Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Ni får ursäkta men jag har tyvärr inte orkat läsa igenom tråden så det kan hända att denna fråga har kommit förut.
Jag har precis gått igenom ett utomkveds, fick metotrexat injektion direkt när dom upptäckte det (i v.7) och har mått si och så efter det. Vet inte om det varit att jag fått biverkningar eller om det är själva X:et som orsakat det. Det började plana ut men i förrgår kom ett akut illamående och en ömhet på högra sidan där X:et satt. Hade redan varit in på koll för den sortens ömhet veckan innan och det var "ingen fara" som dom sa, så jag la mig och vilade och låg och väntade in smärtan (var säker på att äggledaren skulle brista när som helst). Men dagen efter hade det övergått till en mensvärks liknande "smärta" och kort efter började det komma klumpar när jag var på toa. Har innan blött i 2 veckor utan klumpar. Efter att tag känns det som att något är på väg ut och på pappret var det en stor klump som inte såg ut som koagulerat blod, utan mer som en stor klump vävnad blandat med blod. Efter det försvann allt! Smärtan, obehaget, mensvärken osv. Jag tar förgivet att det var X:et som kom ut, men jag hade uppfattat det som att cellgiftet skulle krympa ihop det och "absorberas" upp av kroppen, men kanske kom det ut som ett missfall ändå?
Kan tillägga att hcg hade innan minskat från 4400 till 2200 på 6 dagar. Ska ta nya prover på torsdag igen. Men till själva frågan: Ni som fått cellgift, har det kommit ut något efter det? Eller har kroppen "löst" upp det helt själv?