Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Någon gång måste det ju vara er tur också!!!
Har "bara" gått 7 månader sedan vårt X så :)
bim+4, födelsedag för mig och negativt test..
Livet <3
Tack Petra! Känns inte som något att fira men..
Jo, resa har jag redan gjort två gånger i år. Jo jag har ju ingen annat val än att fira, men har inte velat fira alls, det har jag sagt i några veckor men ingen bryr sig ju, så man får glatt sitta och se glad ut när folk kommer hit.. Tur att maken är kock, så han har fixat tårtor och sådär.. Men nej, jag tänker personligen inte fira något.
Är glad att alla vet om vår situation så jag slipper massa jävla frågor om hur det går iallafall. :)
Jag är bitter på mitt eget barn.. Nämen, i ärlighetens namn, jag blir så less när jag ser 15 åringar gå runt med sina bebisar, blir så trött på dom. Men jag var en sån själv och med det sagt så blir jag fan less på mig själv.. Såhär skulle det ju inte vara..
Idag var det en tjej på facebook som skrev på en av mina kommentarer där jag bad om ursäkt om jag inte svarade så himla glatt på alla hundratals grattis med en förklaring att idag har vi försökt i 15 månader osv osv.. Hon skrev att jag skulle ha tålamod och att det händer när man minst anar det. HON har en dotter som fyller 1 år idag och är höggravid? Hur fan kan hon uttala sig.. Blir så trött..
Jag får också dåligt samvete för att jag har dottern, som inte är makens, men som han tar hand om men jag kan inte ge honom egna barn. Tror nog din man har lite liknande känslor. Det är ingen kul sits, speciellt när han drar till med "du har iallafall barn, jag får vara utan" och liknande. KUL, får inte mindre dåligt samvete för att jag var en klantig tonåring utan konsekvenstänk och nej, det är inte alls så att jag helst hade velat delat allt det FÖRSTA med honom? Inte alls..
Jag har inte varit bitter på flera månader och glatt grattat alla som kommit i min väg med deras bebisar. Men idag blev det en sådan dag helt enkelt.
Tack! Nån gång då och då måste man få vara lite bitter över livet, är långt mellan gångerna.
Mensen kom också idag. Tack!
Brukar köra lite batman citat på mig själv för att må bättre:
"Why do we fall? - So that we might learn to pick ourselves up" <3
Det är skit jobbigt, det kan man ju inte säga något om och att inte lyckas få något att fästa och att få höra att ingenting är fel och folk som fått två barn medan vi försökt kommer med ord som att det kommer när det kommer liksom. Ja det förstår väl jag med att det gör, men jag tänker inte förlika mig med att det är såhär. Jag drömmer om dagen jag får säga tre små fina ord till min man, tre ord som utom sambandet inte har någon betydelse, men som i våra öron, tillsammans skulle vara det vackraste på jorden.
"Vi är gravida"
Ska det vara svårt eller?
Maken har bakat min favorit bakelse - napoleon bakelse till mig iallafall och jag får väl le och vara glad när folket kommer och i helgen ska vi till Stockholm till vårt bästa kompispar och bara vara! Längtar!
Förresten! Är mensen sen? Köp nya schmexiga underkläder så kommer den! :/
Tack så mycket! :)
Har slutat använt äl test eftersom det är utslag samma dag varje gång! Men förstår de med oregelbunden cykel som inte har mannen på plats hemma alla dagar osv.. Men vet man på dagen så är det ju onödigt. :)
Fru galas: vet du att du inte hade plussat om du tagit äl tester då? :)
Jag tar ju inte längre och jag har ju inte plussat ;P
Detta kan man diskutera i all evighet för ingen kan bevisa det, forskare säger ju att det inte påverkar ägg och spermier om man tänker på det samtidigt som andra är helt inne på att det påverkar. Så där tvistar de lärde! :)