• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

chicky: Nej ingen kö än.. Har ju vårdgaranti, så inom 3 månader från att en remiss skickas till Umeå så får man komma på första mötet.

Vår utredning var klar för snart 2 månader sedan är vi inte gravida i december så ska vi tillbaka, antar att det blir någon pergo eller så då! Men är inte säker, men vad ska han annars erbjuda liksom? :P

Jadu, just denna månad så "slappnar" vi av eftersom vi äter mediciner och inte tror vi kan bli gravida då ändåså. Varit skönt men några tankar finns där, som idag fick jag ont i brösten som jag får efter äl, så då kan man ju inte låta bli att tänka att äl varit exempelvis. Men har ingen koll på dagar.

Jodu, man har ju fått höra att man ska resa och göra annat "olämpligt" för att då blir man gravid. Vi var på bröllopsresa i april och jag var iväg med mamma och min bror i juni. Blev inte gravid någon gång ;)

Vi har varit i stugan med kompisar från Stockholm och vi var ner till dom förra helgen. Inte gravid för det heller! Haha, så finns ju många som säger att man ska göra sånt där. Nu gör jag det inte för att bli gravid, nu gör jag det för att tänka på annat helt enkelt.

Börjat sy också för att inte tänka på kroppen så mycket! Men är ju hemma hela dagarna eftersom jag pluggar på distans, så man hamnar ju ändå här. Men det mår jag faktiskt inte dåligt av, jag hjälper många andra med allt jag gått igenom, så det är bra.

Började blöda på min bröllopsfest och opererade bort det efter några dagar. Så vår "happy ever after" började ju förjävligt! Nåväl. Det är som det är!

Grip: Hahha jo vi med, blev inte gravid efter spolningen, mensen blev bara sen och jävlig! Haha.

Jo, i vårt landsting räcker det att EN är primärt barnlös! Dvs en part får ha barn sedan innan, men man får inte ha gemensamma barn! :)
    Enda bra som Norrland har att komma med, enligt mig!

Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • AlexandraViberg

Åh förstår precis! En väldigt nära till mig gjorde IVF, de lyckades på första och hade typ 20 äggblåsor. Helt sjukt. De har typ 5 i frysen men de kommer inte användas, dom barnen är nu 10 år.
    Hon hade inga äggledare, de var som russin så det var ju "bara" det som var problemet så det lyckades på en gång.

Jag håller tummarna att detta försök fungerar för er! Och att det sätter sig rätt och att ni kan ta fryset till ett syskon ;)

Hur funkar det där, vid avbruten behandling, får man en ny gratis landstingsfinansierad då eller räknas det som et misslyckat försök? Jag menar, men sätter ju inte in något? :)
    Förstår att ni firade det! Skulle jag också ha gjort. Jag firade fan att jag fick äl sekret denna månad, började gråta på toaletten! :D

• AlexandraViberg

Hahha ja jag grät av lycka, får det BARA på medicinen, så det var tredje gången ungefär och det var så mycket så jag blev helt till mig! Haha, knäpp man är! :D

Okej, men det är ju bra iallafall, betalar man privat så får man betala en del av försöket även om det inte blir något återförande, men det är ju bara några tusen men ändå, mest därför jag undrade, vi funderar ju på att ta ett privat innan, men vi får se hur det går med sparandet och vi får se hur de nya bestämmelserna ser ut, för det snackas ju om att man tackar nej till sitt gratis försök om man tar privat innan... Härligt att ha ett till frysen nu också då! Grattis! :D

Åh! Härligt att gifta sig! Vår dag blev riktigt bra, tills jag började blöda. Nåväl! :)

Härlig inställning och bra att ställa sig i kö förr än senare, då det tar ett tag. Maken vill inte adoptera, då "nöjer" han sig med mitt barn, säger han.

• AlexandraViberg

kanske 4.a: alla verkar tro att jag blir avundsjuk, men det blir jag inte. Tappar bara hoppet lite.
    Men nu har jag ju slutat hoppats så nu är det inte ens så.
    Har min inre frid att leva med nu och min tygsamling har blivit lidande, måste köpa mer. Har inte sytt såhär mycket på flera år. Haha.

Jag vet att det blir min tur, det oroar mig inte ett dugg och blir det inte det så har jag ju dottern, synd bara att man inte kan ge barn till en man som faktiskt förtjänar det. Bara det som är tråkigt. Vet hur mycket han vill ha barn och då tycker jag att han kan få lämna mig och söka det någon annanstans, men det vet jag att han aldrig skulle göra..

så som sagt, jag blir inte svartsjuk eller avis på folk som blir gravida eller får barn längre, blir faktiskt riktigt glad! :P

• AlexandraViberg

Nej, jag har varit avundsjuk, det står jag för och gråtit vid många bebisbesked, men nu är jag till frids, hur vet jag inte men jag har ett lugn i kroppen :)

Håller med om sista meningen, när jag var som värst avis så var det bara de som jag ansåg "förtjänade" det som jag vart glad för. Dvs de som försökt länge eller de som verkligen, verkligen förtjänade barn (enligt mig, hur jag nu bestämde vilja som hörde dit vet jag inte) och sådär. Men nu är jag glad för alla igen, alla utom en person. Haha men det har inget med avundsjuka att göra egentligen, det grundas i att de verkligen inte borde ha fler barn, mer än så kan jag inte gå in på det :)

• AlexandraViberg

Alltså behöver jag säga att jag gråter bokstavligen var 5.de minut, dottern undrar ju vad fan det är frågan om :P

Helt jävla sjukt! HELT JÄVLA SJUKT! Vackra värld <3

Och det känns som att vi inte alls väntat i 16 månader, det känns som att vi inte väntat alls. Det är nu väntan börjar! Och jag kände det stack till i tisdags och sedan på onsdagen var PMS ont i brösten helt borta! Och jag tog första testet igår och nu idag fick jag detta. äl+11 :)
  • AlexandraViberg

Ja läkaren sa det med! Fick så svagt igår att jag knappt ser det nu när jag jämför med dagens. Så svagt som jag fick igår på +9 fick jag på +13 med x.
    Så det känns bra och i tisdags stack det två gånger intensivt där nere och jag tänkte "nu hände det" sen på onsdag var PMS smärtan i brösten helt borta! Torsdag kom svag testet!

Tror detta är rätt! Men tar inte ut någon seger!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3