Inlägg från: SchumiFerrari |Visa alla inlägg
  • SchumiFerrari

Barn i mars 2008 - 9

LitenBlomma skrev 2010-02-03 16:54:53 följande:
    På tal om kropp och vikt, jag fick sånt sug efter en till bebis idag. När kommer man att känna sig nöjd tror ni? 
    Inte en aning...  min man säger nej här hemma som tur är...Jag får ett sug ibland men han stoppar de tankarna..  Det gör ifs sömnbristen  oxå...
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • SchumiFerrari
    LitenBlomma skrev 2010-02-04 12:21:02 följande:
    Kramar till er som behöver!!Jag känner mig lite ledsen nu, men mina "problem" är långt ifrån så jobbiga som era. Var på öppna förskolan nyss och det var inte så många där. De som var där pratade mest med varandra och jag försökte verkligen att hänga med och flika in lite jag med här och var. Ibland hörde dem inte och hur dum känner man sig inte då, sitta där och prata för sig själv Nu ska vi snart på Föräldra gruppen genom bvc men jag har egentligen ingen vidare lust med det. Sen ska Ida vägas och mätas så jag är nog inte hemma innan kl 5. Lång dag och jag har redan ont i huvudet. Igår var vi ute hela kvällen, barnen lekte i en stor snöhög som Jimmie fixat. Gick upp till toppen och åkte pulka därifrån. Ida sov i vagnen i 3h och jag skottade snö runt huset ner till källaren och vidare bort till ladan. När det är för kallt eldar vi och då är det inte kul att plumsa i snö med famnen full med ved.
    Jag förstår hur du känner dig, har samma problem... *kram*
  • SchumiFerrari

Jag har närmare till göteborg  men åker gärna till Stockholm.

Har haft första lektionen idag i kursen Religion och sexualitet. Den kommer att bli superbra! Det var en bra lärare

• SchumiFerrari
    Agamemnon skrev 2010-02-05 20:39:10 följande:
    Förresten, något helt annat, vad ska ni äta till Melodifestivalen i morgon? Vill gärna "lyxa till det" men jag har noll hjärnaktivitet just nu... Tur att vi snart ska kolla på film.
    Jag ska äta 75 gram lätt kesella och lite bär... Min man äter nog godis om vi nu  kollar på melodifestivalne
  • SchumiFerrari

Agamemnon: Går lite si och så... äter som jag ska men mår dåligt...antar att det är sockrabstinens...men börjag undra om det är värt det...

• SchumiFerrari
    Agamemnon skrev 2010-02-06 19:32:24 följande:
    Det är det säkert! Alltså både sockerabstinens och värt det! Den första veckan ska ju vara tuffast, en del mår tydligen jättedåligt när kroppen tas ifrån sötsockret, men när den väl är över ska du se att det går som på räls och du mår sååå mycket bättre. Håll ut!
    jag hoppas det.. är mest arg och sur på allt och alla nu....mår dåligt psykiskt...
  • SchumiFerrari
    Agamemnon skrev 2010-02-06 19:49:03 följande:
    Det känner jag igen från mina PMS-slängar... För mig göra sola solarium under när jag mår så. Lite ljus och värme och en massa glada hormoner som frisätts.
    hmm om bara den tiden fanns... finns liksom inte någon tid till mig att göra sådana saker... Får prioritera att hinna träna... usch nu är jag bara neg känner jag men mår piss....
  • SchumiFerrari

Idag mår jag bättre..Igår gick oxå ok.
    Här är det trist väder... Har Noa hemma... Sovit dåligt inatt och är för trött för att gå¨ut dit idag...

• SchumiFerrari
    Agamemnon skrev 2010-02-08 08:07:56 följande:
    Schumi: Skönt att det ser lite ljusare ut iaf! Jag har haft en pissnatt. Först vaknade jag av att Olivia kom in till oss, sen vaknade jag av makens väckarklocka kl. 2, sen vaknade jag när han kom in för att pussa på oss innan han åkte kl. 3, kl. 4:30 fick jag för mig att någon ringt på dörren (där stod naturligtvis ingen) och kl. 6:30 ringde maken första gången för han kört vilse. Då vaknade naturligtvis också Oliven och var på strålande humör. Hon skulle se på Micky och rabblade alla dagisbarnens namn i olika toner och ljudnivåer. Preciiiis när hon höll på att somna om igne så ringde väckarklckan... Gissa om jag känner mig mosig...
    jippi....Jag vet hur det känns...Har vaknat varannan timme och matat liten...
  • SchumiFerrari
    Agamemnon skrev 2010-02-08 10:16:00 följande:
    Jag är för trött för varken eller. Funderar på att lägga lite jobb på kvällen och ta igen lite sömn men det är lite svårt eftersom det hänger på hur Oliven sover och det vet man ju aldrig... Tur att min man glömde sina energidrycker. Jag tycker de är så äckliga men nu tvingar jag ner en.
    Han har börjat med det nu... Snart så börjar han ju äta vanlig mat så då hoppas vi att det blir bättre....
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9