Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
Jag bara undrar.
Jag bara undrar.
vad det är för folk som handlar på ÖB? tjaa, jag skulle nog säga de som är ekonomiskt medvetna. man får samma varor på ÖB som på coop, men till ett mkt billigare pris.
och nej, ekonomiskt medveten betyder inte snål eller fattig.
LIDL vet jag faktiskt inte mkt om, har aldrig varit inne på LIDL. vi har ingen i närheten.
Här där jag bor, i en mångkulturell förort ser jag faktiskt övervägande invandrare som handlar på lild och mer svenskar på ica (invandrare handlar på ica med såklart men det är inte mycket svenskar på lidl.
ÖB är väl alla möjliga som handlar på.
Varför slänga ut dyra pengar för samma varor. Man blir rik av att vara snal . Sen sa är det klart att det är lite jobbigt att inte allt finns som man behöver men det är ok när de är sa laga priser.
Kan meddela att i Tyskland har lidl de minst besprutade grönsakerna.
vad är de för fel på de två butikerna då? bara för de är billighetsbutiker? men för att svara på frågan: Lidl handlar vi på då de är extra erbjudanden på tex. svenskkyckling och scan köttfärs. annars handlar vi aldrig där då vi har Willys närmast. ÖB handlar vi på tex. schampoo, diskmedel, våtservetter,godis,osv osv osv. vi har öb 1km bort och billigast där när de är samma märken som på tex. coop, ICA el. willys!