• pco

vi med PCO som strävar efter att +

Denna tråden är till för oss pcoare som strävar efter att +
    Här kan vi dela våra tankar och funderingar o ja hjälpa varandra helt enkelt..
    själv har jag pco o jag o min sambo har försökt väldigt länge nu utan resultat. Har ätit Prego ett par gånger, även där utan resultat.
    Alla runt omkring får barn ..även d som inte vill bli gravid blir det..så sitter man själv här o vill verkligen, men det går inte.
    Hur lång tid borde det ta?
    hur har ni andra lyckats? o hur långt har ni andra kommit utan resultat?

• Svar på tråden vi med PCO som strävar efter att +
  • Mimmi86
    pco skrev 2010-02-16 11:34:04 följande:
    mimmi86: välkommen hit:) d e jobbit när man precis fått reda på att man har PCO. Har du några symptom? jag har käkat prego i ca 3mån ..enkel, dubbel o trippel..utan att lyckas få ÄL :(  just nu utreder de även på min man om de skulle vara nåt fel på honom lixom o så utgår man därifrån, för de måste ju kolla mannen oxå för att hitta den perfekta behandlingen för er. Vi har inte ställt oss i kö än utan vi får göra de när d e klar me underskökningen.  vart bor du? hur många IVF får man där du bor? Marabo: åhh va härlit:) har du käkat prego innan oxå elr? Lycka till :)
    Tack tack :)

mina symptom är att jag är något överviktig, oönskad hårväxt, väldigt oregelbunden mens, och det typiska pärlbandet, sen vet jag inte var det finns för olika symptom? :)

Min gyn sa inget om att de skulle kolla min sambo, utan i första hand ta prover på mig sedan köra igång med en pregotime kur, ingen aning om hur många tabletter eller så. Jag bor i sthlm, vet inte alls hur många ivf försök man får, men om det skulle bli tal om ivf så skulle vi få ställa oss i kö på sophiahemmet, har hört väldigt gott om de.
    Skulle inte förvåna mig om det kostar multum! Bara en gyn undersökning kostade 320kr, vissligen privat men kände inte för att ta mig till KS som är riktigt stort då jag inte är född i sthlm flyttade hit för snart 1årsen.

Hur lång är en kur preogtime? bara en månad eller hur fungerar dem?
  • Mimmi86
    Marabo skrev 2010-02-16 15:45:19 följande:
    Hej Mimmi86 jag har käkat pergo innan det funkar inte på mig, povade i 3 mån innan vi bytte till puregon:)
    vad är puregon? Är helt ny inom PCO och dess värld.. :)
  • bollanmollan

du äter pergo 5 dagar , sen brukar man få göra vul för att se om det tagit sig eller blodprov.

• Mimmi86
    bollanmollan skrev 2010-02-16 16:52:19 följande:
    du äter pergo 5 dagar , sen brukar man få göra vul för att se om det tagit sig eller blodprov.
    tagit sg? att man fått ett ägg som växt sig för att man ska kunna bli befruktad eller att man blivit gravid? Åhh jag måste verkligen läsa på känner jag...

Kör ni med ÄL stickor när ni äter pregotime eller vet man på ett ungefär när man har ÄL?

Hoppas ni står ut med mina frågor :)
  • bollanmollan

ma kollar att det växt ett ägg eller fler.  man kan köra med ägglossningsstickor men det är inte alltid dom funkar när man har pco.

• Mimmi86
    bollanmollan skrev 2010-02-16 16:58:06 följande:
    ma kollar att det växt ett ägg eller fler.  man kan köra med ägglossningsstickor men det är inte alltid dom funkar när man har pco.
    Aha okej, får hoppas att det ska fungera :) Hoppet är det sista som överger än sägs det ju ;)

Läste på en sida om just PCO, att när man äter pregotime så 10 dagar efter man ätit dessa i 5 dagar..

Tack för hjälpen :)
  • Mimmi86
    Mimmi86 skrev 2010-02-16 17:01:51 följande:
    Aha okej, får hoppas att det ska fungera :) Hoppet är det sista som överger än sägs det ju ;)Läste på en sida om just PCO, att när man äter pregotime så 10 dagar efter man ätit dessa i 5 dagar.. Tack för hjälpen :)
    Oj vad jag yrde ihop det... haha

menade ju förstårs att man äter dessa tablettter i 5 dagar och sedan får man ÄL ca 10 dagar senare...
  • bollanmollan
    Mimmi86 skrev 2010-02-16 17:03:12 följande:
    Oj vad jag yrde ihop det... haha menade ju förstårs att man äter dessa tablettter i 5 dagar och sedan får man ÄL ca 10 dagar senare...
    hihi det är rörigt med pco. man kan först få äta en tablett som sätter igång mensen, sen på tex  femte mensdagen börjar man med pergon.
  • Puchiko
    valkyrie skrev 2010-02-16 14:56:07 följande:
    okej hur länge har du och din man försökt få barn? fick du mågra tableter av din läkare?
    ett år har vi bara försökt snart men har haft problem med min mens sen jag var 14 och jag är nu 25..
    Jag ska börja med 1 tablett Metformin om dagen i 2 veckor och sen 2 tabletter dagligen.

Är jag knäpp? www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50804929.html
  • pco

pomperipossa09: Just nu kör jag inte med någon behandling alls för d har redan konstaterat att jag har pco o så försökte vi med prego som inte funkade ..och nu så reder d ut min sambo för att se om d kan vara något me han som inte stämmer heller och så får vi utgå ifrån de resultatet för att få den bästa behandlingen för oss då..

du då? hur långt har ni kommit allt? IVF? vart bor du? hur många IVF försök får man där du bor?
    puchiko: prego äter man för att framkalla en ÄL och metformin tror jag hjälper till för viktnergång oxå? elr?
    mimmi86: okej då har vi exakt samma symptom då..d e olika om vilka dagar som gäller angående prego, för mig med dessa symptom som vi båda har så tog d ca 1mån för att jag har inte så ofta mens och man börjar äta (våra symptom) prego på dag 5-9 efter senaste mens..jag fick först äta provera för att framkalla en mens i 10dagar och sen dag 5-9 äta prego och dag 12 går man in för ett VUL för att se om det eventuellt sker en ÄL :) 
    Lycka till..hoppas att det funkar bättre för dig än för mig:)
Svar på tråden vi med PCO som strävar efter att +