• Svar på tråden Vi från tråden Förstagångsgravida!!! DEL 6 - Här samlas vi förstagångsföräldrar för att utbyta tankar och idéer!
  • Jumjum84

    Ja Williams kusin har det. Men det märkliga är att enligt vårdguiden smittar det  bara två dagar innan det bryter ut och kusinens bröt ut igår. Och William har inte träffat honom på två veckor!! Märkligt...
    Igår och i förrgår hade han feber. Igår låg det på 39.6 med alvedon i kroppen. Men förutom febern är han som vanligt. Han krånglar lite med maten och har gjort det i en vecka ca. Men det kan lika väl vara på grund av kommande tanden..

    Vi hoppas på snabb tillfriskning.


    Ett underverk, så underbar - William 090225
  • alem

    jumjum: för mig att inkubitions tiden för vattkoppor är 10-15dagar jag.. men jag kan minnas fel oxå! Jobbigt att han har det men skönt ändå att han får det nunär han är så liten och det är lättare att distrahera från att klia och sånt.
    Jag har aldrig haft det och är skit rädd för att få det..

    Nu äntligen har jag skaffat ny dator så nu kan man vara lite mer aktiv ibland än vad man varit innan hehe


    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • Jumjum84

    alem: ja det är nog nåt sånt. Han kliar bara på händerna. Vi var inte säkra på att det var koppor för vi såg inga blåsor. Men igår sprack en.
    Det är ju farligt för vuxna med så kan vara en bra idé att ta vaccin kanske??


    Ett underverk, så underbar - William 090225
  • alem
    jumjum: tror jag är imun mot det.. och vaccin har hemskt svårt att ta på mig av någon anledning fick rubella vaccin nu för 4.e gången efter förlossningen och nu äntligen så tog det!
    Jag har en storesyster som jag lekte med när hon hade vattkoppor och fick inge, alla kusiner fick jag inget av, när alla i klassen när man gick i skolan hade fick jag vara den som fick vara hemma med dem som lekkamrat för att jag skulle få de men inget funkade...
    Men mamma fick när hon var 17 och pappa när han var 27 tror jag.. Mormor när hon var 59 eller nå sånt så riksen finns ju att ja får de sen, gruvar inför den dagen Ayla får det, men eftersom jag varit uppe i så många som haft det och aldrig själv fått de så känns det onödigt med vaccin oxå eftersom jag verkar vara resistant redan emot det...
    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • Liddi

    alem: Du kan ju ha haft det utan att du vet. Det behövs bara en liten koppa som sitter gömd någonstans så har man haft det och är imun sen


    Alexander 090210
  • alem

    förmig barnmoskan sa att jag inte haft detefter alla prover dem tog för hon var tvungen att fråga extra.. för mig det var det, Rubellan vet jag säkert iaf eftersom jag fick de vaccinet igen efter förlossningen
    Men man vet ju aldrig hehe barahoppas jag slipper få de nån gång om ja inte redan haft det


    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • Liddi

    Är alla ungar lika förälskade i sina egna spegelbilder eller är det bara Lex som är narcissist? Han kan tillbringa flera timmar med att flörta med och pussa sig själv i spegeln. Man kan knappt hålla sig för skratt när man smygkikar på honom där han står och larvar sig  


    Alexander 090210
  • Vår lilla godis
    mills skrev 2010-03-04 19:56:56 följande:
    Är alla ungar lika förälskade i sina egna spegelbilder eller är det bara Lex som är narcissist? Han kan tillbringa flera timmar med att flörta med och pussa sig själv i spegeln. Man kan knappt hålla sig för skratt när man smygkikar på honom där han står och larvar sig  
    Tyra är också väldigt förtjust i sin spegelbild och pussas gärna. Ibland blir det riktigt långa tungkyssar, ser ganska kul ut

    En gammal vän kom förbi med sin ÖVERAKTIVA 15 månaders idag. Hon började gå vid 9 månader och var jättetidig med precis ALLT. Pratade massor. Var överallt precis hela tiden... Tyra (som är rätt vild själv annars) satt knäpptyst och bara stirrade i flera timmar. Antar att hon var i chock! Det var VÄLDIGT länge sedan jag såg Tyra som en liten bebis. Men ikväll har jag verkligen tyckt att hon är just det, en liten liten bebis!
  • Liddi
    Vår lilla godis skrev 2010-03-04 20:54:57 följande:
    Tyra är också väldigt förtjust i sin spegelbild och pussas gärna. Ibland blir det riktigt långa tungkyssar, ser ganska kul ut En gammal vän kom förbi med sin ÖVERAKTIVA 15 månaders idag. Hon började gå vid 9 månader och var jättetidig med precis ALLT. Pratade massor. Var överallt precis hela tiden... Tyra (som är rätt vild själv annars) satt knäpptyst och bara stirrade i flera timmar. Antar att hon var i chock! Det var VÄLDIGT länge sedan jag såg Tyra som en liten bebis. Men ikväll har jag verkligen tyckt att hon är just det, en liten liten bebis!
    Haha Lex blir likadan när hans kusiner är i närheten. Den ena är bara 4 mån äldre men mycket större, men det är 4 åringen som är mest fascinerande att titta på HAN är vild.
    Alexander 090210
Svar på tråden Vi från tråden Förstagångsgravida!!! DEL 6 - Här samlas vi förstagångsföräldrar för att utbyta tankar och idéer!