Veronica1 skrev 2011-01-14 13:34:49 följande:
Hej tjejer!
Kom nyss hem från sjukhuset. Nu hade mitt hcg bara ökat till 10000 från 8000, fast det är ju tillräckligt högt! Läkaren jag fick träffa nu pratar om ett tidigt missfall (känns inte alls bra), hon har bokat in mig för skrapning på måndag om inget annat inträffar... Hon har faxat min klinik, hoppas att dom sätter stopp för det!!! Det är något annat, jag känner det på mig!
Kram på er!
Jaha, en skrapning alltså? Men har dom sett några tendenser till graviditet i livmoder? Typ förtjockade slemhinnor eller något som kan vara fostersäck? Annars känns det som en väldigt konstig behandling? Jag tror inte någon annan kommer "stoppa det", jag tror tyvärr det är du som måste ta ett beslut om du går med på en skrapning (kan ju vara som hon tror, ett missfall) eller om du vill söka dig till ett annat sjukhus (var det i Umeå du hörde hemma?) eller en annan gynekolog med möjlighet att göra VUL och analysera blodprover.
Jag lider med dig att du inte får de svar du vill ha eller blir tagen på allvar när du säger att du känner att något är fel. Jag hade precis samma känsla och jag tror flera i forumet hade det också. Man VET liksom... Men det är svårt att bevisa och lätt att bli övertalad. Jag är så tacksam att min läkare lyssnade och inte gav sig förens han visste vad det var.
Kram