• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Miny skrev 2011-01-26 20:35:18 följande:
    Vill bara pigga upp er alla och berätta att jag på mitt 12:e försök har Plus igår med testlagret och idag med CB! Håller mina tummar att ni också lyckas! och att min bebis får stanna.

Kommer nog inte att tro eller smälta detta först jag ser ett starkt, tydligt plus... men är ännu innan BIM så ser det som ett gott tecken att det syns tidigt ;)

Och om jag lyckas när allt hopp var ute, 12 långa plågsamma hemska månader sen mitt x dec-09..... SÅ har jag enormt hopp för er alla.. hoppas jag sprider lite glädje!

Kramar från mig!
    Men det är ju helt galet!!!! Du har ju inte BIM förrän den 4/2!!! (Eller står det fel i listan?) GRATTIS och vad sjukt roligt! Vi håller tummarna för att det sitter rätt och att det utvecklas som det ska! Men när du har fått ett så tidigt plus så måste det ju vara ett superfriskt pyre!

Grattis och många kramar!!!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS
    Miny skrev 2011-01-26 21:39:48 följande:
    raras: Det stämmer den 4/2 men jag måste ha fått min ÄL tidigare (har inte äl testat alls) eftersom det visar plus så långt innan BIM. men det är ju bra andra sidan.... men vågar inte riktigt tro och hoppas att det är sant först jag ser ett litet starkare plus... nog för att flera test visat plus, om än svagt... :) tack tack! jag tror det sitter rätt och är friskt faktiskt..det är min tur nu! :)

acinna: tack tack massa kramar!! :)

lemis: Tack! Nej inget alls, bara en känsla men absolut inga symptom. Det ändå jag har gjort första gången under 12 månader det var att denna månad börja med B12, folsyra, järn, zink (i en tablett) och bidrottninggele och köpte krämen progesterall (progesteron) som tydligen hjälper till att göra tillvaron i livmodern lättare att fästa för ägget....tänkt värt att testa....och smörjt från dag 13 fram till BIM ( men nu när jag är gravid skall man fortsätta till v.12)

Jag håller tummarna för oss alla!! vi förtjänar att bli gravida om någon!!

Kramar till er och tack för att ni finns...{#emotions_dlg.flower}
    Gulligt av dig att dela med dig av dina knep! Den där krämen ska jag nog prova....jag har fått för mig att mitt problem inte är ägglossningen utan att få det att fästa i livmodern ordentligt...

Förstår att det är tidigt och att du inte vågar hoppas ordentligt ännu...men vi håller tummarna för att det kommer gå bra! Det är din tur nu!
  • RaraS
    Hemlighet skrev 2011-01-27 22:24:24 följande:
    Någon som vet när man kan börja träna efter en titthåls op?
    Jag började träna när jag kände själv att jag började bli frisk i kroppen....tror inte det är någon speciell tid, när du inte har ont längre så är det säkert ok!
  • RaraS
    Lappgeten skrev 2011-02-01 10:03:06 följande:

Lovade ju att lägga in en bild när det kommit killingar. Två vita grabbar har kommit, fler på väg. 23 vaktlar har också sett dagens ljus nu.

Åh så söta! Och kul att höra ifrån dig! Livet måte leka på gården ändå! Djuren är ju underbara!!!!
  • RaraS
    Lemis skrev 2011-02-01 17:07:06 följande:
    vad skönt att du känner så, om jag är gravid vill jag ha ett i vecka 6 eller hon sa att jag ska göra ett då, så man ser om det är på rätt ställe.

