• Sunflower Sthlm

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

RaraS skrev 2011-05-13 14:09:59 följande:

Jippie! Läkaren har inte ringt ännu men jag ringde mottagningen och hon som svarade berättade! 364 i tisdags eftermiddag och 880 i torsdags morse! Jippie igen! Det har ju mer än dubblerats på 41 timmar! Får se när läkaren ringer tillbaka, om jag får något mer VUL, men han frågade i tisdags om jag ville komma tillbaka om två veckor om testet såg bra ut…så jag hoppas på det!

Vad härligt Raras, låter ju verkligen lovande! Blir så glad för din skull! Glad Men se till att du får ett vul ändå, om inte annat för att lugna dina nerver så du kan börja njuta av graviditeten. Jag blev lovad av min gyn att jag skulle få två vul om man inte ser nåt på det första (den dagen jag blir gravid alltså), för att slippa oron.

Själv mår jag skumt, har lite halsbränna och mår lite illa. Brösten känns lite ömma också så jag hoppas att jag inte är skengravid utan att det är något på g. Vi får se helt enkelt, kan ju lika gärna vara stress, magkatarr och mens på g. Det är ju tyvärr samma symtom. Men jag försöker att inte tänka för mycket på det, men det är svårt. Tur att det är galet mycket att göra på jobbet.
  • Sunflower Sthlm

En fråga till er som har koll:

När man räknar dagar från ägglossning till BIM, hur räknar man egentligen? Räknar man dagen för ägglossning som 1, eller börjar man räkna på dagen efter ägglossning? Kanske en korkad fråga, men jag blev lite osäker nu.

• Sunflower Sthlm

Mmmbop:
    Varför skulle det inte kunna bli något den här månaden för dig? Bara för att det gör ont på vänster? *trög*

• Sunflower Sthlm

Mmmbop:
    Men det behöver ju inte vara så att du inte haft ägglossning, min känns olika varje månad. Så ge inte upp hoppet än!

Raras:
    Ja, herregud vad less man är på att vänta. Först vänta på att hcg ska bli noll, sen vänta till ens 'karantän' är över, sen vänta på ägglossning och bim varje månad och när man äntligen är gravid så ska man vänta igen. Inte undra på att man är lite psykiskt slut. Puh! Men tiden kommer att gå fort fram till juli tror jag!

• Sunflower Sthlm

Vet ni, vet ni?! Jag har plussat! Testade imorse för jag ska på tjejmiddag ikväll och jag ville veta om jag skulle gå 'all in' eller inte. :) Kan tyvärr inte lägga in nåt foto i galleriet för ikväll, men jag tyckte nog att det var ett ganska starkt streck för att vara Bim -3. :) Så håll tummarna nu tjejer för tredje gången gillt!

• Sunflower Sthlm

Tack, vad söta ni är! Men jag kommer att inte kunna glädjas förrän jag vet om det sitter på rätt ställe tyvärr. Med två X och den skadade äggledaren i behåll så är jag lite skeptisk till att det sitter rätt.

• Sunflower Sthlm

Raras:
    Försök att hålla dig lugn, det behöver inte vara nåt problem alls. En kompis till mig fick mens nästan som vanligt, bara att den var en dag kortare och nu är hon i vecka 35 så, precis som du säger så behöver det inte vara något fel. Men jag förstår att du är nojjig.
    Kram på dig!

• Sunflower Sthlm

Lappgeten:
    Klart vi minns dig, vad kul att höra ifrån dig! Hoppas din kropp kommer i balans snart så du får ditt efterlängtade plus, på rätt ställe och som stannar.

Raras:
    Jag väntar tills på måndag. Då är jag i 4+2 tror jag så om de bokar mig på vul en vecka senare så blir det ju perfekt. Men det känns helt annorlunda nu än med mina två X så jag hoppas verkligen att det går vägen det här gången. Ska ta ett nytt test imorgon för att se om det blir starkare än det förra.

• Sunflower Sthlm

Mmmbop:
    Jag vet inte riktigt hur man gör. 'skäms lite' Har bara en bild i min iphone, kan jag lägga upp den i galleriet med en sladd till datorn tror du? Borde väl funka?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3