• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • Pepparkaksdeg
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 12:02:25 följande:
    Jo förvisso :) Men man kan ju inte på några vis jämföra Lidl's pasta för 3.50:- med ICA's Barilla. Kvalitetsskillnaden är milsvid. Det enda goda jag hittat på Lidl är de där smalräfflade lättsaltade chipsen...och toapappret från Cien är bra...
    Jo,de har faktiskt en kvalitetspasta också,men den ligger vid sidan av tillsammans med lite andra dyrare grejer från Italien.
    Håller med om att 3.50kr pastan inte är jämförbar med Barilla.
    Ciens produkter är kanon! Iaf Bodylotion och den feta hudkrämen.
  • Hon o Han

jag handlar ofta på ÖB, vi har det sidan om ica, handlar bla läsk, tvål, schampo, städprodukter, kattsant m.m m.m

lidl handlar jag aldrig längre då det ej lönar sig och vi ej har det nära längre heller.

handlar även på netto och rusta.

varför betala mer när man får samma billigare? katterna vill dessutom inte ha någon annan sand heller.

• Movie Freak
    Andreas tjej skrev 2010-01-22 21:22:28 följande:
    knappast.
    smarta människor handlar på ÖB, Lidle, ge-kås o Willys.

samma märken som över allt annars fast billigare. men det är klart vill du köpa arlas, nike, o andra välkända märken för mer pengar en du behöver så gör då det.

men tro inte att du vet vilken typ av människor som handlar på dessa lågvarubutiker för du har ingen som helst aning o det du tror är fel o bara en nedvärderande syn på dina medmänniskor.

Vi är dessutom höginkomstagare o handlar på alal dessa ställen vilket gör oss smarta o ekonomiska.
    Bridget Jones wanted sex goddess with a very bad man between her thighs.
  • Neisti

Haha... jag kom precis hem från ÖB, med kattsand, tvål, schampo, duschcreme, GODIS i massor... mm!! Varför ska man INTE handla på ÖB, EXAKT samma saker till lägre pris!! {#lang_emotions_laughing}

• mariamitsu

ÖB är suveränt. I Borlänge byggde de ny lokal förra året=superfräscht och de har samma varor som i andra affärer fast mycket billigare....
    Köper leksaker, en del hygienartiklar, verktyg, fågelmat, snöskyfflar, kökredskap, regöringsmedel och godis där.

• Virriga Vera
    Knytt1 skrev 2010-01-23 09:01:35 följande:
    Har inte LIDL rätt ruttna arbetsförhållanden också? Har för mig att anställda inte får vara fackligt anslutna och att kvinnliga anställda som har mens måste ha nåt slags "märke" på sig för att markera att de har rätt att ta fler raster än de i vanliga fall skulle ha rätt till?
    Nej, Lidl precis som alla andra arbetsgivare i Sverige måste följa svensk arbetslagstiftning.
  • Mar1lyn

förresten, min man arbetade som chef på Lidl förut o säger att många av kunderna är precis som i Lidl-reklamen med överklassen De går runt o låtsas vara helt ointresserade av alla kampanjvaror o artiklar men lastar ändå vagnen full o återkommer gång på gång. tycker att man ser samma sak på ÖB; gamla tanter med näsan i vädret som står o köper ravioli för 10 kr/burken

Alla de dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet...
  • margarita

Det har hänt att jag har handlat på ÖB och Lidl, inte jätteofta men när jag tröttnat på "mina vanliga" butiker.

Det har nog mer med vana än att jag har speciellt mycket emot butiken att jag inte handlar där. (fast vanan har nog uppstått av att jag inte gillar butikslayouten) Varorna är det inget fel på.

• Karinbarin

Handlade massor på ÖB förrut när vi hade det nära. Jättepraktiskt, + att de får ju in märkesgrejor också, precis som Gekås kommer de över partier med schysta grejor. Har köpt både hårfärg och märkesparfym på ÖB. Sen lördagsgodis, chips osv, ljus, städgrejor, julpynt, ramar osv.. Man får mycket pengar över när man handlar där

Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?