Inte ätit folsyra
Är gravid i vecka 13 och har inte ätit folsyra, har mått illa och spytt och inte klarat av dom tabletterna. Kommer barnet få skador nu eller vad händer? Kanske är dum men är jätteorolig.
Är gravid i vecka 13 och har inte ätit folsyra, har mått illa och spytt och inte klarat av dom tabletterna. Kommer barnet få skador nu eller vad händer? Kanske är dum men är jätteorolig.
() fast att börja ta domNÄR du harvarit gravid ett tag så kan man nästan lika gärna skippa dom, man ska helst äta folsyra 3 mån INNAN graviditet
inte läst tråden. jag mådde också jätteilla och spydde och hade mig och fick inte i mig folsyra alls. åt det inte på hela graviditeten och ut kom en fullt frisk liten flicka ![]()
Jag har inte ätit folsyra under graviditeten. Där jag bor är det inga rekomendationer om att man måste äta sånt.
Ingen annan jag känner har heller ätit.
Ta det lugnt. Inte nojja. Jag vet att det är svårt att låta bli, men njut av din graviditet istället för att känna dig dålig.
Du är inte alls dålig och ditt barn mår säkert alldeles utmärkt av den mat du äter.
Om man skulle kunna garantera att barn far illa av att man inte äter folsyra under graviditeten, så skulle det säkert vara tvång att äta och inte frivilligt.
När jag var gravid -07 var det inga rekommendationer på att äta folsyra, jag åt "mitt val kvinna" men barnmorskan sa åt mig att sluta för det var onödigt och min son fick inga missbildningar.
Har aldrig fokuserat på folsyran utan mest på järn intaget... hmm.
men sen innehåller blutsaft och ferronol folsyra och det är det jag dricker samt Omega 3... varför skulle barnet bli skadat av att du inte intar folsyra.. undrar bara!!!
Har inte ätti en endast folsyratablett men fyra friska barn har jag. Folsyra minskar risken för ryggmärgsbråck.