• Nelliepop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Jag har inte läst hela tråden...

Jag opererades för mitt x för 2 veckor sedan... Slutade blöda direkt efter operationen..

Jag har en liten fråga jag hoppas jag kan ställa här... Fick ni vänta länge på mensen kom tillbaka efter era x????      

• Nelliepop

Har ni fått rekomendationer att göra ett gravtest efter????

• Nelliepop

En liten fråga??  Varför får en del bikinisnitt och en del bara titthåll???

Jag opererades ju för 3 veckor sedan för mitt x men jag fick 3 titthåll...

Jag är inte helt återställd än=( Såren gör fortfarande ont...

Gott nytt år på er alla...      

• Nelliepop
    petit skrev 2012-01-01 13:30:29 följande:
    Jag har en till fundering: blödde ni som om ni hade mens direkt efter operationen? Har börjat blöda lite smått med små hinnor precis som jag brukar vid mens. Ganska logiskt egentligen, eftersom graviditeten upphört och livmodern har hinnorna kvar efter den... Men bara en undran, utifall att..

Jag slutade blöda direkt efter min operation.. Har inget mera blött sen dess...

Det är 3 veckor sen.. Tycker jag börjar knna mig konstig i kroppen...

Men inte kan man bli gravid 3 veckor efter sitt x???????    
  • Nelliepop
    petit skrev 2012-01-01 14:46:39 följande:
    ok, jag blödde inget innan min op, hur mkt blödde du innan?  några har skrivit att de fått mensen ca 3-4 veckor efter op, så det kanske är dags för dig snart?

Jag störtblödde innan min operation.. Men som sagt slutade direkt efter operationen...

Jag känner mig snarare gravid... Mycket konstigt...  
  • Nelliepop

Fick inte heller något återbesök... Är nu 4 veckor sedan mitt x...

Men ska ringa läkaren,då jag ingen mens fått än... Och våra odds inte är så goda att jag blir gravid...

Tror jag ska be om pergotime för att öka chanserna=)    

• Nelliepop

En liten fråga bara!!!

Någon av er som blev gravid direkt efter erat x utan mens i mellan????

Tog ett test idag o man kunde ana ett svagt svagt streck!!! (testa neg efter operationen)      

• Nelliepop

Vad tror ni tjejer.... ????

2 svaga svaga gravtest.... Var i morse o tog blodprov hcg.. De ringde nu och de ligger på 10. 

5 veckor sen min x operation...

Tror ni det är en ny graviditet på g?? Eller kan det vara gravhormoner kvar sen sist...    

• Nelliepop
    MCT79 skrev 2012-01-11 10:40:25 följande:
    har du testat negativt efter op?

Ja det gjorde jag med clerblu digitala.
  • Nelliepop
    MCT79 skrev 2012-01-11 10:50:35 följande:
    Okej... enklast är väl att testa med clearblue digitalt igen.. man "ska" ju inte jämföra olika sorters tester med varandra.
    Annars låter u 10 i blodet väldigt lågt för att ge utslag på sticka.... under 2 är ju "ej gravid". Efter mitt X ägglossade jag igen när hcg var runt 5...

Egentligen omöjlig att svara på vad det är... om det är ny grav så måste det vara extremt tidigt..

Det var testlagrets test.. mycket mycket svagt...

Hon som ringde tyckte det lätt konstigt att hcg hormonerna inte var nere efter snart 5 veckor..

Det är väl bara att vänta o se nu vad som händer...

Men 10 i hcg måste det ju vara extremt tidigt...

Tog det lång tid för dig att få tillbaka mens o äggl efter????          
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3