• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

KämparPå skrev 2011-01-30 18:28:19 följande:
    Usch, det här med väntans tider är inte något jag klarar så bra. Tyvärr är det ju så också att ju mer man tänker på det desto längre tid tar det.
    Tell me about it! Jag som precis får börja vänta igen =) En hel månad kvar nu! Innan jag får försöka igen. Känns som en eeeeeevigheeeet!!
  • Mmmbop

BIM:

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4, X 2007-12-31 behandlades med Metrorexat, båda äggledarna kvar, ett barn 2009)
    Lemis: 2/2-2011 (försök nr 1 efter X.  bukop, höger äl togs bort).
    Miny: 4/2 -2011 (försök 12 efter X)
    RaraS: ~6/2-2011 (försök 3 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.
    Honeybunny78: 28/1 (försök 3 efter x) Höger ÄL bortoperad i aug. Gör hormonbehandlingar för PCO.
    KämparPå: 15/2 (försök 1efter x) Vänster äl bortopererad, bukoperation.
    Mmmbop: ~10/3-15/3 (om ÄL från höger) (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar

Gravida:

angio101: BF 23/1 2011, gravid på försök 2 efter X (brusten vä äl, borttagen 28/1 2010 v8, "kejsarsnitt")
    Lia82 Bf 8/3 2011 planerat snitt, gravid 1a försök 7mån efter cellgiftbehandling
    ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort
    Acinna: BF 19/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)
    LYCKA82: BF 16/8 2011, gravid på försök 5 efter X (haft sammanlagt 2 X, vänster äggledare togs bort)
    Sejda79: BF 27/8, gravid på 7:e försöket efter X (operation 1/4-2010, höger äl togs bort)
    Frikadellen bf 30/8, gravid efter ett års försök.

Övriga/pausar:

Mika1980: Två försök efter X. Akut bukoperation/spräckt äggledare 31/7-2010 efter metrotrexatbeh. 1 äggledare kvar.

• Mmmbop
    KämparPå skrev 2011-01-30 21:46:33 följande:
    Ja, det är nog bara jag som känner det extra jobbigt eftersom jag o min sambo kommer vara åtskilda några månader i sommar.
    Trist =(
  • Mmmbop
    Virrpirr skrev 2011-01-31 08:27:47 följande:

Intressant. Så där kände jag också.

Min äggledare hade ju brustit, men jag hade inte superont förutom runt anus typ. Men jag kopplade aldrig ihop den smärtan med utomkvedset.

Där ser man, jag tyckte det var ett så knäppt symptom. Men det var nog det som var det mest "onda" på mig faktiskt. Men å andra sidan får man ju ont i armarna när man får en hjärtinfarkt och det lär sitta en del nerver ihopkopplade där nere.
  • Mmmbop
    Lappgeten skrev 2011-02-01 10:03:06 följande:

Lovade ju att lägga in en bild när det kommit killingar. Två vita grabbar har kommit, fler på väg. 23 vaktlar har också sett dagens ljus nu.
    Nämen herregud vilken extrem sötnos!! Man vill bara hugga tag i honom och inte släppa taget =)
  • Mmmbop
    Lemis skrev 2011-02-01 17:07:06 följande:
    vad skönt att du känner så, om jag är gravid vill jag ha ett i vecka 6 eller hon sa att jag ska göra ett då, så man ser om det är på rätt ställe.

Jag köpte ett cb digital gravtest och har inte användt det än. ska
    hålla mig. Jag har BIM imorgon, men eftersom min äl var så sen denna månaden så vet jag inte om mitt BIM kanske lfyttas fram lite. nåja jag ska vänta lite till, men jag ska absolut ta det innan helgen, så jag vet om jag kan ta ett glas rött eller ej när våra gäster kommer. :)
    spännande!
  • Mmmbop

Vad roligt att alla är så "aktiva"! Är avundsjuk också, är ju en hel mååååånad tills jag får prova igen (eventuellt)

• Mmmbop
    RaraS skrev 2011-02-01 17:42:31 följande:
    Tiden går snabbare än vad man tror! ....jag var helt knäckt efter förra försöket, för jag hade ju haft tre svaga streck, tre dagar i rad...och superspända bröst och konstig smak i munnen, men på BIM:s morgon var symptomen borta. Så inte konstigt att jag blev knäckt sedan när mensen dök upp....men nu är det ny månad med nytt försök!
    Ja =) Jag önskar dig verkligen ALL lycka till den här gången!!
  • Mmmbop
    RaraS skrev 2011-02-01 17:57:19 följande:
    Tack, men vi får se. Tror jag hade ÄL från fel sida denna månad, men vem vet. Dock känns brösten lite konstiga, men inte så som förra månaden eller när jag fick mitt X. Och smaken i munnen har ej kommit...men man får väl hålla tummarna för att det inte behöver kännas likadant varje gång!
    Nä, finns ju dom som helt plötsligt inte har några symptom alls! Hoppet är inte ute förens mensen kommer =)
  • Mmmbop
    RaraS skrev 2011-02-01 18:06:46 följande:
    Jag vet, det är lååång väntan. Svårt att låta bli att gå och känna efter hela tiden...jag botar det med att jobba massor! Då hinner jag inte fundera så mycket! :) Men det är svårt att hålla sig från FL när alla andra lämnat kontoret :)

Tack-tack ZebraMyran!
    Haha, ja det kan vi nog skriva under på allihopa =)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3