• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

LitenMy skrev 2011-01-17 11:08:53 följande:
     nu ska ni få höra!! MIN LILLA BEBIS LEVER!!! Å jag är så jäkla LYCKLIG!!! Är idag i v 7 +2 och hjärtat slog så fint!! Herregud undrar när min panik kommer släppa?? Jag fattar det knappt själv Hjärta
    Grattis =) Vad roligt och härligt att det gick bra!
  • Mmmbop
    Lappgeten skrev 2011-01-17 08:42:44 följande:
    Igår började jag blöda rejält, och faktiskt så kändes det mest skönt på något märkligt vis. Fast jag har hemskt ont några timmar men det gav med sig på eftermiddagen som tur var för jag ville verkligen inte spendera min söndag på akuten.
    Var just in och tog nytt HCG så det får jag svar på imorgon, antagligen är det högre än förra veckan men borde ha börjat sjunka nu om det är ett missfall vilket jag hoppas på.
    Usch så tråkigt, men jag förstår att du tycker det är skönt på sätt och vis. Men det visar ju verkligen att ni kan bli gravida i alla fall! Sköt om dig och uppdatera oss när du orkar!
  • Mmmbop
    chupa chups skrev 2011-01-17 08:45:18 följande:
    Jag tycker att dagens grav.test är lite svagare än det förra (som jag gjorde för 3 dagar sen)...! *hoppas hoppas hoppas* Åtminstone är det inte starkare. Avvaktar till onsdagen. Gör ett nytt test då för att kolla att det faktiskt är på väg att bli negativt, om inte så har jag inget annat val än gå på blodprov.
    Ja... Jag håller tummarna för att det verkligen inte är ett X! Men det låter "positivt". Hoppas du får klara besked snart!
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2011-01-17 11:43:30 följande:
    Hej tjejer, tittar in och läser era inlägg då och då även om jag inte skriver lika mycket längre.
    Mmmbop: låter som att ägglossningen är på g, en tempdipp kan man få i samband med att ägget släpper och sedan börjar den stiga. Men för att kunna se tydliga mönster ska man helst ha tempat ett par månader och vid samma tidpunkter på dygnet.

Kan säga att dejten gick mycket bra..och den varade hela helgen ;)
    Så min paus kanske blir längre än ett par månader om jag går in i ett förhållande, men än är det alldeles för tidigt att veta hur det kommer utvecklas :) Hon vet i alla fall om min barnlängtan och att jag har försökt bli gravid en tid, och verkar inte tycka att det är så avskräckande :)

Kram på er
    =) jag misstänkte nästan att det gått över till en hela-helgen-dejt när vi inte såg dig här inne under helgen alls!

Vad roligt, jag håller tummarna att det fortsätter utvecklas i samma riktning. Tänk om du får skaffa barn med en partner! Vilken lycka!
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2011-01-17 13:11:25 följande:
    Haha, nu ska vi inte förhasta oss här. Att jag skulle skaffa barn med henne ligger nog väldigt långt in i framtiden om det nu skulle bli så bra! :)
    =) Jo men liiite är ju roligt att spekulera! Herregud, det finns ju heteropar som skaffar kids typ på direkten och det tror jag inte är dem enbart förunnat även om det är lite svårare att bli gravid av misstag när man är två tjejer...

Vad gjorde ni då? Hur fick ni kontakt?
  • Mmmbop
    Hemlighet skrev 2011-01-17 13:52:55 följande:
    På mig såg man en hinnesäck men jag hade ett X i allafall. Kroppen gör en hinnesäck fast man har ägget i äggledaren fick jag det förklarat för mig.

Men ett jätte stort grattis till LitenMy
    Ahaa... Hade jag ingen aning om. Bra att veta!
  • Mmmbop

Theina: Grattis! =) Vi hoppas på mer goda besked i tråden de närmaste månaderna!

KämparPå: Gör det som du mår bra av! Hoppas det tar sig igen för dig snart och på rätt ställe

Själv är jag lite förvirrad över mina ägglossningsstickor. De är klart starkare än de var för 1,5 vecka sedan. Men bara starkare, inte starkare än kontrollstrecket. Och nu har det varit på samma nivå i 5-6 dagar... Någon annan som varit med om något liknande? Jag har alltid haft lite "förvirrade" hormoner så jag hoppas verkligen inte dom börjar strula igen nu.

