• Sunflower Sthlm
    RaraS skrev 2011-01-04 18:20:12 följande:
    Jag håller så mycket med LillaFrugan ovan! Stanna kvar! Och jag kände nästan likadant förra månaden när jag fick mens och Acinna plusade....men det går över efter någon dag och här kan beklaga sig och känna sig ledsen och veta att ni faktiskt förstår, även om ni har blivit gravida. Ni har ju gått igenom samma sak och ger oss andra svar på frågor och ger oss hopp! Det är ingen annan som förstår bland mina IRL-vänner, utan min man då såklart. Men det är nog bara bra för förhållandet om jag inte ältar allt med honomGlad

En bekant var hemma här igår och hälsade på. Hon sa typ att "Hörde att du fått missfall...", nja, missfall var det inte, utankvedesskap var det. Hon såg väldigt frågade ut och då sa jag att när jag om in till sjukhuset så sa gynekolgen att vi skulle hålla tummarna för att det bara var ett missfall...så det är inte samma sak och jag är mest glad att jag lever idag. Men ni förstår ju i alla fall och därför är det så skönt att ha er!
    Klart ni ska hänga kvar, både Mmmbop och Mika! Vad skulle vi göra utan alla härliga brudar i tråden? Förstår att det känns bittert och jag är väl inte rätt person att säga det när jag sitter här med mitt plus, men jag vet faktiskt inte hur jag skulle klarat de senaste månaderna utan er i tråden. Det finns ju helt annan förståelse här. Och det är helt okej att vara ledsen och deppig, alla förstår eftersom vi alla längtar efter plus på rätt ställe.
  • Sunflower Sthlm

Det enda positiva är väl att det inte alls känns som vid mitt x. Har lite panik nu, hur ska jag kunna sova? Ska ringa gyn direkt imorgon bitti.

• Sunflower Sthlm
    Mika1980 skrev 2011-01-05 08:16:57 följande:

Sunflower, tänker på dig. Ta inte ut det värsta i förskott - det behöver inte vara någon fara.

Själv fick jag mens i dag, eller bruna flytningar vilket jag tolkar som början på mens. Hoppas det i alla fall.

Så jag har bestämt mig för att ta en paus på ett par månader och sedan göra ivf i Köpenhamn. Under tiden ska jag försöka leva lite normalt, men jag tittar nog in här då och då ändå.

Kram

Jag vet att jag inte borde ta ut nåt i förskott, men det är svårt. Särskilt med tanke på att min skadade äggledare är kvar.

Hoppas din mens kommer snart så du slipper fundera mer på det. Ta du en paus från oss här om du känner att du behöver det, men du ska veta att vi kommer att sakna dig i tråden.
    Kram

• Sunflower Sthlm

Har ringt min gyn och de har stängt tills på måndag så jag ska ringa sös istället. Vill inte, gillar min gyn. Typiskt att det skulle ha långstängt precis nu. :(

• Sunflower Sthlm
    Mmmbop skrev 2011-01-05 08:59:39 följande:
    Åh, trist. Jag är ett stort fan av Karolinskas gynakut i Solna annars. Finns en läkare där som heter Magnus Hagmar som är underbar! Lycka till!
    Har Karolinska också en gynakut? Kanske ska åka dit istället, jobbar ju faktiskt i närheten. Men sös har ett nummer dit man kan ringa och be om råd, ska prova det först, behandlades ju trots allt där förra gången.
  • Sunflower Sthlm

Nu har jag pratat med rådgivningen på sös (eller var den nu sitter :) ) och de sa att det är så pass tidigt i graviditeten att det inte går att se om det är ett X eller om det sitter rätt. De bruna flytningarna kan vara helt normala men det kan också vara början på ett nytt X. Hon rådde mig att avvakta och åka till akuten om jag börjde blöda mer, om det kommer färskt blod eller om jag får ont. Jag har som mensvärk nu men det sa hon också att det kan vara helt normalt. 

Längtar tills nästan onsdag så jag får veta. Men vem vet, det är väl lika bra att ställa in sig på att det är ett nytt X, så inte besvikelsen blir total om det är det. Det kanske blir en vända till gynakuten i helgen i värsta fall. Sorry om jag låter negativ men det är svårt att vara något annat just nu.

Tack för all peppning! Nu kan ni väl hjäpa mig och hålla tummarna för att blödningen eller smärtan inte ökar.

• Sunflower Sthlm

angio101:
    Tack för info. Vi bor väldigt nära sös så det känns mest naturligt att åka dit. Det var även där jag var inlagd när jag fick mitt X i slutet på augusti förra året. Jag fick välja mellan Karolinska Huddinge och Sös och valde Sös pga. närheten dit.

Grattis till graviditeten, förstår att du bara går och väntar nu. :)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3