• Nelliepop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Ella Jade skrev 2012-03-02 10:30:52 följande:
    Tack snälla! Jag hoppas verkligen det. Plussade tidigare denna gång sen känns de mkt bättre denna gång. Hade en förjävlig ryggvärk sist i flera dar och var jättesvullen om magen.
    Jag kände direkt när jag fick mitt´+ efter mitt x att de kändes bättre...  Glad för din skull..

jag är "redan" i v 12 Glad  
  • Nelliepop
    Ella Jade skrev 2012-03-02 10:42:31 följande:
    Underbart! :) Känner jag med, helt annorlunda denna gång.

Fick du göra ett tidigt ultraljud? när isf?

Grattis till 12:e veckan!!! {#emotions_dlg.flower}
    Ja jag ringde upp direkt när jag fick mitt + så följde de mig med blodprover o sen ett vul...  Har fått göra 3 st för att se så allt såg normalt ut..

Ring upp till kk o prata med dom...  
  • Nelliepop

Jag skriver inte så mycket här inne längre.. Men jag läser varje dag o följer er i smyg... Jag håller mina tummar för er alla... Och jag skickar gravbaciller till er alla...

Önskar er alla ett stort lycka till....  

• Nelliepop

Jag var 17 år när jag fick mitt första barn..  Hade inget annat i huvet än att behålla.. Jag har klarar det.. Idag är min son 15 år.. Och han brukar säga att han är glad som har en "ung" mamma Flört 

• Nelliepop
    Ella Jade skrev 2012-03-12 13:58:24 följande:
    Fasiken vad rädd jag blir så fort jag känner smärta på sidorna. Har inte haft mkt till växtverk, känner väl smått dragningar o stick lite i livmodern till o från under dagen, men ingen mensvärksliknande. Idag känner jag mer. Haft en del ont (inte mkt, men en aning), dock åt båda sidorna av livmodern. Som att någon drar lixom i den åt alla håll. Kommer och går. Fan, hoppas det bara är vanlig växtvärk. Har inte blött nått alls hittills iaf som tur e.

Hur tidigt brukar man upptäcka utomkveds, ngn som vet??
    Jag har haft mycket ont på den sidan där de tog bort äggledaren.. Tydligen vanligt...

Tror det är växtvärk du känner...  
  • Nelliepop

Jag är så nervös... Ska in på kub på Torsdag... Tänk om finns hela tiden i mitt huvud.... =(

• Nelliepop
    Petra 334 skrev 2012-03-13 13:44:04 följande:
    Tack alla.

Mitt hcg hade stigit till 900 någonting igår så vi bestämde oss för sprutan. Har precis s du beskrev acinna ett tryck i ljumsken och en molande lätt värk som kommer och går. Sticker till lite ibland bakåt rumpan. Hon sa att man kan ta sprutan upp till 5000 hcg men kände att jag orkar inte fortsätta vänta. Har mått skit av ovissheten de sista 3 veckorna. Vill bara få ett slut på det här nu. Så imorgon eller på torsdag blir det.
    Ni som fått sådan hur har ni mått och hur länge? Behövs det sjukskrivning? Och har det räckt med en spruta? Läkaren sa att det kunde behövas 2 omgångar..
    Många frågor blir det heh

Det jobbigaste är nog att min lillasyster är 2 veckor längre gången än mig och min närmsta tjejkompis är gravid i i 4:e månaden.. Svårt att glädjas med de nu.

Vi bor i samma kommun.. O jag fick välja spruta eller operation.. Jag valde operation. Allt för att slippa väntaa 3-6 månader.. Jag blev gravid månaden efter..

När ska du in på sprutan???  
  • Nelliepop
    Petra 334 skrev 2012-03-13 13:56:15 följande:
    Prover imorgon bitti sen skulle jag få den på em eller torsdag morgon. Blir man dålig eller mågot på en gång eller fixar man att köra hem sedan?

En konstig fråga kanske men är det någon som har varit dålig i magen när ni haft x?
    Du ska nog inte köra hem själv.. Utan ha med dig någon..
  • Nelliepop
    Petra 334 skrev 2012-03-13 13:57:43 följande:
    Hej Nellie ja vi har juh pratats förut :) Hoppas allt är bra med dig och din lilla böna iaf.
    Ja vi har ju det... Synd bara att du lämnade oss =( Jag mår fortfarande inte bra.. Men jag ska inte klaga,med tanke på vad du går igenom..
  • Nelliepop
    Ella Jade skrev 2012-03-15 09:13:25 följande:
    Fick tid för VUL imorrn istället 8:15 :D Hoppas den sitter rätt denna gång!!! NERVÖS! Är 5+3 då, så får se om de ens ser nått...
    Håller alla mina tummar jag kan för dig.... Lova att skriva här hur det gick sen....

Idag är dagen d inne för mig.. Dax för mitt kub test....
    Lappgeten skrev 2012-03-15 09:24:19 följande:
    Rapport från mig.
    Just nu känns allt bara tungt. Idag skulle vi tillbaka till klinken för att få veta om något är fel. Jag tog blodprov efter ägglossningen och ska ta ett nytt just när mensen börjar. Mensen skulle ha kommit i helgen men kom inte förren idag så det var bara att skjuta på besöket eftersom provet var tvungen att tas senast igår och det provet är tydligen jätteviktigt för utredningen så det skulle tas före besöket.
    Så vi fick en ny tid om två veckor. Och jag är så besviken på mig själv, jag är oduglig att jag inte kan bli gravid och nu kan jag inte ens få mens i tid... Visst två veckor går fort men jag var så inställd på att få veta idag hur vi ska gå vidare på vägen mot ett barn.

En sak kan jag säga er tjejer, var glada ni som blivit gravida fort även om ni tycker det är fruktansvärt tagit några månader. Det sparar er mycket sorg och förtvivlan,

Två år har gått sen utomkevedet och tre år sen vi började försöka och nu har bitterheten verkligen slagit till och allt känns skit.

Vet inte vad jag ska säga... Men kramar om.... Hjärta
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3