Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Barn i mars 2008 - 9

Movieprincess skrev 2010-04-01 23:25:08 följande:
    Agamemnon: Nä det är pga diabetesen som jag får/måste göra ett.Bobben: japp en liten tjej är det där inne UL:et gick bra idag men istället för stor som jag trodde så är hon ca 6.8% mindre så det blir till att få gå tiden ut tom. över om allt fortsätter så här...kändes inte alltför upplyftande så ikväll är jag deppig. Såklart lycklig över att allt såg bra ut men det börjar blir såå jobbigt nu detta *klaga, klaga*
    Sista månaden borde inte finnas Men så skönt ändå att allt ser bra ut!

Kommer du ihåg när jag skrev här och klagade på att jag var såååå trött på det? Ida blir 7 månader idag {#lang_emotions_heart} Hu så fort det går!

Vi skulle fått en till liten i november, jag plussade för 3 veckor sen. I tisdags såg allt bra ut på vårt VUL men det var för litet och stämde inte med min uträkning. Började att blöda samma kväll och har haft nåt djävulskt ont, nästan som värkar.
    Det som gör mest ont är att maken har fått för sig att han vill vänta 5-6 ÅR(!!) Så nu förhandlar vi om det, antingen vänta till hösten så att det blir ett sommarbarn eller så blir det inga fler.

Ikväll ska vi smygstarta grillsäsongen ute på altanen, det blir fläskfilé. Och ikväll ska vi skala lite räkor och ta nån öl. Får hoppas att vi kan kompromissa oss fram till en lösning.
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • LitenBlomma
    Ikväll ska vi smygstarta grillsäsongen ute på altanen, det blir fläskfilé.

Idag, ska det stå.
  • LitenBlomma

Agamemnon: Jag har förberett mig på att hon skulle totalvägra så det gick över förväntan. Hon tyckte t.o.m att det var roligt och sa flera gånger "Meja fiiiin"

• LitenBlomma

Vi började dagen med att måla ägg.

Och sen åkte vi till svärmor/farmor och åt påskmiddag och massa godis! Det var underbart väder!

• LitenBlomma

Vi ska hämta en lekstuga till tjejerna imorgon!

Agamemnon skrev 2010-04-04 15:51:29 följande:
    LitenBlomma: Jättefina bilder! Och vilka fina ägg! Min mamma är lika konstnärlig, vi andra målar bara ögon, näsa, mun.
    Tack!
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-04-04 17:22:31 följande:
    Olivia fick pengar till en lekstuga av farfar så vi ska börja kika nu. Vad är det för en ni har hittat? Vi har precis varit ute en omgång till. Efter mellisen ville hon gå ut och "leka sand" igen. Jag tror att vi kommer att vara ute mycket nu.
    Vi ska få en lekstuga som min syster och hennes man byggde till sina barn. Den är rätt sliten men funkar. Tänkte måla den i samma färg som huset och lägga nytt papp på taket.

Jimmie vill bygga en egen, lite större variant men det blir en projekt för framtiden
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-04-05 07:34:53 följande:
    Tack. Här väckte Olivia mig kl. 6:45 genom att sjunga "Lille katt"! Jag blev så paff över att hon sjöng en "riktig" sång som man kände igen, med text och allt, att jag genast var klarvaken. När jag drog upp rullgardinen ville jag dock helst gå och lägga mig igen: det snöar ju!! Varför gör det det?!
    Snö??!!

Meja brukar sjunga Ja må du leva och sen avslutar hon med att "så, nu äta tårta!"
  • LitenBlomma
    Ly75 skrev 2010-04-05 18:04:26 följande:
    LitenBlomma..vet inte om jag drog iväg nån kram till dig..men..här kommer en! *kram*
    Tack! {#lang_emotions_flower}

Nu har vi hämtat lekstugan, det känns som att det kommer att bli mitt projekt. Ska byta några brädor och sen tvätta och måla!
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-04-06 20:57:30 följande:
    Haha, nej, då blir det nog tvärtom: hon gillar att städa så då kastar hon säkert ännu mer på golvet. Äntligen DH igen!!
    Ni kan ju hyra ut henne och tjäna en extra slant

Jag tycker nog att Meja äter bra, hon fick bestick redan när hon började äta vanlig mat. Nu minns jag inte precis när men sen ung 10-11 månaders ålder har hon ätit själv och det går bra. Självklart ska det slängas mat i ren protest ibland men i det stora hela så äter hon bra!

Igår var vi på barnkalas på förmiddagen, Mejas kompis N fyllde 2 år. Syskonen fick oxå följa med. Sen lekte vi i lekstugan, gick in och åt mat och sen ut igen. Jag skrubbade rent ena sidan. Jimmie kom hem, lagade mat, åt och sen gick vi ut igen till kl nästan var 20. Gissa om hon sov gott inatt

Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9