Hörni stockholmsbrudarna, skulle vi ta en fika framöver? I alla fall dom som vill/kan? Hur ser helgen ut?

• Mmmbop
    Veronica1 skrev 2011-01-18 10:10:16 följande:
    Va kul att dejten blev lyckad Glad går du omkring & har lite kärlekspirr i magen nu Flört?

Jag sitter & väntar på att läkaren ska ringa, tiden går så sakta när man väntar, hatar att vänta! Jag har inte så ont & blöder nästan ingenting så det känns hur bra som helst!

Kom att tänka på en sak nu på morgonen... Jag fick ju tillbaka 2 embryon & fick plus den 22/12, började sedan blöda den 24:e, det kanske var ett missfall, men tänk om den andra är ett X då eftersom mitt hcg har ökat så mycket! Säkert väldigt ovanligt men det skulle kunna ske antar jag, eller? Någon som vet???

Kramar
    Ja, jag vet att det är möjligt. Dessutom tror jag Mika har spekulerat i om det kan ha varit så för henne. Vad sa de igår då?
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2011-01-18 09:48:13 följande:
    Mmmbop: fikan ja..:) Nu i helgen har jag hunden och ska hälsa på min pappa, sen kanske det blir en liten dejt också ;) Så jag vet inte om jag kan. Nästa helg kanske?
    =) Gött med mera dejtande! Spännande att se hur det går för er!

Nästa helg ser rätt lugn ut fortfarande. Vi får se vad övriga tjejer säger.
  • Mmmbop
    KämparPå skrev 2011-01-18 10:27:47 följande:
    Det är det jag med tyckt att jag får tips.
    Mamma fråga mig hur det var med mig egentligen då jag ofta har vredesutbrott och gråter väldigt mycket.
    Jag har ofta gjort mig ovän med min familj på sistonde o min sambo tycker att jag är mycket arg.
    Dom kanske har rätt, jag kanske ska ta kontakt och prata med någon.
    Det är bara det att jag är FRUKTANSVÄRT rädd att jag inte kan bli gravid igen.
    Det är klart du är ledsen och arg över att det gått som det gått. Men sannolikheten att du inte ska bli gravid igen, någonsin, är inte överhängande. Jag tycker absolut du ska ta kontakt med en kurator eller liknande, ibland behöver man strategier för att komma vidare, lite hjälp på traven. Man behöver inte fixa allt själv jämt.

Jag gick hos en KBT-terapeut en gång i tiden och fick en övning som gick ut på att försöka stoppa katastroftankarna (att du aldrig kommer bli gravid igen) genom att ta ett djupt andetag och föreställa sig det värsta som kan hända och vad man i så fall ska göra. Typ: Jag kommer aldrig bli gravid igen (av mig själv), vad är det värsta som kan hända? Svar (exempelvis): I sverige får man hjälp om man inte kan bli gravid på egen hand, det finns IVF, hormonbehandlingar med mera. Skulle jag inte få hjälp kan jag alltid åka utomlands (typ danmark) och få göra IVF/insemination där. I sista hand går det att adoptera, en underbar liten bebis som inget hellre vill än att få dig som mamma. Så sannolikheten att det allra värsta skulle hända är försvinnande liten.

Det löser sig, på ett eller annat vis kommer du få bli mamma, bara du ger dig tusan på det. Du kan uppenbarligen bli gravid (du har ju lyckats en gång). Det var livsdugligt och växte så din äggledare sprack (du och din man är alltså kompatibla genetiskt). Just denna enda gång så fastnade inte ägget där det skulle, men det fungerar och någon gång hamnar det rätt. Kanske med lite hjälp på traven, kanske alldeles naturligt.

Jag tror verkligen på att det löser sig för dig. Men för att du ska kunna leva under tiden är det bra om du får gå och prata med någon så du får må lite bättre medans du arbetar på nästa pyre.

Massa kramar!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3