• Sunflower Sthlm

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Veronica1 skrev 2011-01-13 15:31:12 följande:
    Nu börjar jag bli nervös inför min kontroll imorgon, det är imorgon som det ska göras nåt antar jag. Det är så jäkla jobbigt att känna sig så gravid som jag gör när man vet att det inte ska vara kvar, vill bara få det här överstökat så att vi kan gå vidare.

Lycka till alla tjejer, så skönt att man kan skriva av sig här & utbyta tankar & erfarenheter.

Kramar
    Tänker på dig idag!
    Kram
  • Sunflower Sthlm
    Mika1980 skrev 2011-01-15 16:30:00 följande:
    Ikväll ska jag på dejt! :)
    Åh, härligt med dejt! Hoppas du får trevligt! :)
  • Sunflower Sthlm

RaraS:
    Tack för att du tänker på mig! Jag fördriver tiden så gott det går. Ska lämna nytt blodprov imorgon och på tisdag är det vul. Mår skit, har gråtit massor och får nästan panik av all den här väntan. Jag hade ju förmånen att slippa vänta förra gången. Blev inlagd direkt när de hittade mitt X.

Läser i tråden men orkar oftast inte skriva nåt just nu. Tänker även på er andra som just nu går igenom denna jobbiga väntan och håller tummarna för så många positiva besked som möjligt i veckan.

• Sunflower Sthlm
    Rondellen skrev 2011-01-18 11:07:33 följande:
    Hej Vänner!

Här kommer jag för lite rapportering för hur det går för en gammal kämpe i gänget... Efter två missfall och ett förfärligt utomkvedeshavandeskap har jag idag för första gången sett ett levande foster i min livmoder!

Ultraljudet i vecka 5 visade bara att det satt på rätt ställe även om inget foster syntes än. I morse fick jag se en liten grå flimrig krabat med ett litet grått flimrigt hjärta som slog så snabbt så snabbt. Första gången jag grät under denna graviditet! Vecka 8+0 idag!

Jag önskar er alla att ni får vara med om samma lycka. När allt var som värst tänkte jag hela tiden, det kommer komma en dag när detta inte längre spelar någon roll, för när man väl har lyckats spelar det ingen roll vad man varit med om innan. Precis så känner jag nu. Jag trodde aldrig de hemska minnena skulle kunna börja spolas bort, men det gör de.

Stora kramar!
    Underbart! Stort, stort grattis!!!
  • Sunflower Sthlm
    ÄrtaMärta skrev 2011-01-18 11:43:48 följande:
    Hur har det gått för dig sunflower sthlm???
    Har tid för vul i eftermiddag... lämnade prover i lördags och igår men har inte pratat med läkaren utan vi skulle ta allt när jag har min bokade tid. *suck* Tiden går så segt, får ingenting gjort på jobbet för jag kan inte koncentrera mig. Så det går sådär. Men förhoppningsvis vet jag mer i eftermiddag.
  • Sunflower Sthlm

Nu är jag tillbaka från vul. Helt galet men jag är friskförklarad. Inget X, ingen graviditet men dock ett väldigt tidigt missfall. Mitt hcg har gått ner så pass mycket att jag inte ens behöver gå tillbaka och lämna fler prover. Så skönt! Trodde aldrig att jag skulle tycka det var "bra" att få missfall men av två onda ting så är det iaf det bästa.

Känner mig väldigt kluven, är på otroligt glad samtidigt som jag sörjer över graviditeten som inte fick stanna kvar.

• Sunflower Sthlm

Mika, Mmmbop och LillaFrugan:
    Kan inte ni inboxa mig era mail-adresser så kan vi planera vår fika per mail istället för i tråden?

Hur länge blir du borta LillaFrugan? Visst var det Kap Verde?

• Sunflower Sthlm
    Theina skrev 2011-01-18 06:54:59 följande:
    Det gick bra, fostret sitter på rätt plats 3mm långt och såg ut som ett vitt streck känns underbart skönt! känns jätte overkligt och svårt att förstå, haha. vecka 5+5 idag
    Stort grattis! Vad härligt!
  • Sunflower Sthlm
    ÄrtaMärta skrev 2011-01-19 12:10:52 följande:
    Ja vi åker till kap verde på måndag, blir borta två veckor =)! Det är bara att skicka mail till min adress här på FL, jag svarar tillbax =)
    Men då går det ju inte att skicka mail till alla samtidigt, det var lite det som var tanken nämligen. :) Så slipper vi diskutera dagar och tider i forumet utan kan göra det på mail istället. :)

Jag är jättesugen på att åka till Kap Verde, du får gärna berätta om hur det var när ni kommer hem igen.
  • Sunflower Sthlm

RaraS:
    Vad gulligt av dig att tänka på mig! Jag mår tyvärr inte så bra så jag är bara inne och läser i tråden ibland. Orkar inte skriva.

Mika:
    Underbart med kärleken. Grattis!!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3