• Nelliepop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Jag blir knäpp...

Kunde inte hålla mig utan testade i morse igen... Idag ser man klart o tydligt att det är 2 streck. 3 dagen jag testar o testen blir starkare o starkare.

Var ju inne i Tisdags på ett hcg blod prov som då vissade 10. De trodde hcg hormonerna var på väg ner efter mitt x för ca 5 veckor sen..

Men då skulle väl inte testen bli starkare o starkare.. Är det trots allt så att jag blivit gravid direkt efter utan mens i mellan???  Vad tror ni?? 

Någon som vet vad clerablu digitala mäter??? När jag kan pröva med ett sånt???

Blir knäpp snart... Någon som kan hjälpa mig?? Vad tror ni? Är det en ny graviditet?????????           

• Nelliepop
    MCT79 skrev 2012-01-12 09:20:12 följande:
    Det är det där som är så konstigt... mätgränsen på stickorna anger ju koncentrationen av HCG i urinen inte i blodet.
    Om man har 10 i blodet borde man därför knappt ha något hormon i urinen och därmed ett neg. gravtest. Nu får ju du positiva test!
    I mitt fall var testet nästan negativt en vecka för att veckan därpå vara myyycket starkare men jag hade ju mitt X kvar... du är opererad. I mitt fall hoppade hcg upp och ner lite hur som helst under hela våren under tiden kroppen tog hand om det.

I ditt fall kan jag tänka mig de här scenarierna:
    1. det är en ny graviditet men tidigt
    2. det finns rester kvar någonstans trots operation

Jag tycker du ska ringa igen, tala om att gravtesterna blir starkare, så man får kontrollera nytt hcg med blodprov på dig. Det är det enda säkra sättet att se om hcg stiger eller sjunker.
    Tack så mycket... Jag ska ringa in o prata med dom...

Men om det skulle finnas rester kvar var skulle de sitta,jag blev ju av med äggledaren... Men jag ska ringa in o rådfråga =) 
  • Nelliepop

Jag skakar... jag gråter.... Clearblie visar GRAVID 1-2..

nu måste väl jag vara gravid??? 3 svaga posetiva på testlagret o 1 på clearblue...
    Testade negativt i söndags med digital..
    Kan ju inte vara gammla hormoner sen mitt x för 5 veckor sedan?????

Är jag verkligen gravid?????         

• Nelliepop

Tusa

Jag hade mitt x och opererades den 8 dec -11 och jag är nu gravid..

Jag plusade utan mens i mellan..    

Var inne idag på ett vul och vad läkaren kunde se så här tidigt sitter det rätt Glad

Ska tillbaka på min mans födelsedag på en ny undersökning den 26 januari     

• Nelliepop
    Ella Jade skrev 2012-01-17 18:34:02 följande:
    Kan man lita på att den den äggledare man har kvar verkligen är Okej om läkaren sa specifikt "äggledaren som är kvar såg jättebra ut!"...? Kan de finnas ärr som de inte kan se..

Ja de kan finnas ärr som de inte kan se.. Men du är ung och ofta har man inga skaddor på dom sa min läkare efter min operation..
  • Nelliepop
    MissDB skrev 2012-01-18 12:05:42 följande:
    Hej
    Fick mf i september 2011 och x i oktober samma år och fick då min högra äggledare bortopererad. Är nu inne på vårt första försök sedan op. Så nervös. Har bim på onsdag eller torsdag men bara måste få veta NU!!!

Hej o välkommen hit... Beklagar oxå ditt x..

Jag opererades den 8 okt -11,förlorade då min högra äggledare..

Men blev gravid utan mens i mellan. Är nu i vecka 6...     
  • Nelliepop

God morgon...

Nervös nu åker vi iväg på mitt vul... Hoppas att det sitter rätt denna gång... 09,45 får vi veta....  =) Tänk om vi får se ett hjärta slå... Inte sovit i natt... =/   

• Nelliepop

Jag har verkligen en bebis i min mage... Allt såg jätte bra ut... Är i v 7 snart Glad

• Nelliepop

Tack... Känns så overkligt.. Blev ju gravid direkt efter mitt x... Inte ens mens i mellan... 

Vill ju bara berätta för hela värden nu.. Bara skrika rätt ut.. Va ska ha barn!!!!! Glad 

• Nelliepop
    Lemis skrev 2012-01-26 15:52:07 följande:

Grattis. Så underbart. Blir augusti eller september?

Blir en september bebis.. Glad
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3