Inlägg från: CarroW86 |Visa alla inlägg
  • CarroW86

BF Oktober

Var på hälsosamtal idag :).. Ska på info om fosterdiagnostik 8/3, sedan inskrivning 17/3.. Vill bara att tiden ska gå snabbare :)..

• CarroW86

Min morfar har alltid sagt åt mig att inte göra samma misstag som min mamma och få barn innan utbildning och jobb, mamma var bara 17 när hon fick mig och jag blir 24 iår. Men nu sitter jag här med både utbildning och jobb så jag kan nästan garantera att jag bara kommer få glada miner :).. Min sambo har gått arbetslös men direkt efter pluset så fick han jobb, nästan för bra att vara sant :).. Har inte berättat varken för mina eller hans föräldrar, men pappa har frågat varje gång han ringt om Daniel har fått något jobb eftersom han vet att bebisverkstan startar så fort Daniel får ett :)..

• CarroW86

Jag har nästan inga symtom alls, nu har även både bröst och mage kännas mindre svullna :s..

• CarroW86

Inskrivning nästa vecka och tid bokad för ultraljud 29/3.. Blodprov till det ultraljudet ska tas nästa vecka.. Just nu känns det som om tiden står stilla.. :(.. Berättade för mina arbetskamrater på mötet som vi hade idag, men föräldrar och vänner ska vi berätta för efter ul..

• CarroW86

Jag har inte kräkts en enda gång utan nästan varit orolig att det är för bra. Men alla graviditeter är olika och att må bra är något jag ska vara glad för säger bm, men visst finns oron där.. Nu har jag nästan aldrig molvärk heller som jag hade precis i början, eller så finns den där men jag märker den inte som i början.. Någon som känner igen sig??

• CarroW86
    battle stations skrev 2010-03-11 09:13:52 följande:
    Jag känner igen mig i det du skriver och håller med om att man nästan blir lite orolig när det är allt før bra (inget illamående eller värk etc). just nu vill jag bara att de kritiska veckorna ska vara øver så att jag får slappna av och njuta till fullo av min førsta graviditet.
    Ja jag vill också att det ska vara över, är i v 10+0 idag.. Jag är inte ens extra kissnödig..
  • CarroW86
    Hemi21 skrev 2010-03-11 13:29:23 följande:
    Inskrivning idag, är lite nervös vet igentligen inte varför, men det känns lite mer på riktigt nu kanske. Hoppas man får lyssna på hjärtljuden så man får någon bekräftelse efter allt detta illamående.
    Gick det bra? :).. Jag ska på inskrivning nästa vecka.. Fick du lyssna på hjärtljudet?
  • CarroW86
    Tejj skrev 2010-03-11 21:04:01 följande:
    Gick in i vecka 10 idag oxå... känner inte heller mkt av graviditeten.... trött, men annars bra.... har igång på magen iaf... kan göra nummer 2 både en, två o tre ggr/dag.... =)Nån mer än jag som kan få lite magkramper precis efter man ätit mat???
    Lyckos dig som har en fungerande mage.. :P.. Det kan gå flera dagar mellan mina toabesök och detta är en stor omställning eftersom jag i normala fall måste gå varje dag.. Ja jag har fått det, när jag ätit ngt som varit fett..
  • CarroW86
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-12 10:58:37 följande:
    Hej alla! Varit borta ett tag..gjorde nämligen ett tidigt vul pga utomkvedes i höstas och fick beskedet att de är 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TVILLINGCHOCK!!!!! BIG TIME!!!!!!!!! Har fortfarande inte smält det och stundtals känns det riktigt jobbigt! Hur ska det ska det gå?? Med 3 småbarn? Jag har aldrig känt mej som en tvillingmamma,för mej har det varit nog jobb med 1 barn! Men men det blir nog bra... Annars JÄTTE trött,äter lergigan mot illamående,totalt stopp i tarmarna och extrem huvudvärk. Superhungrig hela tiden och kommer bli hur STOR som helst! Ha ha vad underbart det är att vara gravid! Kram
    Grattis till tvillingarna :).. Det kommer säkert att gå hur bra som helst!! Stopp i tarmarna är INTE skoj, samma för mig..
  • CarroW86

Dags för första UL imorgon, nervös som tusan.. Är så rädd att den lilla plutten inte lever :s.

Svar på tråden BF Oktober