• pco

vi med PCO som strävar efter att +

Denna tråden är till för oss pcoare som strävar efter att +
    Här kan vi dela våra tankar och funderingar o ja hjälpa varandra helt enkelt..
    själv har jag pco o jag o min sambo har försökt väldigt länge nu utan resultat. Har ätit Prego ett par gånger, även där utan resultat.
    Alla runt omkring får barn ..även d som inte vill bli gravid blir det..så sitter man själv här o vill verkligen, men det går inte.
    Hur lång tid borde det ta?
    hur har ni andra lyckats? o hur långt har ni andra kommit utan resultat?

• Svar på tråden vi med PCO som strävar efter att +
  • Jennie1987

Här har du en i samma sits.

Jag fick veta att jag hade pco sensommare 2008.
    Då hade vi försökt i 1½ år.
    Så nu i mars har vi försökt i 3 år, utan resultat :(
    Det värsta är att jag inte får nån hjälp heller.
    Jag går på zonterpi, för att försöka göra nåt själv.
    Jag har lyckats gå ner i vikt med hjälp av metformin.
    Och jag har fått en blödning med provera.
    Men pergotime verkar jag inte få förens jag blivit 24 år, alltså om 1 år.
    Vad har ts fått för hjälp?

• pco

hej hej

va kul att du skriver:)
    men hmm shit du måste kräva att du ska ha hjälp nu.
    jag gick t gyn och sa att nu har jag o min sambo försökt få barn en längre tid och jag vill ha hjälp nu..så hon kollade via VUL på mina äggstockar o så sa hon jag skriver ut provera och pregotime till dig så kommer du hit sen för att se om något har hänt..o jag gjorde detta i 3mån utan resultat..
    nu har min sambo lämnat spermaprov så vi får utgå därifrån..får se va som händer..
    jag har oxå försökt gå ner i vikt ..men d e fan inte lätt asså.. 
    men du..vi ska kämpa tillsammans och vi ska fan +a båda två;)
    lycka till
  • Jennie1987
    pco skrev 2010-01-21 15:04:38 följande:
    hej hej va kul att du skriver:) men hmm shit du måste kräva att du ska ha hjälp nu. jag gick t gyn och sa att nu har jag o min sambo försökt få barn en längre tid och jag vill ha hjälp nu..så hon kollade via VUL på mina äggstockar o så sa hon jag skriver ut provera och pregotime till dig så kommer du hit sen för att se om något har hänt..o jag gjorde detta i 3mån utan resultat.. nu har min sambo lämnat spermaprov så vi får utgå därifrån..får se va som händer.. jag har oxå försökt gå ner i vikt ..men d e fan inte lätt asså..  men du..vi ska kämpa tillsammans och vi ska fan +a båda två;) lycka till
    Ja, tanken har också slagit mig, jag borde kräva hjälp.
    Ett år till utan hjälp känns alldeles för länge, det kan ju ta lång tid innan det blir nåt + ändå. Det är ju inte säkert att Pergotime är rätt för mig, så ska jag vänta 1 år för att få försöka... Känns hopplöst!

Får hoppas på + för oss! :)
  • bollanmollan

hejsan, hoppar in här oxå. jag har en son som kom i dec 08 efter en dubbelkur pergo. nu försöker vi få en liten till men det går trögt även med trippelkur. jag har en jättebra gyn som verkligen vill hjälpa så det är ett stort plus i all väntan.

• Jennie1987
    bollanmollan skrev 2010-01-22 12:20:30 följande:
    hejsan, hoppar in här oxå. jag har en son som kom i dec 08 efter en dubbelkur pergo. nu försöker vi få en liten till men det går trögt även med trippelkur. jag har en jättebra gyn som verkligen vill hjälpa så det är ett stort plus i all väntan.
    Då har du tur! Var glad för det :)
  • bollanmollan

ja jag haft tur, jag trodde inte att pergo skulle funka på mig men ibland så händer under. min gyn är så bra, jag har sprungit där nån gång i veckan i 3 år så det känns som en vän, hon var med när man såg ägget som blev min son.

• Jennie1987
    bollanmollan skrev 2010-01-22 15:19:48 följande:
    ja jag haft tur, jag trodde inte att pergo skulle funka på mig men ibland så händer under. min gyn är så bra, jag har sprungit där nån gång i veckan i 3 år så det känns som en vän, hon var med när man såg ägget som blev min son.
    Åh vad härligt! :)
    Känns skönt att veta att det ialla fall fungerar, även om jag inte får den hjälpen :/
  • valkyrie

hej här är en till med PCO

fick reda på det för ca en månad sen men har misttänkt det i ca ett halv år.
    jag och min make har försökt få barn i lite mer än ett år. och har börjat på en utredning. hoppas på att få prego i mars. nu äter jag pronova och hoppas på att dom ska få ordning på min mens.

• pco

valkyrie: aa hoppas att du får prego snart:) har du oregelbunden mens o så elr? va har du för symptom?

• valkyrie
    pco skrev 2010-01-26 18:11:31 följande:
    valkyrie: aa hoppas att du får prego snart:) har du oregelbunden mens o så elr? va har du för symptom?
    hoppas jag med :)  ja den är så pass oregelbunden att den kan vara borta i 6 månader.
    mina symtom är, övervikt, oregelbunden mens, mans hår, lätt att bygga muskler, ingen ÄL och att mitt år blir lätt fett typ. läkaren sa att det va ett symtom. sen kommer jag inte på fler. men när han tog blodprov på mej hade jag för högt testosteron i kroppen.
Svar på tråden vi med PCO som strävar efter att +