• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

KämparPå skrev 2011-02-02 16:29:30 följande:
    Ja jag ska tillbaka om 2 veckor. Sen ska vi lägga upp någon sorts plan. Känns som om man kanske kan börja se ljust på livet igen
    Så skönt för dig! Det låter redan som att du mår mycket bättre!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS
    Veronica1 skrev 2011-02-02 13:35:19 följande:
    Hej på er!

Idag fick jag på mig jeansen för första gången på väldigt länge, mina små sår på magen börjar kännas helt ok nu iaf! Var på sjukhuset & tog hcg idag, nu hoppas jag att det är på 0, så att mensen kommer snart... väntlös Tungan ute. Jag har iaf börjat med vetegroddsoljan, det är ett måste nu & akupunktur.

Sköt om er tjejer!
    Skönt att du mår bättre! Har du planerat in något nytt IVF-försök eller ska ni försöka själva ett tag?

Och ytterligare tips läser jag! Vetegroddsolja....kanske byter ut Glandin mot det istället om det inte funkar för mig... Akupunktur har jag också allvarligt funderat på. Men jag är lite snål ännu. Här kostar det 500 kr per gång och en behandlingsserie är på 8-12 gånger. Men min plan är att om jag inte är gravid innan jag fyller 30 (i april) så ska jag ge mig det själv i födelsedagspresent!
  • RaraS

Lemis:

Hur går det? Har du börjat testa ännu? Spännande dagar!  Solig

• RaraS
    Hemlighet skrev 2011-02-03 18:35:26 följande:
    Fått utslag på äl test tre veckor precis efter op! Vågar vi börja försöka igen eller skall vi vänta? Blev ju avrådda att börja innan mensen pga att det skulle vara svårt att fastställa när jag blev gravid, men nu vet jag ju när jag har äl:)
    Förstår att det är svårt att vänta....min läkare sa att jag skulle vänta en mens, men hon sa aldirg varför man skulle vänta. Jag tänkte att det var bra att "rensa ut" hinnan ordentligt...men det var något som jag bara hittade på i mitt eget huvud...

Det är säkert ingen fara att försöka igen! Du känner din kropp bäst, och ring och fråga annars om du är osäker!
  • RaraS
    Mika1980 skrev 2011-02-03 17:42:14 följande:
    Ville titta in och säga hej, är ju inte särskilt aktiv här för tillfället. Blir dock lite jobbigt att läsa om alla som försöker nu när jag pausar, längtar tills jag kan försöka igen..men har man nyligen blivit tillsammans med någon så är det ju inte riktigt läge :/

Lycka till alla,
    kram
    Kul att höra ifrån dig! Hoppas det är en barnkär tjej du har träffat så du snart kan börja försöka igen!

Jag undrar också vad som har hänt Sunflower....har inte hört så mycket från henne efter missfallet. Hoppas du mår bra om du läser här ibland!
  • RaraS
    Hemlighet skrev 2011-02-03 19:35:05 följande:
    Jag har fått mensvärk i hela magen nu, värker mer på den sidan där jag inte har någon äggledare kvar.
    Kan det vara äl eller bör jag kontakta gyn akuten??
    Blir ju orolig då jag aldrig har kännt av äl tidigare
    Det är nog bara ägglossningen. Alla här verkar ha fått mycket känsligare mage efter operationen. Men såklart, ring gyn om du är osäker!
  • RaraS
    Lemis skrev 2011-02-03 20:13:19 följande:
    he he jag skulle testa idag, men liksom glömde bort, blev så stressigt idag innan jag skulle iväg till jobbet så jag hann kissa innan. Men i morgon är dagen med stora Testet, jag ska lägga fram paketen på toaletten så det inte ska glömmas. Jag är jätte nervös.
    Rädd för att det inte ska vara något och sen rädd för att det kan vara något och att det då inte får sitta på fel ställe.
    mensen borde komma nu i så fall, jag har inga direkta känning för det eller att jag skulle vara gravid, så jag är lite kluven med allt, men imorgon borde jag veta svaret.
    uppdatering kommer...

