Lemis skrev 2011-01-09 11:17:18 följande:
Jag är super rädd till och från nu när vi snart ska börja igen, är så rädd att aldrig få ett barn till, vill så gärna ge vår Liam ett syskon.
Jag förstår din rädsla! Jag har också varit skraj och rädd för att inte kunna få barn alls...
På tal om IVF. Här i Norrbotten får man bara ett försök gratis och endast om man inte har gemensamma barn sedan innan. Är det så i resten av landet? För i så fall, om ni har gemensam son Lemis, så får ni betala själva och då behöver du inte stå i kö hos landstinget. Då kan du välja en privat klinik (har hört att det är ungefär samma priser och de ska vara minst lika bra!) och de privata klinkerna har ju inte lika lång kö, vissa verkar inte ha någon kö alls.
Men nu tror jag inte du behöver tänka på IVF ännu, men det är ju bra att ha en "Back-up plan".
Själv har jag blivit så sjukt mycket lugnare efter denna helg. Jag är nu nästan helt säker på att råkade ut för ett tidigt missfall förra veckan. Jag har läst lite om det och det är supervanligt att celldelningen i början inte fungerar som den ska och att de räknar med att upp emot 50% av alla graviditeter blir missfall. Bara 15-20% av alla registrerade graviditeter blir missfall men de som sker innan har de såklart ingen statistik över.
Min smak i munnen och mina bröst kändes exakt som när jag var gravid med mitt X och jag hade ju skuggstreck 3 dagar i rad på testerna, så jag har bestämt mig för att det var det jag råkade ut för. Känslan i magen var dock helt annorlunda mot när jag var gravid med mitt X men ser jag bara som ett bra tecken! Och det känns helt plötsligt så bra!!! Jag har oroat mig för allt...kan min högra äggledare fånga upp några ägg? Har jag passage i min högra äggledare? Osv.
Men nu tror jag helt enkelt att den funkar och jag känner mig inte alls stressad längre! Förr eller senare kommer jag också bli gravid! För första gången sedan X:et tror jag på det!