• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • mion
    Andreas tjej skrev 2010-01-23 07:48:08 följande:
    Den här tråden blir bara roligare och roligare.Särskilt när man läser folks beskrivningar.Då inser man varför folk tar åt sig.
    Handlar inte om att folk tar åt sig utan om att iaf jag tycker frågar är urdum!  speciellt när man VET hur mkt billigare det är på öb,o varför man då ska handla EXAKT samma saker fast betydligt dyrare bara för att det är HEMKÖP typ.... 

Folk förklarar för att DU inte FATTAR varför man handlar där.....  så undra vem som är rolig?
  • gutegirl
    Elavela87 skrev 2010-01-23 10:39:36 följande:
    Handlar på ÖB för diverse. Typ som tvättmedel, schampoo, deo, maskindisktabletter och sådant. På Lidl handlar jag aldrig, tycker det är ofräscht där på något sätt. Handlade juice och mjölk där en gång. Juicen smakade mögel och mjölken smakade surt.
    En gång fick jag sur mjölk när jag köpte den på ICA. Ska aldrig mer handla där.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Tokstolla

VI har en jättebra LIDL här hemma. Det är den enda butiken som finns inom ett par kanske t.o.m 3 km radie för många så det är stor åtgång på varorna och därför alltid fräscht. Jag är dessutom tokkräsen då jag bl.a alltid torkar av besticken en extra gång när jag äter ute. Så våran lidl är bra

• Anna Paulita

Vanligt folk skulle jag tro. Lidl har superduperbra grönsaker och frukt, det köper jag gärna där om jag är i krokarna där någon Lidlbutik finns, men tyvärr har det så mycket junkmat....sötade flingor, godis, kakor och läsk i mängder att vi sällan åker dit.

Och på ÖB kan man fynda tvål, skurmedel, schampo och balsam för barn och man. Varför betala det dubbla på MAXI för precis samma sak? Dock åker vi oftare till Rusta för de ändamålen.

Jag vägrar bara vara mamma...
  • linjes
    dollheart skrev 2010-01-22 21:28:47 följande:
     Lidl tror jag att många invandrare handlar på.
    Yeah right
  • Anna Paulita

Annars handlar vi på MAXI och City Gross, ibland COOP.

Jag vägrar bara vara mamma...
  • syrra

Jag handlar shampoo, tvättmedel och sånt på ÖB. Vem jag är, tja sjuksköterska boendes i Sigtuna...Är det trashigt?
    Lidl har jag varit på, men gillar det inte.

• Pormoicheia
    Elavela87 skrev 2010-01-23 10:39:36 följande:
    Handlar på ÖB för diverse. Typ som tvättmedel, schampoo, deo, maskindisktabletter och sådant. På Lidl handlar jag aldrig, tycker det är ofräscht där på något sätt. Handlade juice och mjölk där en gång. Juicen smakade mögel och mjölken smakade surt.
    Vi är inte 100% nöjd med det vi handlat på ICA eller Hemköp vi heller.
    Bröd har börjat mögla i förtid, frukter har visat sig vara dåliga redan när vi köpt dem o.s.v.

Senaste packetet blöjor vi köpte har vi fått slänga hälften p.g.a. att det är en reva i dem som är nästan osynlig men som går upp när dottern haft dem en stund. Libero är ju annars ett mycket bra märke...

Ska vi sluta handla märket libero eller ska vi sluta handla helt på butiken?
    Apprentice Moraltant *back in action*
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?