Inte ätit folsyra
Är gravid i vecka 13 och har inte ätit folsyra, har mått illa och spytt och inte klarat av dom tabletterna. Kommer barnet få skador nu eller vad händer? Kanske är dum men är jätteorolig.
Är gravid i vecka 13 och har inte ätit folsyra, har mått illa och spytt och inte klarat av dom tabletterna. Kommer barnet få skador nu eller vad händer? Kanske är dum men är jätteorolig.
Jag har inte ätit folsyra med mitt första barn, äter det inte heller denna graviditet. Mitt järnvärde har varit kasst så jag har mest lagt vikt på att förbättre järnvärdet!
Det som bör tilläggas med är att ryggmärgsbråk är väldigt ovanligt i Sverige. 20-30 barn tror jag att det är som drabbas årligen av över 100 000 födda.
jag var på UL nu precis och sa till henne att de ser ju bra ut på ryggraden de e ju bäst för så mycket folsyra som ja käkat... varför har du de sa hon...
ehhh man rekomenderar de ju sa jag... vi på sjukhuset rekomenderar inte de iallafall i usa gör de så ryggmärgsbråck e jätte ovanligt sa hon....
Jättetack för alla svar! jag ska försöka släppa detta men är svårt, speciellt om nåt skulle gå fel.
En fråga bara, om det skulle bli ryggmärgsbråck syns det på ul man gör runt vecka 18?
I USA berikar man mjöl med folsyra och då har ryggmärgsbråcken minskat. I de länder som berikar kosten behöver man inte ta extra folsyra.
http://www.lakartidningen.se/store/articlepdf/7/7503/LKT0738s2667_2669.pdf