• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

ok så man följer som stegringen med dom stickorn..då e jag med.
    Jag är inne på eran linje oxå....ska nog bara flyta med nu..men tänkte köpa hem så jag har stickor.
    mest för att min cykel varierat de senaste månaderna..
    Tror det är bra att hitta fokus på nått annat, det har jag iofs gjort de senaste 2 månaderna men man hoppas ju i alla fall lite lite ;)

Ja verkligen..vilken julklapp det vore...vi får önska det av tomten kanske ;) haha.

Ha en fin dag allihopa :) 

• Supers
    Lemis skrev 2011-11-07 19:50:24 följande:
    De bästa ägglossningstesterna är de som man kan kissa direkt på. Denna gången köpte jag clearblues för 220. Dock bara 7 st Men de visar en smiley när man har äl. Har tröttnat på att jämföra streck och behövde helt enkelt paus från det. Vi ska också försöka ha spontan sex. Hoppas det går. Håller med om att det skulle bli en fin julklapp. Jag äter även rosenrot denna gången.
    Hej,
    jag körde oxå med clearblues test sist, men dom är lite dyra..tyckte dom var bra & vill helst kunna kissa på stickorna direkt...
    Har ätit bidrottningsgelé sen förra mensen men kan som inte uttala mig om det hjälper på nått vis, måste nog äta lite längre. Jag kanske skulle testa rosenrot oxå..även om jag känner att jag/vi måste ta en liten paus.....fast det skadar ju inte att äta lite tillskott om det kan hjälpa :)) 
    Ska till gyn o kolla min cysta på onsdag..det kan ju vara den som spökar oxå..hoppas bara jag slipper en operation :/ 
  • Supers

Hej på er,
    Var på återbesök hos gyn igår ang min cysta som sitter på min "friska" sida.
    fick vänta 30 min & fick än en gång en ny gynläkare..suck...
    En manlig utländsk som hade lite svårt me språket....varför kan man inte få samma läkare varje gång...hoff...nå jag sk aväl va glad att jag fick tid i alla fall så jag fick kolla upp cystan.
    Cystan hade växt lite men inget som oroade honom, det är en ofarlig blodcysta som kan bildas vid ÄL.
    Dom vill helst inte operera & det vill inte jag heller, för det är ju alltid en risk o speciellt när jag bara har kvar en äggledare.
    Men en kan ju som sagt försvinna av sig själv, men den kan även spricka o det är det ju akutoperation som gäller.....hoppas hoppas att den försvinner av sig själv..
    Ska på återbesök igen om 3 månader..så vi  får hålla tummarna att den håller sig lugn o inte växer.
    Han trodde itne att det påverkar min chans att bli gravid...o han menade på att ägglossning har jag för det är oftast i samband med en som såna här cystor kan bildas..

Var jätteöm just på den sidan igår kväll men det var nog för att han petade lite på den med staven, hade svårt o sova för hela senariot i våras spelades upp i mitt huvud igen...väckte lite minnen...hade ju en cysta då med som sprack utöver mitt utomkveds...
    Usch..vill verkligen inte vara med om det igen...så jag är väl lite rädd även om cystan just nu är så liten..men tänk om jag skulle bli gravid igen o den börjar växa...huhuuu...fast o andra sidan så får jag ju läkarhjälp på en gång & då borde dom ju upptäcka det.

Ville bara skriva av mig lite....
    Ha en bra dag allihopa nu är det dax för tvättstugan igen :p

Kram kram

• Supers

Tack Spino & Kanske4a.

Jag hade oxå en cysta på höger äggstock stor som en tennisboll när jag åkte in akut, det var den som delvis orsakade all smärta då den spruckit o jag hade blod i buken....

Ja det är klart jag litar på läkaren men jag oroar mig i alla fall....jag är en sån typisk orosmänniska haha.
    Nä men det rev upp lite gamla minnen bara, vi hålla den under uppsikt, har den vuxit markant nästa gång så får vi se..

Blir nog en liten paus i gravidförsöks verkstan, men händer det så händer det. 

Ha det så gott :) 

• Supers
    Hjärtat78 skrev 2011-11-14 22:40:13 följande:
    Hej, såg att du hade skrivit om din blodcysta och dom uppkommer när man har endometrios och blodet från mensen blöder ut via äggledaren till buken. Annars bildas det inga chokladcystor som det heter och består av gammalt blod. Jag hade x ifjor och efteråt så bildades det 2 chokladcystor varav den ena sprack i januari och jag har aldrig haft så ont inte ens när jag hade x:et, den andra opererades bort i maj i år och även tog bort sammanväxningar som man får av endometrios...

