Inlägg från: Bobbenn |Visa alla inlägg
  • Bobbenn

Barn i mars 2008 - 9

Hej Tjejer! Hoppas allt är bra med er och era små

Sidfot
  • Bobbenn
    Agamemnon skrev 2010-02-08 08:07:56 följande:
    Schumi: Skönt att det ser lite ljusare ut iaf! Jag har haft en pissnatt. Först vaknade jag av att Olivia kom in till oss, sen vaknade jag av makens väckarklocka kl. 2, sen vaknade jag när han kom in för att pussa på oss innan han åkte kl. 3, kl. 4:30 fick jag för mig att någon ringt på dörren (där stod naturligtvis ingen) och kl. 6:30 ringde maken första gången för han kört vilse. Då vaknade naturligtvis också Oliven och var på strålande humör. Hon skulle se på Micky och rabblade alla dagisbarnens namn i olika toner och ljudnivåer. Preciiiis när hon höll på att somna om igne så ringde väckarklckan... Gissa om jag känner mig mosig...
    Blä förstår att det är jobbigt :S Skönt att trollis va glad iaf
    Sidfot
  • Bobbenn
    Bettanspettan skrev 2010-02-08 12:08:16 följande:
    Oskar haltar Har ingen aning om vad han gjort, har undersökt foten supernoga, tänkte om han hade nåt sår som kunde tyda på en sticka (vad nu den skulle komma från) eller glasbit eller nåt, men kan inte se nånting. nHan jämrar sig ingenting och är lika glad som alltid men går som en gammal gubbe med Gikt...   Min gissning är att han vrickat till foten lite, den är inte svullen eller nåt men normalt så studsar han fram och liksom hoppar jämfota genom rummen så det vore ju inte konstigt om han trampat snett.. Tycker så synd om honom bara Om det inte ger sig på nån dag eller två får jag se vad jag ska göra åt det.Han har inte blöja alls nu när vi är hemma, bara på natten och middagsluren men idag så vägrade han blöja nu när han skulle sova, får se om det blir stortvätt senare för han ligger i min säng
    Samma hände Azaah för 2 veckor sedan. Dom ringde från dagis, mannen va på vårdcentralen. Dom hittade inget. Dagen efter va hon som vanligt Kanske trampade hon snett och trodde honj hade ont?

Verkar han ha ont? *kram*
    Bettanspettan skrev 2010-02-08 12:10:32 följande:
    Just det ja, hans nya favoritsak är dammsugaren, som han tidigare va dödsförskräckt för. Han dammsög hela köket igår Verkligen spanade efter smulor o sånt på golvet och sen var han där med röret och sög upp det. I morse hälde han med flit ut lite Cheerios på golvet så han hade nåt att dammsuga upp
    Det kan du utnyttja
    Sidfot
  • Bobbenn
    Agamemnon skrev 2010-02-08 12:30:44 följande:
    Då finns det ju ljus i tunneln! Min man ringde precis. Han har kommit fram till London - och det snöar! Jag tror jag hörde honom spy. Rätt åt honom.
    mm hörde på radion att i England stannar hela landet då det kommer 6 cm snö. Alla jobb, mataffärer och skolor stänger. Stackare!
    Sidfot
  • Bobbenn
    Bettanspettan skrev 2010-02-08 13:52:35 följande:
    Oskar sov 1½ timme utan blöja och UTAN att kissa på sig =) Sen åt han mat i lugn o ro innan han kissade på toaletten *STOLT*
    ååh vad duktig han är!
    Sidfot
  • Bobbenn
    SchumiFerrari skrev 2010-02-08 13:56:30 följande:
    Bobbenn: KUL att se dig!!!!!!
    Tack det samma Hur är det annars?
    Sidfot
  • Bobbenn
    Agamemnon skrev 2010-02-08 14:00:21 följande:
    6 cm?! Då är paniken redan där! Vid 2 cm kan ingen längre köra bil och folk börjar storshoppa konserver och annat. En kund berättade att han skulle köpa mjölk men hyllorna var tomma och då låg snön inte ens kvar.
    Buhu liksom
    SchumiFerrari skrev 2010-02-08 13:59:12 följande:
    Det rullar på... Har börjat på Xtravaganzaviktminskning nu... Började i torsdags och ska ha första träffen med vägning på torsdag.. vägde 79.5 när jag började i torsdags... Målet är 70.
    Går det bra? Är det pulver? Dom har det här oxå nu
    Sidfot
  • Bobbenn
    Movieprincess skrev 2010-02-08 17:33:51 följande:
    Bettanspettan: wow vilken duktig kille!!   Hoppas att det i foten går över av sig självt fort!Agamemnon: Du verkar ha klarat dagen galant, nu är det bara kvällen kvar! Tur att du fick dej riktigt kaffe!!Schumi: va duktig du är med dieten och allt!LoVm: Usch stackare! Magsjuka av alla de slag är ju nästan det värsta, hoppas det är över nu!Bobben:Kul atts e dej här Idag har jag varit hos dietisten och jag visste inte om jag skulle skratta, gråta eller slå till henne när jag gick därifrån!!! Hon pratade till mej som om jag var 5 år. sa tex " Har du hört talas om kolhydrater, fett & protein?" " Det här kanske är helt nya begrepp för dej" "Kan du peka på den kategorin som jag sa innehöll kolhydrater" osv. Jag trodde jag skulle smälla av!! Inte ett dugg fic jag ut av det besöket så nu har jag bestämt mej för att testa själv helt enkelt vad som funkar för mej = kolla sockret lite oftare.
    Usch jag gick oxå till dietist och det gav mig inget. Hon sa bara sånt man redan visste ju grrrrrrr
    Sidfot
  • Bobbenn
    LitenBlomma skrev 2010-02-09 09:58:39 följande:
    Har jag skrivit att vi är utan vatten? Sen i lördagskväll  Vi jobbar på det, heter det. Jo jag ser det, dem är inne hos grannen och gräver stora hål i hela hans trädgård, thanks god att det inte är i vår de gräver Vi har fått vattendunkar som vi tappar vatten från men eftersom både Meja och särksilt Ida äter ur flaska nu så går det åt en halv dunk till det. Skölja, diska, skölja, koka och sen skaka till en flaska...sen börjar proceduren om. Sen går det en halv dunk när man varit på toa för att få undan det som hamnar där I morse spydde Ida, för 3:e gången sen i söndags. Direkt efter att hon ätit en hel flaska som kom hela upp i ett svep! Hela hon och jag blev dränkta och jag kunde varken tvätta av mig eller tvätta kläderna. Jag bytte trosorna, tog på mig ett par byxor och gick ut till gubbarna som jobbar där ute och visade min nerspydda tröja och undrade om de kunde jobba lite fortare
    hoho låter inge vidare. Särskilt inte när man har barn {#lang_emotions_surprised} Hoppas det löser sig snart och att liten kryar på sig
    Sidfot
  • Bobbenn
    Agamemnon skrev 2010-02-10 10:17:59 följande:
    Hon sov förresten hela natten i sin säng!! Ja, till kl. 6:40 då men det får väl klassas som "hela natten".
    wieeeee

Krya på er sjuka

Azaah har ingen aning om vad man har en potta till men hon vet vad man kissar med (pekar på min ibland och säger kissa

Om ärligheten ska fram orkar jag inte potträna förrän till sommaren
    Sidfot
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9