tror ni om fikan på fredag? Tid och plats? Det ska nog bli ganska dåligt väder så vi får nog räkna med att sitta inne. Sen kanske vi borde boka in en hemmafika med... Kanske helgen därpå? Jag hoppas ju vara på BB då men om jag inte är det så kommer jag. Jag gör helt enkelt en lista... :)
Fika
22/5
Bezilia (Anna)
23/5
Bezilia (Anna)
Även jag kommer imorgon! Ska bli trevligt att fika igen.
Idag har vi haft ytterligare en nyttig dag, städat klädkammaren och rensat och slängt skräp... Så nu är det inte mycket som behöver fixas innan bebisen kommer. BB-väskan behöver packas klart sen kan jag ligga på soffan resten av tiden :) Till och med hundens sova-borta-väska är packad! :)
HippY: Fikan är ju inte nu i helgen utan nästa helg. Det kanske du menade men i det du skrev lät det som om det var redan nu i helgen.
Jolins: Wow vad du fixat! Hoppas att ni får en riktigt trevlig fest och grattis i förskott!
Mums: Känner igen mig! Jag och MaraFara pratade om just det igår. Att det är så svårt att sova på nätterna. Men efter 9 på morgonen och sedan resten av dagen är det lättare att slockna, men att sova. Själv har jag varit vaken två gånger i natt men igår natt var det ännu värrre. Var uppen tre gånger och ena åt jag mackor och andra låg jag och tittade på åskvädret.... Suck!
Idag blir en slappdag, ska baka surdegsbröd som tar en del tid men det är mest jäsning så det är inget jobbigt. Men gott blir det! Sen är det promenad med hunden (inte 5 km!) och filmtittande som står på dagordningen...