Har det inte gått lite trögt i Etiopien också? Färre barn än väntat, lite uppehåll och ökade tider mellan bb och rb? Eller har jag inbillat mig det? Jag tycker det känns, från vad man läser, som om Colombia är ett stabilare land just nu.
Jag förstår att det kan vara svårt att byta land när man väl har adopterat ett barn. Vi hade på något vis inte riktigt förväntat oss att bli så otroligt förtjusta i Kina som vi blev när vi hämtade vår son och det coola med det är ju att i stort sett alla känner likadant för just "sitt" land. Och jag antar att om man i slutänden adopterar från flera olika länder känner man så för dem alla. Precis som man älskar det barn man får som blir det land där man blir förälder, oavsett vilket det är, alltid speciellt för just er familj.
Om ni redan hade adopterat från Etiopien hade jag förstått om ni velat vänta. Jag hade nog fortfarande rått er att välja Colombia men jag hade förstått er. Inför första barnet rekommenderar jag verkligen att ta det land man kommer fram i kön till. Ni kommer gilla det landet och ni kommer få precis rätt barn, vilket land det än kommer från.