Har inte lyckats bli gravid sen X:et och pga endometrios så nu försöker vi via IVF istället.
    Hej, Jag har en gulkroppscysta tro jag det var, har haft cystor förr och gjorde en titthålsoperation när jag var kankse 20 år el nått. När jag fick mitt X i april så hade jag också en cysta stor som en tennisboll, den sprack och den smärtan var obeskrivlig plus utomkvedshavandeskapet.....
    Jag hoppas att cystan försvinner av sig själv, har lite känningar emellanåt, men som sagt läkarn trodde inte att det påverkade mina chanser..men ja....det visar sig.

Vi får ingen hjälp än eftersom vi försökt så kort tid....

Lycka till med IVF :)
  • Supers

välkommen Ella Jade, himla tråkigt med ditt X.
    Jag fick min mens efter ca 5 v, den har varit regelbunden tills det senaste 3 ggr, nga dar längre cykel el kortare..vi har tyvärr inte lyckats bli gravida än...

Lemis & Grip: å är vi 3 , jag ska ha ÄL till helgen, och igår hade jag en pissdag jag med :/
    Känner som du grip varför skulle det funka nu för....
    Men jag/vi har bestämt oss för att inte fokusera så mkt på det denna vecka.

Jag tränar och tar ut min frustration på det ;) funkar bra.
    Imorgon får jag äntligen boxas & det om nått är ett skönt sätt att få ut sin frustration..förra veckan boxade jag på min cysta ;) haha o jäklar jag slog ..min kille blev fan impad av mina slag mot mitsarna ;) hahah.

Har lite känningar i vänster äggstock, dels sitter ju cystjäveln där och så är det ju dax för äl...
    Det är mkt som far omkring i huvet, vi pratade häromdan om att jag skulle typ föda om 1 månad...konstigt......

Nää det är fokus på annat som gäller, ut i solen när den visar sig, träna lyssna på bra musik osv.

hoppas ni får en superdag :)

Kram kram 

• Supers

Ella Jade : Jag opererades i April , var i vecka 7 och hade en cysta som sprack, så det var tur i oturen om man säger så..min högra ledare är borttagen , har kvar den vänstra som är lite ärrad men har gjort en spolning och det rann igenom fint. Men har en blodcysta som sitter på vänster äggstock nu, men som sagt läkaren trodde inte att det påverkade fertiliteten, 

Ta god tid på dig för att läka & jag kan säga att detta forum har hjälpt mig massor, skönt att få prata med fina människor som vet precis hur det känns osv.

Ha en fin dag du med :) 

• Supers

Mammzoy: Välkommen hit och beklagar verkligen ditt X :( tråkigt.
    Jag minns inte att det kom ut något förutom att jag blödde ca 5 dar efteråt,  det var en ganska riklig blödning om jag minns rätt..har nog förträngt lite..
    Ring gyn o kolla med dom om du är orolig, det är nog livmoderslemhinna..låter ju mest troligt.

Krya på dig! 

• Supers
    Ella Jade skrev 2011-11-16 16:53:40 följande:
    Hej! Okej, men som du säger, vilken tur i oturen att du fick reda på det rätt snabbt ändå. Jag håller verkligen tummarna på att det tar för dig snart! Var det din första graviditet? 

Ja, jag skall göra det. Skönt att jag kan börja gå lite mer normalt igen, har bra läkekött vet jag sedan innan, så hoppas det håller denna gång med. Men det har ljusnat sedan operationen i lördags. Blödde rätt mycket igår och hade rätt så ont i några timmar, men det är bra, kändes som det mesta kom ut (ursäkta äckel-språket). Nu är det inte alls lika mkt.

Hej, ja det var min första graviditet, oplanerad men väldigt välkommen..
    Jag hoppas oxå det tar sig snart, men nu tar vi det som det kommer, man blir som lite besatt..o allt kretsat kring BIM & ÄL o sånt..så vi tar en liten "paus" och försöker inte så mkt....men det är ju klart att det finns lite i huvet ändå ;)

Skönt att det känns lite bättre, jag hade rätt ont och fick ett så jäkla stort blämårke efter ingreppet..så jag var öm ett tag. Jag har himla lätt o få blåmärken nämligen :P

Ha det gott :)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3