• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • Kya

vad det är för folk som handlar på ÖB? tjaa, jag skulle nog säga de som är ekonomiskt medvetna. man får samma varor på ÖB som på coop, men till ett mkt billigare pris.

och nej, ekonomiskt medveten betyder inte snål eller fattig.

LIDL vet jag faktiskt inte mkt om, har aldrig varit inne på LIDL. vi har ingen i närheten.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Knytt1
    Mar1lyn skrev 2010-01-23 09:22:30 följande:
    Nej Lidl har inte sämre arbetsförhållanden är någon annan inom handels i Sverige. De får visst vara fackliga, gå på raster, behöver inte visa att de har mens osv. Deras produkter har ju fått bra betyg i undersökningar, visst inte alla men vad kan man förvänta sig av en lågprisbutik? Jag tycker att de är helt okej o handlar hellre på Lidl än på Willys som känns lite sunkigt. 
    Det var nog när LIDL skulle etableras i Sverige. Då var det rätt mycket bråk kring det.
    Men det gör det ju inte mer sympatiskt. Tycker jag.
  • Knytt1
    mona83 skrev 2010-01-23 09:11:13 följande:
    Har aldrig sett nått sånt märke på nån av tjejerna i våran Lidl butik...
    Haha! Jag tror inte att det är en stor skylt där det står "OBS Menstruerar!"
  • Trollet Ludenben

Här där jag bor, i en mångkulturell förort ser jag faktiskt övervägande invandrare som handlar på lild och mer svenskar på ica (invandrare handlar på ica med såklart men det är inte mycket svenskar på lidl.
    ÖB är väl alla möjliga som handlar på.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Hedi

Varför slänga ut dyra pengar för samma varor. Man blir rik av att vara snal . Sen sa är det klart att det är lite jobbigt att inte allt finns som man behöver men det är ok när de är sa laga priser.

Kan meddela att i Tyskland har lidl de minst besprutade grönsakerna.

• mona83
    inyourface skrev 2010-01-23 09:20:39 följande:
    haha :) Ja, min mamma handlade schampoo där en gång, det var det äckligaste hon varit med om sa hon. Det var Lidls egna märke eller nåt sånt.Trots att hon tog balsam i håret efteråt så kändes håret som svinto.
    Jag brukar inte själv köra med lidls schampo så den kan jag inte säga nått om
  • Koloraturell
    mona83 skrev 2010-01-23 09:18:10 följande:
    Vore ju synd för ddom då dopm flesta som jobbar där är unga. Men bittra verklar ingen vara iaf, trevliga har jag fått känslan av att personalen är
    alltså en sån här -----> betyder "inte riktigt seriöst skrivet"
  • mona83
    Knytt1 skrev 2010-01-23 09:29:38 följande:
    Haha! Jag tror inte att det är en stor skylt där det står "OBS Menstruerar!
    Nej men att ens ha en sån skylt känns lite för mig när judar skulle ha judestjärna på armen under andra världskriget...
    Så nej jag trior inte att nån anställd måste ha nått sånt på sig... Om jag hade jobbat där hade jag vägrat att ta mig nått sånt iaf
  • Viktorsmamma

vad är de för fel på de två butikerna då? bara för de är billighetsbutiker? men för att svara på frågan: Lidl handlar vi på då de är extra erbjudanden på tex. svenskkyckling och scan köttfärs. annars handlar vi aldrig där då vi har Willys närmast. ÖB handlar vi på tex. schampoo, diskmedel, våtservetter,godis,osv osv osv. vi har öb 1km bort och billigast där när de är samma märken som på tex. coop, ICA el. willys!

Viktor 26/10-08
  • mona83
    Koloraturell skrev 2010-01-23 09:32:20 följande:
    alltså en sån här -----> betyder "inte riktigt seriöst skrivet"
    Det tror du inte att jag fortssod eller?
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?