Jag köpte ett cb digital gravtest och har inte användt det än. ska
    hålla mig. Jag har BIM imorgon, men eftersom min äl var så sen denna månaden så vet jag inte om mitt BIM kanske lfyttas fram lite. nåja jag ska vänta lite till, men jag ska absolut ta det innan helgen, så jag vet om jag kan ta ett glas rött eller ej när våra gäster kommer. :)
    Spännande! Ja, jag har också som plan att testa på fredag!
    ....så man vet om man kan ta ett glas rött på kvällen framför brasan... :)
    Men även om svaret är negativt så får nog känslan i kroppen bestämma hur stort glas det blir...
  • RaraS
    Mmmbop skrev 2011-02-01 17:38:03 följande:
    Vad roligt att alla är så "aktiva"! Är avundsjuk också, är ju en hel mååååånad tills jag får prova igen (eventuellt)
    Tiden går snabbare än vad man tror! ....jag var helt knäckt efter förra försöket, för jag hade ju haft tre svaga streck, tre dagar i rad...och superspända bröst och konstig smak i munnen, men på BIM:s morgon var symptomen borta. Så inte konstigt att jag blev knäckt sedan när mensen dök upp....men nu är det ny månad med nytt försök!
  • RaraS
    Mmmbop skrev 2011-02-01 17:51:32 följande:
    Ja =) Jag önskar dig verkligen ALL lycka till den här gången!!
    Tack, men vi får se. Tror jag hade ÄL från fel sida denna månad, men vem vet. Dock känns brösten lite konstiga, men inte så som förra månaden eller när jag fick mitt X. Och smaken i munnen har ej kommit...men man får väl hålla tummarna för att det inte behöver kännas likadant varje gång!
  • RaraS
    Mmmbop skrev 2011-02-01 17:58:35 följande:
    Nä, finns ju dom som helt plötsligt inte har några symptom alls! Hoppet är inte ute förens mensen kommer =)
    Jag vet, det är lååång väntan. Svårt att låta bli att gå och känna efter hela tiden...jag botar det med att jobba massor! Då hinner jag inte fundera så mycket! :) Men det är svårt att hålla sig från FL när alla andra lämnat kontoret :)

Tack-tack ZebraMyran!
  • RaraS
    Lemis skrev 2011-02-01 18:10:30 följande:
    när jag var gravid med min son så hade jag inga gravsymtomer alls i början, lite ömma bröst men annars var jag befriad från många saker. var dock besatt av majkolvar med salt och smör. och jag hade en del magvärk, så man behöver inte alls få några symtomer.

Jag har inga just nu, kankse lite ömma bröst känns d som, men det har jag innan mens också. så vi får väl se vad det blir för oss!  Tror jag ska testa mig på torsdag, men vi får välse.

Men jag hoppas på några pluss här framöver! :)
    Håller tummarna för dig på torsdag! Och jag får nog vänta tills helgen är över innan jag vet säkert...beräknat har jag BIM på söndag men tror min ÄL var någon dag tidig.

Ja, vi är många som ansluta till gravid-listan så vi får hoppas på många plus snart!
    Annars ska jag köpa Minys kräm och hoppas på att den gör underverk!
  • RaraS
    Lemis skrev 2011-02-01 18:19:18 följande:
    RaraS: jag ska också köpa krämen om det inte är något pluss denna månad. jag har redan köpt vitaminerna som både jag och mannen äter. :)
    Jo, det finns massor med knep! Vi (både jag och mannen) har kört med multivitaminer länge nu. Denna månad har jag också kört med Glandin. Hade någon teori förra månaden om att det var problem med hinnan kanske och att den behövde bli lite tjockare och att mitt ägg hade svårt att fästa ordentligt.....för det var definitivt något på gång förra månaden. Det är jag helt säker på.....men jag vet ju såklart inte vad som gick fel.

Tror egentligen inte det är något fel på min ägglossning, men jag tänkte börja med Apiforce (bidrottningsgele) nästa månad ändå, det skadar ju inte. Och den där krämen också ska jag köpa! En salig röra men det är ju för olika saker och jag har läst lite och det verkar inte vara någon fara att testa dem alla på gång. De två första försöken gjorde jag ju med endast vitaminer och det funkade ju inte så då får man ju hitta på något annat! 
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3