• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Petra: ja som sagt, han sa till oss att det inte fanns någon egentlig anledning till att vänta. Utan att de säger så för sin egen skull mer eller mindre. Inget kommer hända det eventuella fostret om man blir gravid snabbt. Det kan bli obehag där ärret är, men inte för att skrämmas så känner jag av det ändå :P

• AlexandraViberg

Tror att iallafall du är grön att köra på en gång eftersom kroppen gjorde sitt. Känner verkligen med dig! Händer det igen (Gud förbjude) så får du tvinga dom ta bort fanskapet! För som tur är verkar du iaf inte ha problem att bli befruktad! Håller tummarna för dig!

Är livrädd att mitt nästa, om det blir något sitter fel! Men min äl vart spolad och fin nu iaf så hoppas hoppas!

Önskar vi alla kunde lyckad bra nu!

• AlexandraViberg

Ja både och, de sprutar in luft bubblor och kontrastvätska och kollar med vul! Det var lite blockat först men sen rann det på! :)
    Gjorde det denna månad, två dagar innan äl. Som en del av utredningen iom att vi hade ett x i år!

Hmm lång tid! Kolla privat med landstingstaxa, de brukar vara snabbare. Gjorde lite ont men klart värt! Var nervös som aldrig förr.

• AlexandraViberg

Hëllef: för tillfället ja! Lyckas vi inte på 3-4 månader ska vi tillbaka för ytterligare hjälp! Hoppas med att den hjälper, det verkade vara lite blockering så med tur var det, det. I övrigt inga fel, tydligen ska vi kunna bli gravida. :P

• AlexandraViberg

Gabbi: Vill inte skrämmas eller så, men JAG hade ont i nästan 2 veckor. Efter nån dag mer än en vecka så fick jag åka in och kolla att inget gått fel. Men det var "bara" gas som härjade fritt i kroppen så att jag knappt kunde röra mig utan att känna att hela jag skulle sprängas. Men för de flesta har det gått över inom en vecka, vad jag hört!

Är inte alls hemskt att tänka så, man känner sig väldigt ensam och en del av mig önskade att jag hellre fått MF, för då är det ju något fel på själva fostret oftast och det kändes lättare att hantera än detta. Sen så pratas det betydligt mer om MF än om X. Hade aldrig hört om det innan jag började forska om varför jag blödde brunaktigt under graviditeten och polletten föll ner..

Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!
  • AlexandraViberg

Jag fick ont uppåt axlarna också, gjorde fruktansvärt ont, det är jobbigt men försök att gå så mycket som möjligt. Lustigt nog så var det så att efter jag var in och kollade att allt var bra så ville jag gå och tröstshoppa.. Efter att ha gått runt som en krokig kärring där i 30 min så började det släppa..

Jaha, ja jag fick en vecka först, men sen förlängt en vecka, så totalt två veckor. Första dagarna kunde jag inte göra något, kunde inte ens sova, så sov halvsittandes i soffan för det var enda sättet det var bekvämt. Nästa gång (Gud förbjude att det händer) får de gå in via kejsarsnittärret, för det var betydligt enklare att hantera efteråt! Kunde gå och vara normal efter någon dag bara..

Vi hade försökt i 7 månader när det hände för oss, nu har vi försökt i totalt 14 och inget har hänt, vi skulle få barnet som blev ett x om nån vecka. Känns inte kul. Och de som var gravida samtidigt har fött eller kommer när som helst att föda.. suck.

Bara att hoppa upp på hästen igen, det kommer bli bra ska du se!

• AlexandraViberg

Ja det är sjukt.. Jag hade sparat en barnvagn sen dottern var liten, den sålde jag igår. Kände att den bara stod och tyckte att pengarna vore bättre. Får köpa en ny om det någonsin blir ens tur.

Testade idag på äl+8.. fick ett förmodligen spökstreck igen, att jag aldrig lär mig att inte testa såhär tidigt.. :P

• AlexandraViberg

Jävla jobbigt resultat ändå, man hoppas ju att det ska var något LIIIIIITET fel som är LÄTT att fixa också poff blir man gravid. Men reality-check.. Nej så blev det inte. Man fattar fortfarande ingenting :P

• AlexandraViberg
    Hëllef skrev 2012-08-23 20:50:46 följande:

Förstår vad du menar, kände likadant när utredningen var färdig. Ville bara ha ett mirakelpiller som kunde "bota" mig.
    Ja men precis, enda hoppet jag har var att blockeringen i min äggledare verkligen fanns och inte bara såg ut att finnas och att den nu är borta.. för då är jag ju "botad" mer eller mindre :P
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3