• Andreas tjej

    Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

    Jag bara undrar.

  • Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • Karedo
    Ejin skrev 2010-01-22 21:26:34 följande:
    jag jobbar på lidl så vad ts tycker om sådana som mej kan jag bara tänka mej....
    Jag jobbar oxå på lidl, ser inget fel i det. Jag trivs och jag har ett jobb.
    Jag tycker att det är en massa olika typer av människor som handlar hos oss. Allt från unga till gamla.
  • finskaflikkan

    Jag handlar bara på Ica... Konsum gillar jag inte alls varför vet jag inte, känns som att deras varor e sämre på nåt sätt.  


    Handlar definitivt inte på LIDL... 
    Och ÖB handlar jag på när vi åker förbi där efts den närmsta e en ca 8-9mil från oss. 
  • FixarFrasse

    Men Helvete! Jag köpte grillkol på ÖB för ett par veckor sedan (efter att först ha provat på Coop, där inget fanns).
    Tänk om någon sett mig där nu då; tror de att jag är fattig då, eller bara obildad?!
    Öh, får ta trenchcoat, hatt och solbrillor nästa gång jag går dit... Eller kanske bättre att skita i att grilla om de är de enda som har grillkol..?

  • pixietails

    Vad vill du att vi ska svara? Bonnläppar och fattiga?

  • Nynne

    På Lidl är det nog en hel del tyskar som handlar, eftersom hela tyskland är fullsmockad med Lidl.

  • HellviHumle

    Jag tror att alla jag känner, handlar där. Även jag förstås. Det händer tom att jag handlar på Rusta. Willys är ett utmärkt ställe när det gäller livsmedel. Lidl har aldrig fått chansen då de ännu inte etablerat sig här på KalkstensHawaii!
    Är jag WT nu eller vart vill du komma?


    Fjollig fittpappa!
  • versan

    Dom som jag känner är:
    Egna företagare,
    SecurityExpert,
    Postanställda,
    Domare,
    Butiksanställda,
    Bankanställda
    Artister,
    Läkare,
    Militär,
    Pensionär,
    Författare,
    Konstnärer,
    m,m....
    Och flera av dom jag känner har Väääldigt Hög Inkomst & en del lägre.

    Fattar inte heller vart du vill komma med Tråden.
    Upplys oss gärna.  
    Blev så nyfiken så jag Var tvungen att kolla vad du var för person i ditt krypin.
     

  • Agamemnon

    Vi t.ex. Inte ofta på ÖB men ibland åker vi till Lidl och shoppar. Jag har växt upp i Tyskland så jag tycker det är kul att åka dit och rota då och då.


    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Örnie

    ÖB har en del grejor som verkligen lönar sig. Som storförpackningar av kryddor och citronsyra. Prylar för vintillverkning. Mycket billigare än i Tyskland i alla fall. 


    Lidl handlar jag inte så ofta på i Sverige, däremot i Tyskland. Det är en hel del skillnad på varusortimentet förresten. De har mycket ekoprodukter och faktiskt väldigt god ost (i Tyskland då). En stor fördel med Lidl är det överskådliga sortimentet. Jag vet precis vad de har (och inte har) och kan svepa igenom där snabbt och plocka ihop mina standardprodukter. Samt erbjudanden ibland. Sen går jag till dyra affären och kompletterar.
  • Micke54

    Jag gissar att TS är en fattiglapp som vill leka rik och därför tycker sig vara för fin för dessa affärer.

Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?