EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
Åhh Jenny, vad glad jag blir, faktiskt tårögd.
Fantastiskt att få se henne!
KRAM!!!
Åhh Jenny, vad glad jag blir, faktiskt tårögd.
Fantastiskt att få se henne!
KRAM!!!
Ledsen vänner!
Det stämmer att det inte var direktsändning idag. Det brukar vara det men nu är det istället alpina. Jag har fått ett nytt datum som jag hoppas stämmer. Den 21 februari börjar temaveckan "enäggstvillingar" och vi skall öppna veckan. Titta in i bloggen lite senare så skall jag lägga in lite bilder från TV4-huset.
Nu kan ni se lite kul bilder från vår resa till Stockholm. Gå in på bloggen :)
Vad gulliga ni är! Det var verkligen en häftig upplevelse.
Som Jenny säger så sänds det den 21. Jag hoppas verkligen att det stämmer nu. Det var ju sagt från början att det var direktsändning. Nu vet jag inte vem jag skall lita på.
Som ni kanske har sett i en annan tråd så har vi börjat med föräldrafika på NÄL. Det är fantastiskt att få möjligheten att ge stöd till dessa trasiga föräldrar som bor med sina barn på neo.
Jag sitter numera i styrelsen både i prematurföreningen i Göteborg och i Stockholm. Vi vill gärna hjälpa dem som vill starta en förening där det idag fattas täckning. Vi kan också hjälpa er komma igång med föräldrafika eller annat.
Idag finns det föreningar i Göteborg, Stockholm och Helsingborg.
Inne på Pytteliten.ning.com har några av medlemmarna startat medlemsgrupper utifrån var de bor i landet. På så vis kan ni hitta andra föräldrar runt ert sjukhus att starta upp något med.
Stina, vilket datum förväntas barnet att komma?
Oj Jenny. 9 veckor kan kännas långt men det är det ju inte. Hellre vänta, eller hur :)
Det är fantastiskt att få höra om era magar. Jag känner mig lite utanför ;P
mina12, inne på Pytteliten kan du hitta en grupp för Östergötlands län med 3 medlemmar. Kanske du kan kolla med dem hur stort intresset är för att göra något. Antingen kan ni gå samman och ordna föräldrafika på neo. Vill ni gå steget längre så kan jag kanske hjälpa er att starta en förening. Ni kommer isåfall att ha uppbackning av föräldraföreningarna.
Jag har också sett diskussionen på Sandras Facebooksida. Jag har tänkt skriva något men har fullt upp med bokföring som tar en massa tid just nu. Jag tror att det helt enkelt handlar om okunskap men ibland får man hellre låta bli att säga något.
Jag tänkte bara dela med mig av en riktigt jävlig kommentar som min mans chef sa: "Dreglar de mycket eller?"
Jag svär hemskt sällan men nu gör jag det FY FAN!
Hej allihop! Jag kikar in här nästan varje dag och det är så roligt med alla glada besked. Lilla Elise har jag redan fått se via Facebook :) Så glad för er skull Anci!
Jag har ju blivit vald till ordförande i Göteborgs prematurförening och vi har en massa nyheter på gång. Landets föreningar har börjat samarbeta och vi är med om en väldigt spännande tid just nu. Jag sitter också med i Stockholmsföreningens styrelse :)
Som många av er vet så har våra älskade prematurer äntligen fått en egen dag som vi firade för första gången förra året den 11 november.
Ni hittar mer information om föreningarna på deras hemsidor och länkarna hittar ni här http://pytteliten.ning.com/page/foeraeldrafoereningar-2
Jag vill be er härinne om lite hjälp. Om ni skulle kunna skicka mig era godingars fotavtryck (eller handavtryck) så vore det väldigt uppskattat. Jag tänkte sedan sätta ihop dessa fotavtryck till en jättestor tavla som jag vill avtäcka på Prematurdagen den 11 november.
När ni skannar får ni gärna ställa in det till 300 dpi. Mejla mig samtidigt barnets namn, födelsevecka, år, vikt och längd. Jag vill också veta längden på foten/handen i mm så att det blir rätt i utskriften.