Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Grattis Sejda! Vad härligt!
Grattis Sejda! Vad härligt!
Jaha, det var det. Nu kommer det lite bruna flytningar när jag går på toa. Fan, fan, fan!
Lemis:
Nej, pyttelite. Än så länge iaf... Har inte tid för vul förrän 12 januari. Alltså om en vecka.
Det enda positiva är väl att det inte alls känns som vid mitt x. Har lite panik nu, hur ska jag kunna sova? Ska ringa gyn direkt imorgon bitti.
Sunflower, tänker på dig. Ta inte ut det värsta i förskott - det behöver inte vara någon fara.
Själv fick jag mens i dag, eller bruna flytningar vilket jag tolkar som början på mens. Hoppas det i alla fall.
Så jag har bestämt mig för att ta en paus på ett par månader och sedan göra ivf i Köpenhamn. Under tiden ska jag försöka leva lite normalt, men jag tittar nog in här då och då ändå.
Kram
Jag vet att jag inte borde ta ut nåt i förskott, men det är svårt. Särskilt med tanke på att min skadade äggledare är kvar.
Hoppas din mens kommer snart så du slipper fundera mer på det. Ta du en paus från oss här om du känner att du behöver det, men du ska veta att vi kommer att sakna dig i tråden.
Kram
Har ringt min gyn och de har stängt tills på måndag så jag ska ringa sös istället. Vill inte, gillar min gyn. Typiskt att det skulle ha långstängt precis nu. :(
Nu har jag pratat med rådgivningen på sös (eller var den nu sitter :) ) och de sa att det är så pass tidigt i graviditeten att det inte går att se om det är ett X eller om det sitter rätt. De bruna flytningarna kan vara helt normala men det kan också vara början på ett nytt X. Hon rådde mig att avvakta och åka till akuten om jag börjde blöda mer, om det kommer färskt blod eller om jag får ont. Jag har som mensvärk nu men det sa hon också att det kan vara helt normalt.
Längtar tills nästan onsdag så jag får veta. Men vem vet, det är väl lika bra att ställa in sig på att det är ett nytt X, så inte besvikelsen blir total om det är det. Det kanske blir en vända till gynakuten i helgen i värsta fall. Sorry om jag låter negativ men det är svårt att vara något annat just nu.
Tack för all peppning! Nu kan ni väl hjäpa mig och hålla tummarna för att blödningen eller smärtan inte ökar.
angio101:
Tack för info. Vi bor väldigt nära sös så det känns mest naturligt att åka dit. Det var även där jag var inlagd när jag fick mitt X i slutet på augusti förra året. Jag fick välja mellan Karolinska Huddinge och Sös och valde Sös pga. närheten dit.
Grattis till graviditeten, förstår att du bara går och väntar nu. :)