• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • Burberry
    Liselottang skrev 2010-01-23 11:15:07 följande:
    Kanske det :) Har bara blivit så förbannad när jag gått dit. Vad är det för människor som STOR-handlar där? Vad tusan äter de??
    Kan bara svara för oss själva, men tror många är människor som lagar mat från grunden, dvs baslivsmedel. Vi handlar främst mjöl, ägg, mjölkprodukter, ostar, smör, nötter, frukt, grönsaker och rotfrukter till exempel. Samt blöjor, hushållspapper, toapapper, kattmat, kattsand, städprodukter m.m som inte hör till livsmedelssidan.
    Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
  • gutegirl
    Liselottang skrev 2010-01-23 11:16:58 följande:
    Jag menar absolut inte att allt ska vara anpassat efter mig. Tänkte bara att vanligt folk kanske också vill äta quinoa, bulgur eller kanske någon ekologisk grönsak ibland.
    Som finns i andra affärer
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • red rose 06

hahahah menar du allvar! vart handlar du din mat ts

• enlitenbitkaka

Jag besöker sällan dessa affärer men enligt mig så är det alltid en viss typ av människor som handlar där. Sist jag var inne i någon av dessa affärer var ca. 4år sedan och då köpte jag en köksvåg i lite vintage-style. Skit fin, så visst finns det fynd. Men skulle aldrig köpa mat där.

• Liselottang
    mona83 skrev 2010-01-23 11:20:27 följande:
    Normala människor vill jag lova.... Vi brukar äta korv, köttbullar, kött, fisk osv. Även veg men den köper vi i annan affär eftersom det inte finns där. Korven är billigare där än på tex netto. Frukt och grönsaker är väldigt ofta fräschare på Lidl än på tex Netto. Jag är en person som åker till 4 olika affärer när jag stor handlar för att köpa mat och hygienartiklar mm så billigt som det går.
    Men då handlar du ändå i 4 olika affärer. Det jag undrar är väl snarare hur folk BARA handlar på Lidl.

Sen är jag lite tveksam till deras kött, tex. Eller kvalitén på VISSA varor där (och på andra affärer också så klart), men nu diskuterar vi ju Lidl.

Dessutom får de anställda knappt  gå med i fackförbund heller, med det är ju en annan femma.

Jag har inte varit på alla Lidl i Sverige utan kan bara uttala mig om de jag besökt. Och detta är den bild jag fått, att det är en kass kedja. Menar inte att hoppa på någon, ert Lidl kanske är bättre än de jag besökt.
  • Lotta71

Vad trist att de flesta är så okunniga verkligen! Ang Lidl menar jag nu.

Nästan allt kött är från Scan, alltså precis samma som i de flesta andra affärer! Enda skillnaden är att det är billigare på Lidl...

Om man ser till deras tyska utbud så är det kvalitetsmässigt oftast bättre än vårt Svenska. Tex korvar har väldigt mycket högre köttmängd än det Svenska, o färre tillsatser oxå. O återigen till ett bättre pris...

Det finns visst det ekologiska varor, men de tar inte hem massor olika varje dag, för det har inte alls lika stor efterfrågan som det vanliga billigare. Det ligger o blir gammalt tyvärr, annars hade de gladeligen beställt hem hur mycket som helst! Dessutom är det samma frukt o grönsaker som tex Willys o Netto har i sitt utbud. Precis samma leverantörer, kolla på lådorna om ni inte tror mig.

Har jobbar på Lidl i 3 år, o det var det roligaste jobbet jag har haft

♥ Emanuel-98 ♥ Isac-00 ♥ Daniel-02 ♥ Axel-Bf 6/2-10 ♥
  • Themis

En del folk som handlar där är de som är okunniga nog att tro att man behöver sköljmedel, WC-luktegott, löjliga hårprodukter, femti miljoner skumma miljöfarliga rengöringsmedel och antibajsspray för att överleva.

Att inte handla en onödig produkt alls är alltid billigast och mest miljövänligt.

• Pepparkaksdeg
    Burberry skrev 2010-01-23 11:25:07 följande:
    Kan bara svara för oss själva, men tror många är människor som lagar mat från grunden, dvs baslivsmedel. Vi handlar främst mjöl, ägg, mjölkprodukter, ostar, smör, nötter, frukt, grönsaker och rotfrukter till exempel. Samt blöjor, hushållspapper, toapapper, kattmat, kattsand, städprodukter m.m som inte hör till livsmedelssidan.
    Och jag tycker det är just basprodukter de har dåligt av,medans halv och helfabrikat finns i massor!
    Visst frukt och grönt har de ju alltid,men tex kryddor är de usla på och att laga mat från grunden utan kryddor.Näe.
  • ElizaDay

Menar du att du är för fin att handla på ÖB och LIDL? Ok, LIDL hade jag kanske inte handlat kött på idrekt, men de har jättegod yoghurt och glass där. På ÖB kan du ju handla alla vanliga märken på t ex schampoo och balsam, duschkräm med mera fast billigare, och då är det väl bara korkat att köpa det för dubbla priset på ICA?
    Handlar du inte på Gekås heller då eller, för där är ju allt billigare...

• Lotta71
    Liselottang skrev 2010-01-23 11:28:54 följande:
    Men då handlar du ändå i 4 olika affärer. Det jag undrar är väl snarare hur folk BARA handlar på Lidl. Sen är jag lite tveksam till deras kött, tex. Eller kvalitén på VISSA varor där (och på andra affärer också så klart), men nu diskuterar vi ju Lidl.Dessutom får de anställda knappt  gå med i fackförbund heller, med det är ju en annan femma.Jag har inte varit på alla Lidl i Sverige utan kan bara uttala mig om de jag besökt. Och detta är den bild jag fått, att det är en kass kedja. Menar inte att hoppa på någon, ert Lidl kanske är bättre än de jag besökt.
    Jaså, får de inte gå med i Facket?* Vad trött jag blir* Under mina 3 år ville de mer lr mindre tvinga mig att gå med i facket.
    O ja, vi FICK gå på toa, o vi behövde inte ha rött pannband om vi hade mens.

Varför skriver folk om sånt de inte har en aning om
    ♥ Emanuel-98 ♥ Isac-00 ♥ Daniel-02 ♥ Axel-Bf 6/2-10 ♥
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?