Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Ta kontakt med vården. Så att du kan få smärtstillande åtminstone. Krya på dig!
Ta kontakt med vården. Så att du kan få smärtstillande åtminstone. Krya på dig!
Min högra äggledare sprack efter utomkveds 2011 och jag kan än idag känna lite hugg o smärta. ..märkligt o ha ont när det inte finns nått där men då har jag ju endometrios oxå :/
Jag hade "fantomsmärtor" ett bra tag. Kan känna att det som pirrar ibland men vet inte om det är exakt där såklart. Idag var jag på zonterapi och när han tryckte på zonen för livmoder och äggledare på den sidan jag inte har någon så gjorde det svin ont i foten men inte på samma punkt på andra sidan. Så kroppen är nog inte helt i fas när den förlorat ett organ.
Om man tror på sång alltså =P
Jag är så jävla bitter på mitt x som slutade med en bortopererad äggledare.
Det har i efterhand visat sig att jag både har endometrios och pco så oddsen för att jag skulle bli gravid på egen hand var väldigt små. Så blev jag det och då skulle det givetvis fastna.
Nu gör vi ivf och jag är väldigt svåratimulerad och får inte ut så många ägg heller. Första försöket blev det ingen återföring. Nu i andra försöket fick vi ut två ägg och ett av dem ruvar jag nu på. Snälla kan det inte få gå vägen denna gång..
Ett försök kvar efter detta. Får inget till frysen heller när vi får så få.
Livet är orättvist. Kommer inte sluta kämpa. Vi ska ha ett eget barn!
Förstår din bitterhet Alexandra :/
Är rätt less här med...gjort 2 fet de senaste månaderna & det gick ju som vanligt. Nu har vi 1 försök kvar.....läkarbesök i slutet av november o sen blir det medicinering...är inte så pigg på det..vem är det iofs. Vad gör man inte för att få det där lilla miraklet....sen har min endometrios blitt värre tror jag..mensvärk ifrån helvetet varje gång..Blir bara värre o värre :/ Önskar er alla lycka till & hoppas att jag själv får uppleva den glädjen att få ett plus & få ett litet mirakel <3
Hej tjejer, kikar in och ser om det är någon jag känner igen här. Ser att Supers fortfarande kämpar och AlexandraViberg är tllbaka. Kanske finns fler här... Vill skicka ett stort gäng kramar till er och alla andra här som kämpar.
Hej Rusa o grattis. Underbart. Jag börjar min 3 o sista behandling om ett par dagar. Nässpray o sprutor ser inte framemot det :/ hoppas på mga ägg o vi kommer att sätta in 2 st direkt om vi får fler.
Kram kram
Äggplock idag, tyvärr såg prognosen inte så ljus ut då det inte bildats mga ägg blåsor. .trots nästan maxdos. Deppigt! Cystan hade vuxit mer än 2 cm på andra sidan :/ bara se hur det går o hoppas på att blåsorna innehåller mga ägg.
Lycka till lilsis:)
Hur gick det för dig idag, Supers? Hoppas hoppas..
[quote=76248953][quote-nick]Supers skrev 2016-01-20 06:49:15 följande:[/quote-nick]Äggplock idag, tyvärr såg prognosen inte så ljus ut då det inte bildats mga ägg blåsor. .trots nästan maxdos. Deppigt! Cystan hade vuxit mer än 2 cm på andra sidan :/ bara se hur det går o hoppas på att blåsorna innehåller mga ägg.
Lycka till lilsis:
Jag hade bara 4 ägg. Tre befruktade, ett färskt åter och två blasto i frysen.
Hej på er!
Hur går det för ruvarna, Supers och Lillsis?
Jag håller tummarna för er här!
Ja Supers, det var ett tag sedan. Jag tittar in ganska ofta och håller lite koll på dig
Med mig är allt toppen, tack. Fullt fart med barnen och jobb, men det är roligt.
Kramar till dig
Supers, mår du bra?
Men usch min vän, så tråkigt. Jag önskar att det hade blivit annorlunda.
Hoppas att ni snart kan tänka framåt och fundera på om det finns alternativ för er.
Kramar till dig, jag tänker på dig ??