• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • Örnie
    CarlHerman skrev 2010-01-22 23:17:37 följande:
    Och när du åker till den fiiiina affären så åker du i din fiiina bil som du har skuldsatt dig upp över öronen för att köpa. Allt för att hålla statusen uppe liksom!!!
    Ja, ärligt talat, när jag var på Aldi (den största billighetskedjan i Tyskland) igår, så fick jag tränga mig förbi en Jaguar som stod felparkerad i utfarten.
  • CarlHerman
    Örnie skrev 2010-01-22 23:26:40 följande:
    Ja, ärligt talat, när jag var på Aldi (den största billighetskedjan i Tyskland) igår, så fick jag tränga mig förbi en Jaguar som stod felparkerad i utfarten.
    Att de ens har bilparkering vid en sån affär, vad är det för mening. De som handlar där har ju inte råd att ha bil...
  • mandarin01

Öb har en del bra och billiga grejer om man har hus tillexempel.. saker som är bra att ha men som man inte använder super ofta... då behöver det kanske inte vara black and decker... fast sen har vi fyndat en del till huset på Lidl också.. jag menar vem vill lägga tusentals kronor på en häckklippare som man använder 3 gånger om året?? då köper jag hellre något roligare...

Handlar ingen mat på dessa ställena dock.. gillar inte lidls egna märke... innehåller mer gifter och skit enligt testerna i tidningarna... de får konstigt nog alltid dåligt alternativt sämst betyg...  kaffet innehöll mest gifter av 10 olika märken i ett test jag läste för ett tag sedan...

• Pappa2006

Jag handlar på ÖB, Lidl, Willys, Coop, Rusta, och Ica. Jag bor i Sundsvall och handlar mest i Birsta utanför Sundsvall. Alla butikerna finns där förutom Lidl. Skulle gärna handla mer på Lidl också om det låg närmare. Är en sådan som ALLTID kollar den gula delen av prislappen och handlar därefter.

Det är korkat att betala mer än man behöver.................................

• inyourface

Jag handlar inte på Lidl, för dom har mest tyskt skit (ursäkta ordvalet).
    Men ÖoB handlar jag på. Dom har billiga småprylar, vilket jag älskar, billig hårfärg och billiga hund/katt leksaker. :)
    Men schampoo och sånt är kanske bara 1 krona billigare på öob än på tex ica... iallafall härnere, så det hade jag inte köpt där.

• Andreas tjej
    Micke54 skrev 2010-01-22 22:42:35 följande:
    Jag gissar att TS är en fattiglapp som vill leka rik och därför tycker sig vara för fin för dessa affärer.
    Definiera gärna fattiglapp och rik.

Jag tror inte att jag stämmer in på någon av kategorierna.
  • SuzyQgirl

Skulle snarare vilja vända på frågan.... Visst kan det finnas mkt skit men när man får betala betydligt mindre för exakt samma vara som finns i andra butiker. Varför inte? Bara man kan lite om kvalitet så är de inga bekymmer. Fast det gäller det ju & kunna göra i "märkesbutiker" också. För det kan finnas skit där med.
    "Fina flickor fiser inte de vågar inte släpp loss........"

Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?