-
Denna tråden är till för oss pcoare som strävar efter att +Här kan vi dela våra tankar och funderingar o ja hjälpa varandra helt enkelt..själv har jag pco o jag o min sambo har försökt väldigt länge nu utan resultat. Har ätit Prego ett par gånger, även där utan resultat.Alla runt omkring får barn ..även d som inte vill bli gravid blir det..så sitter man själv här o vill verkligen, men det går inte.Hur lång tid borde det ta?hur har ni andra lyckats? o hur långt har ni andra kommit utan resultat? -
Svar på tråden vi med PCO som strävar efter att +
-
aa okej ..samma här då har vi verkligen samma symptom..men läste att du lyckats iaf bli gravid nångång har jag för mig? va d spontant elr va d med behandlingar?
hoppas att d tar sig nästa gång...jag går o väntar på mitt + .. väntan e svårast o verkligen lång! -
nja vi vet inte om det va ett MF eller inte läkarna kunde inte heller svara på det tyvär.pco skrev 2010-01-26 19:37:51 följande:aa okej ..samma här då har vi verkligen samma symptom..men läste att du lyckats iaf bli gravid nångång har jag för mig? va d spontant elr va d med behandlingar? hoppas att d tar sig nästa gång...jag går o väntar på mitt + .. väntan e svårast o verkligen lång!
håller tummarna för dej
"kul" att vi har samma symtom.
vad har ni andra för symtom? -
Hej kommer en till med PCO och med samma symtom :(
Jag lyckades bli gravid med min första barn med Puregonspruta nu vill jag bli gravid igen hade precis fått beh nu hoppas jag på ett +.
KRAM -
Marabo: okej va härlit att du har lyckats o e på g igen:)
lycka till :) -
Tack PCO, jag lyckades med Puregonsprutor kanske du ska prova det med
pratta med din gynekolog. -
Hej alla :)
jag tänkte att jag oxå hoppas in i denna tråd, hoppas de är ok? =)
Jag och min sambo har försökt få barn i 2,5 år nu till sommaren blir det 3 år, utan resultat. Augusti 2009 gick vi till gyn och påbörjade då utredning. Min sambo är de inga fel på alls men jag har PCO, har ätit pergotime enkelkur från November 2009 till januari 2010 men inget resultat än :( känns aom att man aldrig kommer få uppleva att vara gravid och få ett eget litet mirakel. men det är skönt att läsa att de finns fler att man inte är esnam. Ha en bra dag alla. Kram Maria -
maria22: Välkommen hit:)
Jag förstår precis hur du känner dig..jag känner likadant. Här kan vi följa varandra, stötta, komma med råd och ja helt enkelt finnas till för varandra, det va därför jag startade denna tråd:)
Har du ställt dig i kö till IVF? jag hoppas på att göra d snart.
va har du för symptom? om man får lov o fråga:)
Lycka till kram -
Hej Maria!Mardisch skrev 2010-02-08 11:07:55 följande:Hej alla :)jag tänkte att jag oxå hoppas in i denna tråd, hoppas de är ok? =)Jag och min sambo har försökt få barn i 2,5 år nu till sommaren blir det 3 år, utan resultat. Augusti 2009 gick vi till gyn och påbörjade då utredning. Min sambo är de inga fel på alls men jag har PCO, har ätit pergotime enkelkur från November 2009 till januari 2010 men inget resultat än :( känns aom att man aldrig kommer få uppleva att vara gravid och få ett eget litet mirakel. men det är skönt att läsa att de finns fler att man inte är esnam. Ha en bra dag alla. Kram Maria
Jag har själv pcos och åt pergotime. Jag fick ingen ägglossning. Får du ägglossning av dem, men blir ej gravid? -
Hej. Jag vill också hoppa in här. J
ag är redan 33år gammal så för mig känns extra bråtom att få plus. Vi har försökt få barn i 2år och nu väntar i kö för att börja utredning. Mina symptomer stämmer precis med eran som har PCO... Och jag har faktiskt mistänkt att jag har PCO sedan jag var 18, typ.
Tänk bara att det finns par som blir gravida medans dem äter p-piler och planerar inte ha barn. Och här sitter man och längtar och kan inte bli gravid...
Jäg väntar otålig på en kallelse till läkare. -
Jag hoppar också in i tråden. jag är 32 åroch har haft diagnosen pcos sedan ca 99. Utreddes tillsammans med exet.
Jag har i princip aldrig använt preventivmedel, förutom ett par år när jag hade koparspiral,(inte så mkt för att jag var orlig för graviditet som för att inte känna varje månad att det var fel på mig) men aldrig blivit gravid.
Nu har jag ett bra förhållande med en underbar man,och ja, det är dags helt enkelt!
LYckades för 2 veckor sedan tjata till mig en enkelkur pergo och fick även remiss till att kolla äggledarna, tog sista tabletten i torsdags, har haft massor av biverkningar, kraftig yrsel, illamående, humörsvängningar.
Idag var det dag 13 och dags för VUL och där fanns en äggblåsa som såg fin ut! Så imorgon ska jag börja med stickor och hoppas hoppas hoppas!
Ska tillbaka den 16:e för blodprov och ska dessutom upp till reproduktionsmedicin på sahlgrenska den 15:e för ett första besök där,( har bett gynekologer om hjälp i åratal) och väntat på tid där länge och nu så får jag hjälp på flera håll samtidigt. Får se var de gör vad först,så får jag avboka utredningen på ena stället...
Jag tror mig förövrigt se ett samband mellan nästan regelbundna menstrautioner och min omläggning till lchf kost. Har aldrig haft mens så många ggr eller så regelbundet som sista halvåret.. Innan kunde det dröja 4 mån mellan gångerna men nu har jag legat på ca 30 -35 dagar, i ett halvår!!!! Har inte direk tminskat massa i vikt eftersom jag fuskat för mkt emellanåt, men i stort har jag ju ätit lchf..
Däremot är jag ju fortfarande hårig som ett troll