Problem med sköldkörteln? Del 16
Hallå alla...
Har hängt här i tråden tidigare och tittar in lite då och då.
Funder över en sak. Jag har hypotyreos och i mitten på januari så fick jag efter en liten pratstund med min läkare höja min dos Levaxin litegrann. Jag åt 62,5 ug då och höjde till 75 ug. Mitt TSH låg på 2,4 och jag var trött och frusen och vet att jag mår bättre med ett mer pressat TSH. Men efter höjningen så känns det inte ett dugg bättre, känns faktiskt lite sämre. Innan detta har jag sänkt från 112,5 ug till 62,5 ug efter förlossning och så... Var tydligen överdoserad utan att känna av det. Mådde kanon då, aldrig mått så bra... Men inte bra för hjärtat ju så det var ju bara att sänka. Nu kan jag emellanåt känna av lite vad jag tror är hjärtklappning? Känner ibland att det dunkar väldigt i halsgropen. Det är så några sekunder och sen försvinner det. Inte obehagligt på nåt sätt, bara lagt märke till det. Ska på provtagning i mitten av mars men tänker nog gå i början då jag verkligen vill veta vad som pågår.
Nu är jag ju mammaledig men hade jag jobbat hade det nog inte gått pga tröttheten, den är värst... Jag försöker gå ner i vikt också och har gått på en proteinrik diet (kaloribaserad) i fyra veckor nu. Första veckan gick skitbra men sen har jag stått och stampat på en platå där vikten inte rört sig mycket. Hon som lagt upp min diet säger att det förmdoligen är min ämnesomsättning som är felet och rekommenderade mig att sänka kaloriintaget ytterligare. Jag äter alltså ändå rätt mycket fördelat över 6-7 mål/dag så jag är inte trött pga för lite mat eller så.
Någon som vet mer om det här, har samma erfarenheter eller några tips? Funderade på om min kropp motarbetar mig nu om värdena är åt helvete (vilket de verkar vara eftersom jag är så himla trött) och jag därför inte får några resultat med vikten trots att jag äter och tränar bra (vill dock träna mer). Någon som haft erfarenheten att de legat jättebra i sina värden men ändå haft symptom på att de inte varit bra?