Inlägg från: Agamemnon |Visa alla inlägg
  • Agamemnon

    Barn i mars 2008 - 9

    Bettanspettan skrev 2010-02-08 14:52:56 följande:
    Hej Bobben Kul att se dig Nu dammsugar han igen Schumi, min mamma har kört Xtravaganza nu, från 17/9 till slutet av december gick hon ner 25 kg    Det kommer säkert gå jättebra för dig!!
    Wow! Det var ingen dålig viktminskning! Det tog min mamma ett år att gå ner så mycket (tror t.o.m. att hon gick ner 30 kg på det året) men hon gjorde inget annat än att lägga om sin kost radikalt.
    Som jag trodde så sov Olivia middag - hon slocknade som klubbad sa de. Tror jag det. Hon sov dock inte särskilt länge så det finns hopp om kvällen. Nu har jag äntligen fått en kopp ordentligt kaffe och nu ska vi mysa (= lego) tills det är dags för middagen (lax, ris och spenat, något vi inte "får" äta när J är hemma så det är bäst att passa på ).
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Agamemnon
    Movieprincess skrev 2010-02-08 17:33:51 följande:
    Bettanspettan: wow vilken duktig kille!!   Hoppas att det i foten går över av sig självt fort! Agamemnon: Du verkar ha klarat dagen galant, nu är det bara kvällen kvar! Tur att du fick dej riktigt kaffe!! Schumi: va duktig du är med dieten och allt! LoVm: Usch stackare! Magsjuka av alla de slag är ju nästan det värsta, hoppas det är över nu! Bobben:Kul atts e dej här Idag har jag varit hos dietisten och jag visste inte om jag skulle skratta, gråta eller slå till henne när jag gick därifrån!!! Hon pratade till mej som om jag var 5 år. sa tex " Har du hört talas om kolhydrater, fett & protein?" " Det här kanske är helt nya begrepp för dej" "Kan du peka på den kategorin som jag sa innehöll kolhydrater" osv. Jag trodde jag skulle smälla av!! Inte ett dugg fic jag ut av det besöket så nu har jag bestämt mej för att testa själv helt enkelt vad som funkar för mej = kolla sockret lite oftare.
    Men då, vad irriterande! Det går säkert bra med sunt förnuft och att kolla värdena oftare. Om inte annat så kan man ju googla sig till det mesta.
    Den goda maten jag gjorde gick rakt igenom mig, kanske tur att Olivia ratade allt. Fast jag tror inte det var maten som det var fel på utan min kropp som reagerar på sömnbrist och konstiga drycker...
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Agamemnon

    Jag sov som en liten gris inatt så idag känner jag mig mycket bättre. Jag har t.o.m. hunnit skotta lite snö.


    I morse blev Olivia lite ledsen för att pappa inte är där, igår frågade hon iofs efter honom men verkade inte så där jätteberörd eller vad man ska säga. Hans laptop funkar av någon anledning inte så vi kunde inte prata via webcam heller.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-02-09 09:58:39 följande:
    Har jag skrivit att vi är utan vatten? Sen i lördagskväll  Vi jobbar på det, heter det. Jo jag ser det, dem är inne hos grannen och gräver stora hål i hela hans trädgård, thanks god att det inte är i vår de gräver Vi har fått vattendunkar som vi tappar vatten från men eftersom både Meja och särksilt Ida äter ur flaska nu så går det åt en halv dunk till det. Skölja, diska, skölja, koka och sen skaka till en flaska...sen börjar proceduren om. Sen går det en halv dunk när man varit på toa för att få undan det som hamnar där I morse spydde Ida, för 3:e gången sen i söndags. Direkt efter att hon ätit en hel flaska som kom hela upp i ett svep! Hela hon och jag blev dränkta och jag kunde varken tvätta av mig eller tvätta kläderna. Jag bytte trosorna, tog på mig ett par byxor och gick ut till gubbarna som jobbar där ute och visade min nerspydda tröja och undrade om de kunde jobba lite fortare
    Men vad jobbigt! Vi var utan vatten en halv dag och det tyckte jag var tufft. Hoppas det ordnar sig fort!
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Agamemnon

    Min man har nu tokshoppat i Disney Store i London, bl.a. Handy Mannys verktygslåda. Ska vi slå vad om att han inte kan hålla sig till hennes födelsedag och ger henne den när han kommer hem...?


    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-09 14:08:38 följande:
    Men jag vill oxå!! Hade det varit min sambo så hade han INTE kunnat hålla sig
    Innan jul sa jag också det men sen höll han sig faktiskt med rutschkanan ända tills juldagen så jag vet inte...
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Agamemnon

    Jag tror att Olivia är "sur" på min man... Sen i morse har hon inte frågat efter honom och nu har han två gånger försökt prata med henne på telefonen - då håller hon händerna för öronen, säger "bort, bort" och blir jätteupprörd. Hon verkar också nästan deppig, vill bara sitta i famnen... Nu ska jag se om ett bad kan muntra upp henne (det behövs ändå eftersom hon åt middag som en gris).


    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Agamemnon
    SchumiFerrari skrev 2010-02-09 18:05:59 följande:
    agamemnon: har posten kommit?
    Nä, fick ingen post alls idag, trots att jag skottade en massa så brevbäraren inte skulle komma på idén och klaga...
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9