Låter ni er tonåring välja vilken gymnasielinje de vill?
Ja, som rubriken lyder: Låter ni er tonåring göra sitt gymnsieval efter eget tycke?
Även om ni tycker det är fel linje osv osv...
Motivera gärna
Ja, som rubriken lyder: Låter ni er tonåring göra sitt gymnsieval efter eget tycke?
Även om ni tycker det är fel linje osv osv...
Motivera gärna
Javisst! 5:e barnet ska nu göra sitt gymnasieval, och hon väljer fritt precis som hennes storasyskon gjort.
Ja. Har bara en tvååring ännu men sen så. Jag fick inte göra det utan mutades med löften om betalade studieskulder. Det visade sig senare vara lögn. -"Du borde förstått att vi inte menade det". Det svider fortfarande i mig och jag har lovat att mina barn ska få gå precis vad de själva vill.
min bebis ar bara tre manader, men ar ratt saker pa att jag kommer lata henne valja. Alla program nufortiden ar ju anda lagom grundlaggande for att man ska kunna studera vidare om man vill.
Har ingen tonåring än, äldsta dottern är 10 år. Men jag är helt säker på att hon kommer få välja helt själv. Men givetvis kommer vi prata om olika alternativ, men valet är hennes
självklart, men jag kommer ha en diskussion med mina barn för att se vilka argument de har för att välja en viss linje.
Nix, jag kommer att lägga mig i när den dagen väl kommer.
Javisst! Men jag hoppas att jag får vara med lite under beslutsprocessen, bara för att få höra hur de resonerar kring framtiden, och så att man kanske kan komma med lite synpunkter.
Ja, men vi kommer naturligtvis att diskutera olika alternativ beroende på intresse och läggning.
Lägga dig i som i att förbjuda vilka program ditt barn inte får välja? Eller ha en dialog med ditt barn om vad han/hon vill i livet och därmed guida till "rätt" utbildning?
Min fråga var till Bellagio....