Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
Jag bara undrar.
Jag bara undrar.
jag handlar ofta på ÖB, vi har det sidan om ica, handlar bla läsk, tvål, schampo, städprodukter, kattsant m.m m.m
lidl handlar jag aldrig längre då det ej lönar sig och vi ej har det nära längre heller.
handlar även på netto och rusta.
varför betala mer när man får samma billigare? katterna vill dessutom inte ha någon annan sand heller.
Haha... jag kom precis hem från ÖB, med kattsand, tvål, schampo, duschcreme, GODIS i massor... mm!! Varför ska man INTE handla på ÖB, EXAKT samma saker till lägre pris!!
ÖB är suveränt. I Borlänge byggde de ny lokal förra året=superfräscht och de har samma varor som i andra affärer fast mycket billigare....
Köper leksaker, en del hygienartiklar, verktyg, fågelmat, snöskyfflar, kökredskap, regöringsmedel och godis där.
förresten, min man arbetade som chef på Lidl förut o säger att många av kunderna är precis som i Lidl-reklamen med överklassen De går runt o låtsas vara helt ointresserade av alla kampanjvaror o artiklar men lastar ändå vagnen full o återkommer gång på gång. tycker att man ser samma sak på ÖB; gamla tanter med näsan i vädret som står o köper ravioli för 10 kr/burken
Det har hänt att jag har handlat på ÖB och Lidl, inte jätteofta men när jag tröttnat på "mina vanliga" butiker.
Det har nog mer med vana än att jag har speciellt mycket emot butiken att jag inte handlar där. (fast vanan har nog uppstått av att jag inte gillar butikslayouten) Varorna är det inget fel på.
Handlade massor på ÖB förrut när vi hade det nära. Jättepraktiskt, + att de får ju in märkesgrejor också, precis som Gekås kommer de över partier med schysta grejor. Har köpt både hårfärg och märkesparfym på ÖB. Sen lördagsgodis, chips osv, ljus, städgrejor, julpynt, ramar osv.. Man får mycket pengar över när man handlar där