Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
*Nån annan som haft så låga hCG-värden i ungefär samma vecka? Hur har det gått för er? Fler cellgifter, OP?
*Hur snabbt kan man räkna med att värdet ska vara nere på 0? Vad är bra/mindre bra?
*När kan man börja försöka igen? Räcker det med en mens, som mina läkare anser?
*Känns som om mitt X har varit "litet" i jämförelse med andras. Hur resonerar ni??
Kommer säkert på en massa mer framåt...
Hej så länge!
/Annelie
Välkommen hit! Det här är en jättebra tråd där man får stöd och tips och allt. Så himla skönt att ha tjejer här som förstår, som ingen av mina "riktiga" vänner gör...
Men oj vilken resa du har gjort...man får ju gråten i halsen när man läst ditt meddelande. Så himla tragiskt att det slutade med ett X. Men tack gode gud för IVF. Hoppas du fortsätter att berätta hur det går för dig.
Själv hade jag turen att bli gravid på första försöket för några månader sedan. Jag hade en väldigt lätt inställning till barn och hade väl inte längtat så länge utan vi började bara köra oskyddat. Men när jag var gravid så kände jag så fruktansvärt mycket hur kul och underbart det skulle bli med barn....även om det bara höll i sig i ett par veckor. Mitt X började visa sig i mitten av vecka 6 och i vecka 7 hade jag rejält ont i fyra dagar innan jag åkte in. Jag låg hemma och vred mig och åt alvedon. När jag väl åkte in fick jag lite skäll av läkaren för att inte ha åkt in tidigare.
Vi har märkt här inne att det är väldigt olika behandling på X i landet. Jag bor i norrbottens län och åkte till Sunderbyns sjukhus. Där tog de det på allvar och när de inte såg något i livmodern så sa de direkt att jag nog hade ett X eftersom jag inte hade haft någon blödning. De tog hcg, endast cirka 150 vilket ju är väldigt lågt, men ändå valde de att skicka mig raka vägen till operation. Antagligen för att jag hade så ont och när gynekologen tryckte över vänster sida så gjorde det väldigt ont....men känns som om att om jag kommit till ett annat sjukhus så hade jag nog fått cellgift istället. Men jag tycker nog det var bra att de tog mig på allvar och man vet ju inte hur det hade blivit om jag hade fått någon annan behandling.
Jag fick inte komma på någon återkontroll för att mäta hcg utan körde igång och försöka igen efter en mens-period! Nu när man väl fått prova att vara gravid i några veckor så vill jag så gärna få vara med om det igen!