Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Barn i mars 2008 - 9

Tack för länken Agamemnon!
    Städar för fullt och tog en liten paus nu. Skickade iväg Jimmie med tjejerna till hans pappa så jag får lite lugn och ro.

Igår var jag och tjejkompis i stan och shoppade, utan alla barnen! Käkade på donkan och satt sen en timme och bara pratade. Hittade massa fint till barnen. Meja fick bla 5 par Mumintrosor. Hon använde ett par igår och ett par idag, bara en olycka än så länge!  

Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • LitenBlomma

Dagen började med att pappan smet från en bajsblöja så jag fick masa mig ur den varma sängen. Sen stank det bajs på hela övervåningen och det var inte ens där jag bytte den {#lang_emotions_throwup} Då gick jag ner med barnen och skulle börja med frukosten,  först en "lelle" till Meja, tog stora flaskan. Sen sa hon "mamma fissa mögås eh Meja" En hungrig dam alltså Nu har hon fina Mumintrosor på sig och ska få vara blöjfri tills jag hämtar Ludde i skolan. Det är simskola idag för båda tjejerna.

• LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-01-24 20:44:13 följande:
    Det var ju inte så farligt! LitenBlomma: Härligt med barnfri shopping! Det (bl.a.) ska jag njuta av i London! Jag har inboxat länken till denna tråd till resten. Tror jag iaf, hoppas jag inte glömde någon men det lär vi ju märka.
    Nice! När är det du ska åka?
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-01-25 09:56:22 följande:
    Vi åker 8 februari (var min födelsedagspresent till maken). Igår blev jag så sur att jag stängde ner datorn (väääldigt ovanligt för mig ). Jag la in räkningar och höll på att få slag, fyfan vad dyrt el- och uppvärmning var!Och vatten! Vi får betala en enorm summa för vatten kom de fram till när de gjorde årsslutet eller vad det heter. Och jag har så in-i-bomben ont i brösten. De ömmar t.om. utan att jag rör vid dem. Blä.
    Jag tror att lilla Linda har gått å blivit på tjocken
  • LitenBlomma
    SchumiFerrari skrev 2010-01-25 10:11:14 följande:
    Nu är ännu en pisshelg över... Maken var sjuk nästan hela helgen.... Vi belv osams... BLÄÄÄÄÄ. Nu har vi bestämt att vi ska gå ut och äta till helgen. svärmor får ta pojkarna
    Låter inge vidare, varken att vara sjuk eller att vara osams Hoppas att lite god mat och egentid kan piffa upp förhållandet lite
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-01-25 10:28:00 följande:
    Vi skulle förresten ha kört "Operation: Trosa" nu i helgen eftersom Olivia allt oftare vill ta bort blöjan. Vi köpte trosor - och glömde bort det! Får bli nästa helg.
    Jag har insett att det är bättre än att gå utan. Med Ludde körde jag utan men det här är mycket bättre, då märker de ju hur obehagligt det är redan vid ett par droppar. Vem vill gå i blöta underkläder? Än så länge inga olyckor idag (peppar peppar)
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-01-25 10:26:10 följande:
    Haha, det vågar jag inte hoppas på eftersom ömma bröst brukar komma lite innan mensen och den förväntar jag mig om en vecka.
    Ömma bröst och kort stubin kanske tillhör vardag innan mens men det kan ju betyda annat oxå {#lang_emotions_dreamer} Jag håller tummar å tår!!
  • LitenBlomma
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-25 12:19:54 följande:
    Håller tummarna att det är en bebis Agamemnon Apropå bebisar så tror jag nog nu att jag har fått sambon att gå med på en tredje Jag hämtade precis ut nya p-piller för 3 månader framåt och så sa jag att jag hämtar ut en till om tre månader och när de är slut typ i juli/augusti så sätter vi fart med bebisverkstaden och hoppas på att det tar sig ganska snabbt för jag vill ha en maj-juni eller juli bebis nästa år
    Kul!!
  • LitenBlomma
    sthlmfilur skrev 2010-01-25 21:20:35 följande:
    här sitter man super nervös.. ska ha min första redovisning imorgon + prov på cell uppbyggnad och jag är så nervös.. hur ska det gå
    Hoppas att det går bra, lycka till!!
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-01-27 22:02:18 följande:
    Ååååhh, jag kan skriva inlägg igen! Skrev ett långt inlägg om bl.a. mitt sura humör men jag kunde inte posta. Kom bara till startsidan när jag klickade på knappen, kvittade vilken tråd! Jaja, om ni vill läsa om mitt sura humör så finns det i bloggen. Bettanspettan: Skönt att det inte är något med sköldkörteln, trötthet kommer med åldern. Surt att maken sitter fast i snön men vad duktig Oskar är! Efter att ha badat i kväll gick Olivia förbi pottan och kissade framför min mans kontor. Safa: Riktigt fina damen ju! Jättesöt!
    Kikar in en snabbis, steker pannkakor till kvällsmat.

Du är ju gravid, vore ju konstigt annars

Jag har bokat en partyweekend eller vad det hette för mig och maken. Har blöllopsdag den 14:e feb. men då jobbar svärmor så den 20-21 ska vi ha lite egentid. Han vet inget än {#lang_emotions_sealed}
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9