Har du testat eller du ska också imorgon va?
    Jag har "stora testet" på söndag. Jag har bara ett Clearblue-test och jag tänkte spara det tills på söndag. Jag har några tester hemma från billigatester.se...men jag gillar dem inte. T ex måste provet vara "rumstemperatur" när man gör testet och jag tycker man alltid kan se något svagt litet streck på dem när man göra dem. Men jag ska göra ett sådant imorgon....men jag kommer nog inte lite på det i vilket fall. :) Det måste vara ett väldigt tydligt streck i så fall!

Hoppas vi båda får en bra helg!
  • RaraS

God morgon!
    Ne....bara ett svagt, ev streck på mitt kassa test... Tror jag hade ÄL för två veckors sedan idag så vi får se om mensen dyker upp idag eller imorgon! Nu får nästa test bli på söndag morgon, om inte tant röd har dykt upp innan det!

• RaraS
    Sunflower Sthlm skrev 2011-02-04 08:12:44 följande:
    RaraS:
    Vad gulligt av dig att tänka på mig! Jag mår tyvärr inte så bra så jag är bara inne och läser i tråden ibland. Orkar inte skriva.
    Så tråkigt att höra att du inte mår bra ännu....förstår det är jobbigt. Två smällar (X och missfall) på kort tid...det tar tid att smälta! Men låt det ta den tid det behöver och oroa dig inte för mycket, du verkar ju ha väldigt lätt för att bli gravid så snart kommer du ha en liten bebis hos dig! Kram-kram!
  • RaraS
    Lemis skrev 2011-02-04 18:59:44 följande:
    Hej tjejer!
    Testade mig idag på morgonen, men det visade ej gravid.
    jag köpte ett cb digital test. Blev lite förvånad eftersom brösten ömma lite och är fylligare, men absolut inte jätte stora som många beskriver att dom blir när man är gravid och tyvärr kan jag inte komma ihåg om jag hade stora när jag väntade min son.
    Det som gör mig bekymmrad är att BIM skulle kommit den 2 feb, men jag hade äl den 21 januari, så jag vet inte om min mens kommer lite senare då eftersom äl var så sen mig.

Blir skogstokig. Jag har köpt två nya test vanliga med streck och kontrillfönster från cb så jag får testa mer senare.
    Men om man får x, visar det alltid ett plus på gravtest då? är så rädd att jag har fått ett x igen och att det är därför mensen inte kommer.
    Jag vet, ovissheten är olidlig...jag hade ju tänkt vänta med att testa igen på söndag med mitt vanliga CB-test som jag har här hemma....men nu kliar det i fingrarna. Kanske testar imorgon bitti...får se hur det känns i kroppen. 

Och att räkna dagar. Jag har ju gjort två försök innan denna månad och då har mensen kommit 16 dagar efter första dagen ÄL-testet gjort utslag. Tyvärr började jag testa lite för sent, på torsdagen för två veckor sedan, och då var testet redan superstarkt så jag vet inte om det var första dagen. Men om torsdagen var första dagen så kan jag räkna med mens imorgon (men var det inte första dagen så borde jag redan fått mens)....men antar det är normalt om den kommer någon dag sent också ibland så, vem vet. Brösten är lite ömma, men jag har ingen mystisk smak i munnen som jag hade förra månaden och vid mitt X. 

Jag lider med dig! Men tyvärr betyder ditt negativa test idag ingenting...de digitala testerna ger inte alltid utslag tidigt...så var det med mitt X då hade jag köpt ett vanligt CB och ett digitalt CB och det vanliga CB:t visade positivt, rätt så starkt plus, och det digitala sa "Ej gravid"....förvirrande var det...men köpte ett nytt digitalt som visade "Gravid" två dagar senare.

Vänta ett par dagar, om du kan, och testa igen om inte mensen dykt upp! Innan helgen är över så vet vi nog i alla fall!
    Kram-kram!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3