Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
Jag bara undrar.
Jag bara undrar.
hahahah menar du allvar! vart handlar du din mat ts
Jag besöker sällan dessa affärer men enligt mig så är det alltid en viss typ av människor som handlar där. Sist jag var inne i någon av dessa affärer var ca. 4år sedan och då köpte jag en köksvåg i lite vintage-style. Skit fin, så visst finns det fynd. Men skulle aldrig köpa mat där.
Vad trist att de flesta är så okunniga verkligen! Ang Lidl menar jag nu.
Nästan allt kött är från Scan, alltså precis samma som i de flesta andra affärer! Enda skillnaden är att det är billigare på Lidl...
Om man ser till deras tyska utbud så är det kvalitetsmässigt oftast bättre än vårt Svenska. Tex korvar har väldigt mycket högre köttmängd än det Svenska, o färre tillsatser oxå. O återigen till ett bättre pris...
Det finns visst det ekologiska varor, men de tar inte hem massor olika varje dag, för det har inte alls lika stor efterfrågan som det vanliga billigare. Det ligger o blir gammalt tyvärr, annars hade de gladeligen beställt hem hur mycket som helst! Dessutom är det samma frukt o grönsaker som tex Willys o Netto har i sitt utbud. Precis samma leverantörer, kolla på lådorna om ni inte tror mig.
Har jobbar på Lidl i 3 år, o det var det roligaste jobbet jag har haft
En del folk som handlar där är de som är okunniga nog att tro att man behöver sköljmedel, WC-luktegott, löjliga hårprodukter, femti miljoner skumma miljöfarliga rengöringsmedel och antibajsspray för att överleva.
Att inte handla en onödig produkt alls är alltid billigast och mest miljövänligt.
Menar du att du är för fin att handla på ÖB och LIDL? Ok, LIDL hade jag kanske inte handlat kött på idrekt, men de har jättegod yoghurt och glass där. På ÖB kan du ju handla alla vanliga märken på t ex schampoo och balsam, duschkräm med mera fast billigare, och då är det väl bara korkat att köpa det för dubbla priset på ICA?
Handlar du inte på Gekås heller då eller, för där är ju allt billigare...